dslr camera kopen! advies?

Nee. Die extra garantie wordt op de meeste tech fora weg gezet als afzetterij. Naast de garantie die de fabrikant bied, is er ook nog zoiets als een verwachte economische levensduur. Als je camera kapot gaat binnen de periode dat je normaal mag verwachten dat een apparaat van dat soort, mee gaat, dan moet de fabrikant/winkelier toch al iets doen dat op garantie lijkt.

Het kan zijn dat het dan wettelijk gezien een gedeelde kosten verhaal wordt overigens.

Winkeliers verkopen dat soort verzekeringen erg graag, want ze verdienen daar erg goed aan.

In de praktijk zijn er twee opties: Of je gebruikt je camera als een echte consument en dus heb je de dekking niet nodig, of je gebruikt je camera wel veel of onder uitzonderlijke omstandigheden en dan dekt de verzekering niet.
Kortom ik zou het lekker laten zitten. Scheelt je 35 euro die je dan aan wat anders kunt besteden, zoals een keer naar de italiaan met je vriendin of zo.
 
@Rimshot, voordat je een D5000 aanschaf, check eerst even of het serienummer niet valt binnen de reparatie gevallen. Het schijnt dat sommige toestellen niet maar aan gaan na bepaalde tijd! Laat de verkoper dit dus eerst controlleren op de website. Ik moet ook terug met mijn toestel.

Dank voor de tip, maar ik ga toch voor de 500D :)
 
Rimshot: Mooi toestel! Ik moet wel zeggen dat ik een echte Nikon man ben geworden :) Ik ben zeer blijf met m'n toestel.
Wat is voor jou de reden om voor de 500D te kiezen? Waar ga je je camera kopen?
Veel plezier ermee!

P.s

Stiekem ben ik wat aan het rotzooien met HDR foto's. Een erg leuke feature!
 
Ik heb ook overwogen een DSLR te halen maar aangezien ik mijn camera vaak mee neem met uitgaan en andere festiviteiten leek het me toch handiger een soort overschakel model te nemen tussen compact en DSLR.

Ik loop nu alweer een tijdje rond met een Panasonic Lumix TZ-7.

Nothing beats a DSLR, maar voor een compact is dit een superfijn ding :D
 
@Rimshot: Als dat is om het probleem wat Altitu aangeeft, dan wil ik best een keer gaan zoeken naar het lijstje met Canon features.... (zoals de meest bekende dat de AF unit van de 1D er nog al eens mee op hield en dat in de top pro camera.)

Voor mij was dat overigens niet de reden om niet voor Canon te kiezen. Ieder merk dat een serieuze speler op de DSLR markt wil zijn, maakt nu eenmaal wel eens fouten. Testen lijkt zo makkelijk, maar je kunt in een lab met 10 man nu eenmaal niet testen wat 10.000 gebruikers in een dag allemaal met een camera doen.

Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets denk ik dan maar.
 
zal ik dan even wat Nikon features posten?
Dit om de strijd Canon-Nikon een beetje levendig te houden hier voordat hij een stille dood sterft
 
Hmmm, voor ik het weet heb ik de Nikon-Canon battle weer opgestart... Dat doe ik liever op een ander forum.

Beetje evenwicht brengen is altijd moeilijk... voor je het weet schiet je er weer overheen.... of vind iemand dat je er overheen bent geschoten...
 
@FotoJunky: Mijn keuze heeft niets te maken met de problemen die Altitu heeft aangegeven.

@ Altitu: De keuze voor de 500D heeft uiteindelijk het meest te maken met gevoel. Het gaat me nogal snel duizelen als ik alle technische features naast elkaar leg :wegkwijt: Ik hoor van meerdere mensen dat zowel de D5000 als de 500D prima camera's zijn waar je hoogstwaarschijnlijk geen miskoop mee doet.
Het simpele feit is dat de 500D voor mij lekkerder in de hand ligt en hoewel je me hebt verzekerd dat het kantelbare LCD scherm van de 5000D geen prutswerk is ben ik toch huiverig een DSLR met dergelijke kwetsbare feature aan te schaffen.

De aanschaf van een camera laat misschien toch nog even op zich wachten. Een kennis heeft me namelijk gewezen op het bestaan van de D90, dus het wikken en wegen begint weer van voren af aan. Pfff... :grijns:
 
Ik heb ook overwogen een DSLR te halen maar aangezien ik mijn camera vaak mee neem met uitgaan en andere festiviteiten leek het me toch handiger een soort overschakel model te nemen tussen compact en DSLR.

Ik loop nu alweer een tijdje rond met een Panasonic Lumix TZ-7.

Nothing beats a DSLR, maar voor een compact is dit een superfijn ding :D

Ik ben op zoek naar een compacte camera voor in de cockpit / uitgaan / korte trips etc..
Nu twijfel ik tussen de TZ-7 en de Canon SX200 IS.

Hoe bevalt de camera en hoe is de kwaliteit 's avonds / 's nachts?
 
@Rimshot: Als je de juiste afweging maakt, ben ik tevreden. Of je dan Nikon gaat schieten (zoals echte mannen doen:blabla:) of Canon :eek!: maakt mij verder niet veel uit.

Voor je aan een D90 gaat beginnen, zou ik je wel even de volgende vragen voor willen leggen:
- Heb je al ervaring met spiegelreflex camera's of veel ervaring met fotograferen?

Voordeel van de D5000 en de 500D is dat het instap camera's zijn, waarbij de D5000 ongeveer het boek DSLR fotograferen voor dummy's geïnstalleerd heeft op de camera. Ik dacht dat ook de 500D een vrij uitgebreide help functie heeft. Als je de stap naar de D90 maakt, wordt er van je verwacht dat je toch wat meer weet van fotograferen. Er zitten een stuk meer functies en instellingsmogelijkheden op, maar de help is allemaal wat korter en bondiger opgesteld.

- Vind je filmen met je DSLR belangrijk? :confused: Ik had toch een fotocamera gekocht? :confused:

Ik ken overigens weinig mensen die dat gebruiken. Van de D90 nooit een review gelezen, maar wel van de 5DII (Camera van toen ~2000 euro). De reviewer was een echte fotograaf en om het zachtjes uit te drukken.... not impressed. Ik denk dat dat ook voor een D90 gaat gelden.
 
Een DSLR is gemaakt om foto's te maken, een VideoCamera om te filmen
Filmen met een DSLR is gewoon bijzaak en zalnooit je beslissing voor de keuze van je camera moeten beinvloeden .

Of je dan Nikon gaat schieten (zoals echte mannen doen:blabla:) of Canon :eek!: maakt mij verder niet veel uit..

Je kan het ook niet laten he ;) :D
 
Nee, maar jij toch ook niet? Mocht ik het idee hebben dat er iemand een serieuze vraag stelt die "ons" verleden nog niet kent, dan staat een dergelijke opmerking er heus niet tussen.

( :eek:fftopic:Verdorie, ik mis hier het heilige boontjes smilie die we wel op GOT hebben. :eek:fftopic:)
 
Ik heb laatst mijn D5000 ter reparatie gebracht. Ik balen, een week kwijt etc etc. Eenmaal aangekomen bij het service center (om de hoek voor mij!) bleek hij meteen gerepareerd te kunnen worden. Met een half uur stond ik buiten met mijn camera en een gelukkig gezicht :D. Ik moet dit even zeggen om te melden dat de service van Nikon dus uitstekend is!

Het boek wat ik heb over de camera is ook erg leuk om te lezen, en als je ziet wat voor mogelijkheden er zijn ben je er jaren mee bezig om de camera echt "als je broekzak" te kennen!
 
Je moet ook niet alles gelijk willen weten van je camera. Begin ergens en als je tegen problemen aan loopt, dan ga je aan de slag met de handleiding en extra boeken. Tenminste dat is hoe ik dat aanpak.
 
Weet niet of deze al is gepasseerd, maar ik heb zelf goede ervaringen met de Canon EOS 1000D. Betaalbare SLR technologie in een kwaliteitsjasje. Combineer dat met een goede 200mm lens and you're set.
 
Ik heb laatst mijn D5000 ter reparatie gebracht. Ik balen, een week kwijt etc etc. Eenmaal aangekomen bij het service center (om de hoek voor mij!) bleek hij meteen gerepareerd te kunnen worden. Met een half uur stond ik buiten met mijn camera en een gelukkig gezicht :D. Ik moet dit even zeggen om te melden dat de service van Nikon dus uitstekend is!

Het boek wat ik heb over de camera is ook erg leuk om te lezen, en als je ziet wat voor mogelijkheden er zijn ben je er jaren mee bezig om de camera echt "als je broekzak" te kennen!

Beverwijk?
 
Back
Top