Doodbloeden CLH !!!!!!!!!!!!

Heren (blijkbaar ligt het woord kollega te gevoelig aan de reacties te zien),

Vantevoren heb ik getwijfeld of ik het een en ander vanuit DLH perspectief zou schrijven. Na het lezen van sommige reacties heb ik eigenlijk geen zin meer hier nog energie aan te verspillen. Maar aangezien ik ermee begonnen zal ik maar antwoorden.

Om het duidelijk te maken: Ik gun jullie van harte een plek in de KTV. Jullie zijn allemaal gelecteerde piloten en het is i.d.d. niet voor niets dat er een Kranich op de staart staat. Die regeling is er echter nog niet. Dus leven we nu met de regels zoals die nu zijn.

Die "regeling" zoals je het zo mooi noemt is onstaan in...begin jaren 90 !!! HALLO HALLO !!!! het is inmiddels 2007 !!!! Er is veeel veranderd!

In een eerder bericht heb ik uitgelegd waarom die regel er is. Stel nu eens voor dat CLH in de KTV komt (geruchten komen er steeds meer), dan zou deze regel ook voor jullie een bescherming betekenen. Cirrus, Eurowings etc zou maar al te graag grotere kisten vliegen onder LH callsign. Mocht CLH toch niet in de KTV komen zal er wel een deal gemaakt worden ala de CRJ900. Ik weet dat jullie het totaal anders zien maar dit is een win situatie voor CLH. Die kist mag daar simpelweg niet vliegen. Nu vliegt ie er wel, i.d.d. met een aantal DLH KA's. Maar ook met CLH KA's en alle co's zijn van CLH. Ik herhaal: volgens de regels had ie daar helemaal niet mogen vliegen! Dus ALLE cpt en co posities door DLH. Op een of andere manier gaat dat er niet in bij sommigen van jullie. Misselijk word ik dan hoe er over DLH KA's geschreven wordt:

Zo is't , er wordt professioneel met die Mayers gewerkt ( dat moet je namelijk , want daar word je voor betaald ) maar die matenn@aiers moeten niet janken als ze in hun eentje moeten gaan kanen.Bezint eer ge begint , zullen we maar zeggen.

Je bedoelt die rukkers bij jullie die al na 6 jaar bij ons kunnen bazen?!

Dan dit ook:

Kun je ze niet echt kwalijk nemen, maar ik heb nu van diverse kanten gehoord dat ze zich soms echt katholiker dan de paus gedragen. Waarschijnlijk thuis zo geleerd ;)
Laatst ging er eentje toch echt in go-around in severe cavok omdat hij de approach op het 1000'voet-punt nog niet voldoende stabilized vond.... Inmiddels weet dat ook het hele bedrijf, poor guy!

Ik heb het verhaal de afgelopen 5 dagen elke dag weer opnieuw gehoord!

Wat blijkbaar niet bekend is, is dat CF al jaren bezig is met de 1000 voet regeling. Ik neem aan dat jullie ook de CF info krijgen, en daar spreken de statistieken voor zich. Op een line check fail je als je niet established bent. CAVOK of niet. Het is dan ook heel normaal dat iemand een go-around vliegt als op 1000 voet nog niet alles klopt. Diep en diep triest dat je hier met naam en toenaam met al je kollega's over gaat zitten roddelen. Leuke vent om mee te vliegen ben jij, DLH21A.

Vervolgens nog maar eentje:

Ik ken jullie roosters , en het is een pussy-job vergeleken met die roosters van ons

Langstrecke ziet er op papier i.d.d. een stuk beter uit dan Europa. Maar heb jij wel eens 5x achter elkaar een 2 mans operatie USA gevlogen met minimum rusttijd? Dacht het niet, dus houdt a.j.b. zulk soort commentaar voor je.

De hele discussie is doorweven van frustratie, frustratie en nog eens frustratie. Zoals gezegd hoop ik voor jullie dat het met de KTV lukt. Maar mocht dat niet gebeuren ben ik benieuwd of deze frustraties tot aan jullie pensioensleeftijd blijven bestaan.

CH
 
Maar ook met CLH KA's en alle co's zijn van CLH. Ik herhaal: volgens de regels had ie daar helemaal niet mogen vliegen! Dus ALLE cpt en co posities door DLH.


Wat blijkbaar niet bekend is, is dat CF al jaren bezig is met de 1000 voet regeling. Ik neem aan dat jullie ook de CF info krijgen, en daar spreken de statistieken voor zich. Op een line check fail je als je niet established bent. CAVOK of niet. Het is dan ook heel normaal dat iemand een go-around vliegt als op 1000 voet nog niet alles klopt. Diep en diep triest dat je hier met naam en toenaam met al je kollega's over gaat zitten roddelen. Leuke vent om mee te vliegen ben jij, DLH21A.


CH

Je hebt er nog altijd niets van begrepen vrind. CLH KA´s??????????

Jullie hadden dat 900 apparaat moeten houden. Vlieg ze dan. Nagel jezelf publiekelijk maar helemaal aan de schandpaal. Zou leuk staan in de media. Piloten Lufthansa gunnen het licht in de ogen niet van de dochteronderneming.

Helaas zijn er dikke pilotentekorten bij jullie. Expansie op de intercont komt op de tocht daardoor. Dus mag CLH de EMB gaan vliegen. En om geen enkele andere reden. Ben benieuwd wat voor voetangels en klemmen jullie TK gaat zetten hierbij. Waarschijnlijk mogen er weer co´s van ons op vliegen. Mogen er een paar CPT´s van ons op vliegen, als ze het al kunnen, want tja in Bremen zijn de meeste van ons niet geweest, maar de vette pot zal wel weer bij jullie blijven. Ik vind het persoonlijk een enorme schande dat gedrag van jullie TK. Ik zeg overigens niet dat die mening door de overgrote meerderheid van jullie corps gedragen wordt.

Wat betreft dat 1000´ verhaal; da´s een foutje. De collega heeft bedoelt dat ie veel eerder de GA in had moeten gaan. Niet wachten tot het 1000´ point is bij ons het credo.
 
Je hebt er nog altijd niets van begrepen vrind. CLH KA´s??????????

Wat heb ik niet begrepen? Beweer je nu dat er geen CLH fo's in opleiding zijn tot cpt?

Scroll even het topic door, is het nu echt nodig dat er woorden als vrind/sukkel/joch/fl*kker gebruikt worden? Ik ken jou niet, jij kent mij niet. Ik probeer hier de andere kant van de zaak te belichten. Als ik ergens fout zit word ik daar graag op gewezen maar het lijkt ondertussen wel of iedereen die bij DLH vliegt als de grote vijand gezien wordt en het zoiezo niet begrepen heeft. Als VC lid is nooit iedereen het 100% eens met wat beslist wordt. Val mensen daar dan ook niet persoonlijk op aan (dit is niet per se voor jou bedoelt), zie hoe er omgegaan wordt met DLH KA's bij CLH, niet mee uit eten gaan, "kijk s man, ze kunnen niet eens vliegen!" etc. Ik hoop dat het een hoop geblaat is op dit forum en dat het er op de lijn anders uit ziet.

Groet CH
 
Misschien alles exemplarisch voor hoe zat we het zijn met die eeuwige zelfgebreide superioriteit van LH: jullie MOGEN dit niet, jullie MOGEN dat wel.
Al eens over nagedacht hoe dat werken is?Met dat eeuwige gekleineer uit Frankfurt.
DLR-test?FQ?Wij zijn MAAR de Cityline , en hebben niks met Lufthansa te maken.
We MOGEN geld en paxen voor u bij elkaar vliegen en verder geen eisen stellen en niet lastig worden.

U hoeft de zaak niet van de andere kant te belichten want uw zienswijze kennen we al.
:"Alles voor ons , niks voor jullie"
U "GUNT" ons hoegenaamd een plek in de KTV?Uw vertegenwoordiging ziet dat heel anders.
Dat er zo'n kip achterop die patatkramen van ons staat maakt NIKS uit , dus beledigt u a.u.b. onze intelligentie niet met vergoeilijkende zinnetjes als " jullie zijn ook geselecteerde piloten".

Dus neem dit maar mee naar LH: maakt massaal misbruik van de gelegenheid baas te worden bij Cityline - krijgt u ook eens mee hoe positief er over Passage gedacht wordt.
En neem een boek mee voor in het restaurant:kiss:

(PS , bedenk even : Als er dan toch al jarenlang niet voor onze professionaliteit, onze inzet en onze niet onaanzienlijke bijdrage aan de winst wordt betaald , wees dan niet zo naief om van ons nog "dankjewel" te verwachten.)
 
Last edited:
Wat heb ik niet begrepen? Beweer je nu dat er geen CLH fo's in opleiding zijn tot cpt?

Groet CH

Hé hé, het kwartje is gevallen!


Je gunt ons het een en ander, maar het verhaal gaat niet over iets gunnen. Het verhaal gaat over hoe je een onderneming bedrijfseconomisch inricht. Is het normaal dat er pipo´s, sorry kollega´s, van jullie bij ons mogen bazen en er dan ook nog eens meer poen voor vangen dan onze eigen CPT´s ? Dat is toch een schande, of zie ik dat verkeerd. En het erge is, jullie hebben dat niet eens door of willen het niet horen of, en dat is het meest waarschijnlijk, interesseert het jullie niet. Zuiver parasitair gedrag heet dat in de dierenwereld, maar bij dlh de normaalste zaak van de wereld.
 
Jongens jongens,

laten we het wel op een beetje nivo houden. Er zijn inderdaad zoals inmiddels duidelijk ook "cultuurverschillen". Laten we die even voor wat die zijn en de diskussie voeren op "hoger nivo".

CH, wat ik bedoel met mn posten is dat die regeling van toen inmiddels "verouderd" is en economisch dodelijk ! Wat tot nu toe altijd de trend is geweest bij uitzonderingen op de 70 zit regeling (AVRO en CJR900) is het zekeren van zo veel mogelijk direkt te krijgen CPT plaatsen vanuit LH zicht. Ik denk dat het deze keer tijd is om deze jacht eens even te laten en deze plaatsen te vinden binnen LH zelf. Als namelijk de EMB en de extra 900´s bij ons ingezet worden, zal ook LH daarvan profiteren, daar ben ik van overtuigd. En het is ook nog maar echt de vraag of er überhaupt voor ons CLH CPT plaatsen komen, er wordt namelijk gedacht aan vervanging van kisten, niet aan expansie ! ff rekenen. eerste 900 regeling: 12 900´s ipv 20 200´s = -8 kisten. nu dan 15 900´s ipv 24 200´s = -9 kisten. en stel nu het gunstigste geval 30 EMB ipv 18 AVRO´s = + 12 kisten. totaal saldo dus -5 kisten !!!! Moet er echt niet aan denken dat LH nu aanspraak kan gaan maken op zeg de helft van de CPT plaatsen, ...die er eigenlijk helemaal niet zijn....

En wat betreft CPT upgradings.... uh wat is dat. er zijn nu net een paar F/O´s in de upgrading. Die zijn mogelijk geworden doordat er meer deeltijd gevlogen wordt, 2 pensioneringen en wat langdurige zieken die niet terugkomen. dit alles op de AVRO. Wat betreft de CRJ: ongeveer 30 CPT TE VEEL !!! (uuh ja ..30 ja:( )

Samenvattend: spannende tijd voor de boeg.

groet
C
 
wat langdurige zieken die niet terugkomen

Da's van het harde werken.Geen geintje.

ON TOPIC: de tent moet plat en die Boeings ex-FRA half leeg de plas over.
Wellicht dat er dan een lampje gaat branden.
We kunnen allemaal zien in wat voor parallel universum die Mayers leven en daar krijg je ze alleen hardhandig uit.
 
Hey CH!

Van mijn kant no hard feelings mbt je antwoord op mijn post.
Ik ben zeker geen matennaaier, maar volgens mij begrijpt je'm een beetje te negatief door alle opschudding en harde replies er omheen door mijn collegae.
Als je'm nog een keer goed door gaat lezen, dan zie je dat ik de houding van mijn collegae niet helemaal terecht vind, want de LH KA's maken alleen gebruik van een mogelijkheid die ze aangeboden krijgen.

Maar ik geef ook weer dat de LH KA's wel door het hele bedrijf door een vergrootglas bekeken worden, omdat de houding van LH pilots ons tegenover soms wel een beetje kleineerend overkomt oftewel domweg zo is. Ook vandaag kon er bv geen 'goedemiddag' er van af terwijl ik wel vriendelijk hallo tegen een 737-baas gezegd heb. Tja,...

Als dan iemand in severe CAVOK in go-around gaat omdat op 1000' de finalthrust niet helemaal opstaat, dan gaat men dat toch een beetje vreemd vinden, verder is het zo dat we in IMC zeker de 1000' als harde gate handhaven. Want idd de CF-info heeft er genoeg verhalen over de gevolgen van overtreding.
Tot voorkort mochten we nog tijdens een visual approach tot 500' wachten met de final configuration. Vandaar de commotie over het 'ontbreken van airmanship' in tegenstelling tot 'vliegen op de cijfers'...
Maar ook een beetje 'don't shoot the messenger' terwijl ik alleen weergeef wat op de hele lijn al gepraat wordt.

Over CLH-KA's alleen het volgende: die zijn er op dit moment NIET!

Er waren sinds januari zegge 2 (twee!) KA-plaatsen op AVRO beschikbaar. Afgelopen jaar waren het er in totaal 8 (acht!).
Dus je begrijpt dat we met die LH KA's erbij nog veel verder van een mogelijk upgrading zijn gekomen. Want er kwamen voor ons geen upgradings door de komst van de CRJ900's, sterker nog er waren geen nieuwe CPT-plaatsen onstaan, want de kisten kwamen ter vervanging van oude CRJ100.
De LH KA's zijn alleen een gedwongen tegemoetkoming aan de 70zits-regeling op kosten van de (op zich al minuscule) toekomstperspektiven van ons FO's.
Die LH KA's hebben de tijd die we op een upgrading moeten wachten met jaren verlengd!.

Dat verklaard hopelijk de hevige reakties van mijn collegae, en als je probeert dat op jou werkplaats te vertalen, dan begrijp je waarschijnlijk ook dat het niet tegen jou persoonlijk gericht is, maar dat de situatie zoals die nu aktueel is, ongeloofelijk oneerlijk is... (en niet een vraag is: of de 70zits-regeling terecht is of niet)

P.S. trouwens Eurowings, Dolomiti, Air One, ...allemaal Lufthansa deelnemingen vliegen al ruimschoots met kisten van 70+ AirOne o.a. zelfs met jullie oude 737. Dus zo 100% werkt die regeling ook niet meer.

P.S. ...en ik vind dat in tijden waar onze vriend Mayerhuber probeert de KTV te verzwakken waar die maar kan (verkoopt nu waarschijnlijk zelfs Condor), zouden we toch beter met elkaar voor iets beters kunnen zorgen dan op kosten van elkaar. Maar dat is waarschijnlijk mijn linkse idealistische inborst die hier spreekt... ;)

Groetjes
 
...ff ter aanvulling, die 8 van afgelopen jaar zijn zoals Capricorn juist opgemerkt heeft op dit moment in opleiding.
En sinds januari kwamen er nog eens 2 plaatsen beschikbaar, en die zijn nu inmiddels geselekteerd en nog niet in opleiding.

En dat was het volgens onze GL wat upgradings aangaat voor tenminste dit jaar...
 
Maar als wij dan LH gaan , mogen we al onze senioriteit inleveren!
Gek he , dat zoiets kwaad bloed zet?Dan kan je net zo goed bij Air Berlin je senioriteit inleveren..Als het ware.
 
Oh ja, ook nog het volgende:

Hoe denk je dat we moeten reageren, als men ons vliegtuigen wegneemt om ze door grotere te vervangen (economische beslissing GL's) het aantal daalt, om dan te horen: "ja eigenlijk mag je ze niet vliegen..." Wij hebben er niet om gevraagd!

Alles op basis van een 15jaar oude regeling, waar trouwens ook in staat dat we 'mittelfristig' als 100% dochteronderneming toch geintegreerd zouden moeten worden, wij dus zo helemaal buiten het KTV nog niet zijn...

De vraag blijft: Wat betekend 'mittelfristig'?? 5jaar, 10 jaar het volgende millenium?
Maargoed, deze verplichting tot integratie-gesprekken wordt nu al 15jaar omzeild en ontweken, door oneerlijke regelingen zoals ze hier aangekaart worden. het zal wel 20 jaar zijn...

Maar uiteindelijk denk ik, dat binnenkort er duidelijkheid komt.Want deze regeling is een anachronisme die niet meer te handhaven valt, laten we hopen dat de KTK een leefbare regeling vind, die al onze werkplaatsen beschermt.

ik heb geen zin, om alle leuke nieuwe kisten in richting buitenland te zien vertrekken, omdat Herr Mayerhuber gedwongen wordt daarheen te verkassen. Hij heeft al vaker gezegd dat hij de KTV alleen binnen Duitsland van toepassing vind.
Dan hebben we allemaal verloren...
 
Exodus begonnen..?

Exodus begonnen..?

Interessant spul op het VC CLH forum.... Volgens mij komt de exodus nu op gang.

gr.
Slim
 
CH, waarom zijn er geen 30 fo´s van dlh naar clh gekomen die bij ons onder aan de clh lijst geplaatst zijn? Waarom moesten dat cpt zijn? Zo ken ik er nog wel een paar. Net als al eerder is gezegd, er worden bij ons cpts stellen opgeeist maar diegene die willen wisselen naar dlh, moeten met een senioriteit van 0 beginnen, ook als ze al 8 jaren ervaring hebben. Ten 2e moet er weer een geheel nieuwe 1e medical worden gedaan, iets dat sommige ook de das omgedaan heeft voor dlh maar geen probleem vormt om te vliegen bij clh of waar dan ook. Vraag me overigens af waarom die Lijnmeyers die naar clh gekomen zijn, ook niet opnieuw een eerste medical moeten doen voor clh. En zeg nou eens eerlijk...(zonder te grinniken) je weet toch zelf ook wel dat passage alle voordelen naar zich toe trekt, maar de ktk begint te janken als een clh (met nagenoeg dezelfde auswahlverfahren) een beetje in de buurt van de ktv begint te komen.
Andere kwestie, tijdje geleden werden op Privatair vluchten dlh co´s ingezet, ik meen tot 30%. Ik kan je vertellen dat privatair 48 stoelen aan boord heeft. Waarom moesten dat dlh co´s zijn en geen clh co´s? Hoeveel passagiersstoelen heeft Cargo? Sorry, maar ik kan echt die Kindergarten ausreden van dlh vliegers niet meer horen! Ik gun iedereen zn job, ook bij passage, maar zoals het nu gaat kun je gewoon geen voetganger uit leggen! Jij ook niet! Maargoed....we wachten maar weer eens af...
By the way...er mag dik gedrukt staan dat je op 1000 ft geconfigureerd moet zijn...maar een canadair is geen 747 en als je het niet voor mekaar denkt te krijgen om dat ding veilig te landen als je pas op 800 ft geconfigureerd bent, dan heb je in een Canadair gewoon niets te zoeken. Van sommige lijnmeyers word ik gek met hun typische gruendliche theorievliegerij...volgens mij draait vliegen op minstens zoveel common sense...Maar misschien heb jij, CH, ergens een wetenschappelijk onderzoek gelezen waarin staat dat dat niet klopt...pffff....van mij hoeft die hele ktv eigenlijk niet meer! Had ik beter advocaat kunnen worden...
Ohja. langstrecke....mmmm, is het niet zo dat de kurzstrecke bij passage (737 en a320) vanwege de hoge werkdruk een toeslag krijgt? Of je tegen langstrecke kunt, is puur een persoonlijke kwestie, en is geen algemeen probleem. De ene zweert erbij, de andere niet.

Cheers!
 
Ten eerste sorry voor het posten deze thread... ik vlieg niet voor DLH of CLH, maar lees deze thread al een hele tijd en wil toch echt wat posten

Paar observaties:

Datgene wat nu gebeurt bij CLH/DLH is industry standard. Doen wij bij BA ook (BA Connect), KLM ook (KLC.. vroeger, HV) en Air France, etc etc.

Het werk wat een dochter doet is werk wegnemen van de moedermaatschappij en kost de vliegers van de moedermaatschappij dus carriere en geld (het is hun werk... mainline was er eerst).

De reden waarom een moedermaatschappij dit werk wil uitbesteden aan een dochter is omdat dit goedkoper is. voornamelijk arbeidskosten.... (goedkopere piloten...)

Het is ook algemeen geaccepteerd dat sommige routes niet rendabel zouden zijn bij de moedermaatschappij op grotere kisten (320), echter wel bij een dochter met kleinere kisten en goedkopere crew (crj)

Als een moeder de dochter dan met grotere kisten wil laten vliegen (bij jullie dus 70pax, BA 100 geloof ik) is dat omdat dat goedkoper is, niet omdat ze het zelf niet kunnen. De route is dan dus blijkbaar wel rendabel met een grotere kist. Zie punt 1; dit neemt dus (vlieg)banen/promoties/geld weg bij mainline... hun werk.

Als de dochter dus wel grotere kisten krijgt, wordt vaak een compromis gesloten, waarbij capt posities worden opengesteld aan mainline crew (gebeurt ook bij BA). (capt posities omdat dit als promoties worden gezien. FO posities zullen weinig doen omdat crj's voor sommigen minder appealing zijn dan 320's... big shiny jet syndrome)

Devils advocate: Dochter ondernemingen grotere vliegtuigen laten vliegen heeft hetzelfde effect als betalen voor je eigen typerating. Een verslechtering van de algemene Terms en Conditions van vliegers.

Wat erg slecht lijkt geregeld bij CLH/DLH en hetzelfde bij BA is doorstroming. En ik geef jullie helemaal gelijk dat als er veel aangenomen moet worden bij DLH je eerst CLH mensen laat doorstromen en dan mensen bij CLH aanneemt. Onacceptabel dat dat niet gebeurt..... zelfde bij BA (senioriteit laat ik buiten beschouwing, daar verschillen we waarschijnlijk in mening over :D )

Ok schiet mij maar neer....

ps. excuses als ik de situatie helemaal fout heb ingeschat en heel anders is als die lijkt....
 
Het werk wat een dochter doet is werk wegnemen van de moedermaatschappij en kost de vliegers van de moedermaatschappij dus carriere en geld (het is hun werk... mainline was er eerst).

Oh man , jij gaat echt vrienden maken hier..jij vliegt bij BA-mainline zeker?
 
Slambam, betreffende het 1e medical (initial) dat opnieuw zou gedaan moeten worden voor CLH-wisselaars klopt niet (meer). Sinds de Tarifabschluss van mei 2006 valt dit onderzoek weg. Anders gezegd, wie bij CLH aan de slag is, komt zonder extra DLH-medisch onderzoek bij een wissel "binnen". Tot zover. Groeten.

P.S.: Aan allen, vanwaar die hele discussie betreffende established zijn (of niet) op 1000ft ?! Als het OM-A zegt dat op 1000ft alles "moet passen" dan houd ik me daar toch aan, of ben ik nu te saai/conservatief ?! Wat het vliegtuigtype er nu toe doet begrijp ´k niet. Ik vind het professioneler om een go-around te vliegen, omwille van niet-established te zijn op 1000ft, dan een OM-A limiet te overschrijden en zo in de FODA-statistieken te komen !
 
Uhe....Bedankt voor de info Herma, maar als dat zo is, zijn er denk ik heel wat flink genaaid de laatste tijd!
En wat betreft die 1000 ft...ik vind je te conservatief en onzinnig correct in dit geval....je maakt mij niet wijs dat je in je avro periode iedere keer een go around hebt gevlogen als er op 1000 ft nog een standje flaps ontbrak...common sense is denk ik meer op zn plaats.

Cheers!
 
Oh man , jij gaat echt vrienden maken hier

Ok iets genuanceerder dan.

Feit is dat een dochteronderneming (en specefiek vliegers bij een dochter) goedkoper is dan een moederonderneming. (anders zou het geen nut hebben een dochteronderneming te hebben als je het zelf goedkoper kan)

Wat ziet een moederonderneming dus het lieftst: Dat de dochter ALLE routes vliegt ipv van de moederonderneming. Dat is nl goedkoper.

Flight Operations is voor een maatschappij slechts een instrument, en als iemand dat goedkoper doet dan zien ze dat maar al te graag.

In jullie geval ziet Lufthansa waarschijnlijk maar al te graag dat CLH ALLE routes vliegt voor hun.... jullie zijn goedkoper. Ook als vliegers specifiek. (744 bij CLH... hoe denk je daar dan over in vergeijking met de 900)

Jullie ideaal moet dus zijn om alle routes (en dus ook vliegers!!!) op mainline contracten te doen en NIET het omgekeerde nl: alle routes (of iig zo veel mogelijk) op CLH routes te doen.

Waar jullie dus voor moeten vechten is dat jullie allemaal op Lufthansa mainline contacten moeten werken (waar jullie volgens mij ook mee bezig zijn) en dus ook de DLH vliegers moeten overhalen van het nut hiervan.

Het probleem ligt dat Lufthansa alleen maar gebaat is bij dit gebikker omdat dit het omgekeerde is van wat zij willen.

Je hebt overal matennaaiers zitten die een dochterondernemingen als een mindere zien.

Om het trouwens eventjes om te draaien.... wat als iemand morgen een maatschapijtje in Duitsland start met RJ's en naar Lufthansa loopt en zegt; Laat mij maar wat routes van CLH overnemen... mijn vliegers betalen voor hun eigen rating, ik betaal ze een kwart van wat CLH hun vliegers betaald en de rest is ook veel goedkoper. Wij kunnen het voor de helft van de prijs doen van wat CLH doet.

Hoe zou je dat vinden?

Lang verhaal, maar in mijn opinie: Iedereen moet op de beste (mainline) Terms and Conditions vliegen. niet op de slechtse..

Trouwens ja... ik zit idd bij mainline, maar ben ook wel zo snugger dat ik kan inzien dat ik gewoon heeeeel veeeel geluk heb gehad met mn eerste baan en nou niet omdat ik zo'n vlieggod ben. Voor hetzelfde geld zat ik bij CLH, KLC, BA Connect (zoals klasgenoten van me)

Ik zal het hier voorlopig bij houden aangezien het niet mijn discussie is en ik niet bij CLH/DLH vlieg....
 
Back
Top