Heren (blijkbaar ligt het woord kollega te gevoelig aan de reacties te zien),
Vantevoren heb ik getwijfeld of ik het een en ander vanuit DLH perspectief zou schrijven. Na het lezen van sommige reacties heb ik eigenlijk geen zin meer hier nog energie aan te verspillen. Maar aangezien ik ermee begonnen zal ik maar antwoorden.
Om het duidelijk te maken: Ik gun jullie van harte een plek in de KTV. Jullie zijn allemaal gelecteerde piloten en het is i.d.d. niet voor niets dat er een Kranich op de staart staat. Die regeling is er echter nog niet. Dus leven we nu met de regels zoals die nu zijn.
In een eerder bericht heb ik uitgelegd waarom die regel er is. Stel nu eens voor dat CLH in de KTV komt (geruchten komen er steeds meer), dan zou deze regel ook voor jullie een bescherming betekenen. Cirrus, Eurowings etc zou maar al te graag grotere kisten vliegen onder LH callsign. Mocht CLH toch niet in de KTV komen zal er wel een deal gemaakt worden ala de CRJ900. Ik weet dat jullie het totaal anders zien maar dit is een win situatie voor CLH. Die kist mag daar simpelweg niet vliegen. Nu vliegt ie er wel, i.d.d. met een aantal DLH KA's. Maar ook met CLH KA's en alle co's zijn van CLH. Ik herhaal: volgens de regels had ie daar helemaal niet mogen vliegen! Dus ALLE cpt en co posities door DLH. Op een of andere manier gaat dat er niet in bij sommigen van jullie. Misselijk word ik dan hoe er over DLH KA's geschreven wordt:
Dan dit ook:
Wat blijkbaar niet bekend is, is dat CF al jaren bezig is met de 1000 voet regeling. Ik neem aan dat jullie ook de CF info krijgen, en daar spreken de statistieken voor zich. Op een line check fail je als je niet established bent. CAVOK of niet. Het is dan ook heel normaal dat iemand een go-around vliegt als op 1000 voet nog niet alles klopt. Diep en diep triest dat je hier met naam en toenaam met al je kollega's over gaat zitten roddelen. Leuke vent om mee te vliegen ben jij, DLH21A.
Vervolgens nog maar eentje:
Langstrecke ziet er op papier i.d.d. een stuk beter uit dan Europa. Maar heb jij wel eens 5x achter elkaar een 2 mans operatie USA gevlogen met minimum rusttijd? Dacht het niet, dus houdt a.j.b. zulk soort commentaar voor je.
De hele discussie is doorweven van frustratie, frustratie en nog eens frustratie. Zoals gezegd hoop ik voor jullie dat het met de KTV lukt. Maar mocht dat niet gebeuren ben ik benieuwd of deze frustraties tot aan jullie pensioensleeftijd blijven bestaan.
CH
Vantevoren heb ik getwijfeld of ik het een en ander vanuit DLH perspectief zou schrijven. Na het lezen van sommige reacties heb ik eigenlijk geen zin meer hier nog energie aan te verspillen. Maar aangezien ik ermee begonnen zal ik maar antwoorden.
Om het duidelijk te maken: Ik gun jullie van harte een plek in de KTV. Jullie zijn allemaal gelecteerde piloten en het is i.d.d. niet voor niets dat er een Kranich op de staart staat. Die regeling is er echter nog niet. Dus leven we nu met de regels zoals die nu zijn.
Die "regeling" zoals je het zo mooi noemt is onstaan in...begin jaren 90 !!! HALLO HALLO !!!! het is inmiddels 2007 !!!! Er is veeel veranderd!
In een eerder bericht heb ik uitgelegd waarom die regel er is. Stel nu eens voor dat CLH in de KTV komt (geruchten komen er steeds meer), dan zou deze regel ook voor jullie een bescherming betekenen. Cirrus, Eurowings etc zou maar al te graag grotere kisten vliegen onder LH callsign. Mocht CLH toch niet in de KTV komen zal er wel een deal gemaakt worden ala de CRJ900. Ik weet dat jullie het totaal anders zien maar dit is een win situatie voor CLH. Die kist mag daar simpelweg niet vliegen. Nu vliegt ie er wel, i.d.d. met een aantal DLH KA's. Maar ook met CLH KA's en alle co's zijn van CLH. Ik herhaal: volgens de regels had ie daar helemaal niet mogen vliegen! Dus ALLE cpt en co posities door DLH. Op een of andere manier gaat dat er niet in bij sommigen van jullie. Misselijk word ik dan hoe er over DLH KA's geschreven wordt:
Zo is't , er wordt professioneel met die Mayers gewerkt ( dat moet je namelijk , want daar word je voor betaald ) maar die matenn@aiers moeten niet janken als ze in hun eentje moeten gaan kanen.Bezint eer ge begint , zullen we maar zeggen.
Je bedoelt die rukkers bij jullie die al na 6 jaar bij ons kunnen bazen?!
Dan dit ook:
Kun je ze niet echt kwalijk nemen, maar ik heb nu van diverse kanten gehoord dat ze zich soms echt katholiker dan de paus gedragen. Waarschijnlijk thuis zo geleerd
Laatst ging er eentje toch echt in go-around in severe cavok omdat hij de approach op het 1000'voet-punt nog niet voldoende stabilized vond.... Inmiddels weet dat ook het hele bedrijf, poor guy!
Ik heb het verhaal de afgelopen 5 dagen elke dag weer opnieuw gehoord!
Wat blijkbaar niet bekend is, is dat CF al jaren bezig is met de 1000 voet regeling. Ik neem aan dat jullie ook de CF info krijgen, en daar spreken de statistieken voor zich. Op een line check fail je als je niet established bent. CAVOK of niet. Het is dan ook heel normaal dat iemand een go-around vliegt als op 1000 voet nog niet alles klopt. Diep en diep triest dat je hier met naam en toenaam met al je kollega's over gaat zitten roddelen. Leuke vent om mee te vliegen ben jij, DLH21A.
Vervolgens nog maar eentje:
Ik ken jullie roosters , en het is een pussy-job vergeleken met die roosters van ons
Langstrecke ziet er op papier i.d.d. een stuk beter uit dan Europa. Maar heb jij wel eens 5x achter elkaar een 2 mans operatie USA gevlogen met minimum rusttijd? Dacht het niet, dus houdt a.j.b. zulk soort commentaar voor je.
De hele discussie is doorweven van frustratie, frustratie en nog eens frustratie. Zoals gezegd hoop ik voor jullie dat het met de KTV lukt. Maar mocht dat niet gebeuren ben ik benieuwd of deze frustraties tot aan jullie pensioensleeftijd blijven bestaan.
CH