Doodbloeden CLH !!!!!!!!!!!!

Is de situatie bij CLH niet te vergelijken met de situatie van KLM UK destijds? Daar hebben ze het uiteindelijk ook kunnen verbeteren?
Op deze manier kan het in ieder geval niet langer doorgaan met CLH, dat moeten ze bij LH toch ook inzien lijkt me. Dat er captains naar AB gaan zou ze toch wakker moeten schudden... Kunnen wij als Cityliners niets doen om zaken te verbeteren, behalve lid worden van de VC of over te stappen naar een ander bedrijf? Met deze discussies hier op het forum schieten we ook niet veel op. Zien ze bij het management van CLH of LH de onvrede van het personeel wel in?
 
Lid worden van de vc is het belabbertste wat je kunt doen, dan houdt je de huidige situatie enkel in de hand.....die is namelijk door de vc bewust of onbewust gecreeerd!

Cheers!
 
Kai -

Ik zit te overwegen de industrie te verlaten voor groenere oorden!!

payjc7.jpg
 
Oboema, Capricorn,

. Als ik dan zie dat je bij CLH na 6 jaren al naar links kan snap ik jullie 'onrust' over upgraden dan ook, met alle respect, totaal niet. Daarnaast is volgens mij CLH nog steeds een van de best betalende regional airlines ter wereld. Klagen is menselijk, en vooral bij vliegers (moi inclusive) zie je deze eigenschap vaak. Maar zoals ik al eerder zei, blijf reeel.

CH

Ha ha, dus ik word volgend jaar captain!!!
Gelukkig kan ik zelf niet zo goed rekenen, let´s see, nog ongeveer 200 man voor me op de lijst, met gelijkblijvende vloot en als het huidige personeel blijft, zo'n vijf upgradings per jaar (nog optimistisch, vanwege zeer jonge captains op de canadair) , dus nog veertig jaar te gaan, oh ja vergeten, de lufthansa goden.....die nemen ook nog 30 plaatsen in, vanwege de 70 stoelen regeling...:snore: , nog zes jaar erbij, kom ik op 46 jaar tot mijn upgrade...ben nu 32, plus 46, 78 jaar!!! Mischien wordt de pensioenleeftijd nog es verhoogd, zodat het misschien nog net een keertje lukt. Misschien kan ik nog een ergens een een voor de luchtvaart toegelaten rollator op de kop tikken...
Een beetje klagen mag toch CH? 6 jaar tot upgrade is allang niet meer aan de orde. Maar mocht je bij ons Capt worden op de canadair, dan wens ik je heel veel plezier! Alle co's van cityline zijn op dit moment supergemotiveerd en vinden het superleuk om met nieuwe captains te vliegen, vooral die van DLH komen!:biertje:

Groeten
Alex
 
snelle domme vraag maar uhhhhhh... Waarom leggen jullie niet je werk neer voor een weekie of 2 ??? gezellig op je tuinstoel zitten met een Warsteiner en bradworst voor je huisje zitten in plaats van opkomen dagen voor werk... Moet je eens kijken hoe snel managment met je om de tafel zit.....

Gaan F/O's niet massaal weg op dit moment? NJE start je met 56K, upgrade binnen 2 jaar.
vote with your feet!!!

vliegen jullie 3/4/5 day trips met de zelefde crew??? spanning moet de snijden zijn tussen cityline co's en mainline overgekomen captains..... lekker.
 
Last edited:
oh ja inderdaad, ik ga morgen maar eens 2 weken niet naar mijn werk. Ik denk dat je gelijk hebt; het mgt zal zeer snel met mij aan tafel willen zitten. Ik vermoed echter met een ander bedoeling dan dat ik dacht te effectueren.
Beetje kort door de bocht dus hè.

Massaal, massaal, er gaan er wel een x aantal weg, ook naar NJE. Hoewel het nu K.U.T. is bij ons, wil dat niet zeggen dat dat over 2 jaar nog zo is. De rollen kunnen dan weer helemaal omgedraaid zijn. Net als pak ´m beet 3 jaar geleden, toen iedereen god op de knien dankte dat ie bij CLH kon beginnen. Naar NJE is alleen interessant als je binnen 6 maanden CPT wordt, anders is het een wezenlijke verslechtering. Als je single bent en ongebonden is het makkelijker om met je feet te voten als in een andere situatie.

soms een x aantal dagen met dezelfde crew onderweg, wordt steeds minder, daar velen na 1 dag uitstappen om zich bij een andere crew te voegen. Met een DLH parasiet heb ik nog niet te maken gehad. Schijnt allemaal goed te lopen. Ik denk dat zte zelf ook wel weten hoe de vlag erbij hangt.

Met een paar weken zal er heel veel meer duidelijkheid komen (hoop ik). Of massale leegloop en kunnen ze de helft van de vloot platleggen, of elke wisselaar wil weer terug komen.
 
Maar mocht je bij ons Capt worden op de canadair, dan wens ik je heel veel plezier! Alle co's van cityline zijn op dit moment supergemotiveerd en vinden het superleuk om met nieuwe captains te vliegen, vooral die van DLH komen!:biertje:

Groeten
Alex

Zo is't , er wordt professioneel met die Mayers gewerkt ( dat moet je namelijk , want daar word je voor betaald ) maar die matenn@aiers moeten niet janken als ze in hun eentje moeten gaan kanen.Bezint eer ge begint , zullen we maar zeggen.
 
Last edited:
Robin -

C'mon, je snapt precies wat ik bedoel. Mwa, misschien ben ik te dramatisch, maar ik denk als ze op kantoor weten dat er serieus een stakingsdreiging aan zit te komen, ze sneller geneigd zijn om jullie (meer) tegemoed te komen.

Niet vergeten dat de tijden eindelijk in ons voordeel zijn. Je kunt dus eisen stellen.

Keep it up boys! succes!
 
maar die matenn@aiers moeten niet janken als ze in hun eentje moeten gaan kanen.
Hoe doe je dat als je een leuke 6 daagse Kette hebt met zo'n gast? Moet je toch creatief zijn in het verzinnen van je nee-ik-ga-niet-mee-eten-smoesjes.... ;)
 
die stakingsdreiging is er wel degelijk en dat weet Draeger maar al te goed ! komt alleen niet van zijn oh zo geliefde VC. wacht maar ff tot na 20 mei.

groet
C
 
Hoe doe je dat als je een leuke 6 daagse Kette hebt met zo'n gast? Moet je toch creatief zijn in het verzinnen van je nee-ik-ga-niet-mee-eten-smoesjes.... ;)

Smoesjes?Heb je daar smoesjes voor nodig?
Bovendien , denk dat zo'n "collega" het zelf wel al een beetje kan peilen - ook al is het een Mayer met een Olympisch formaat plaat voor z'n hoofd.

ON TOPIC: Wat is er na 20 mei:confused:
 
Last edited:
nouja, die 'gasten' maken alleen gebruik van een gelegenheid, die ze op hun bord krijgen doordat hun vertegenwoordiging die van ons te slim af was. Kun je ze niet persoonlijk kwalijk nemen, lijkt mij. Als ik ineens onder behoud van mijn CLH-senioriteit bij (laten we zeggen) Air Dolomiti voor een aantal jaar CPT zou kunnen worden, ik zou het doen...!!!!

Kun je ze niet echt kwalijk nemen, maar ik heb nu van diverse kanten gehoord dat ze zich soms echt katholiker dan de paus gedragen. Waarschijnlijk thuis zo geleerd ;)
Laatst ging er eentje toch echt in go-around in severe cavok omdat hij de approach op het 1000'voet-punt nog niet voldoende stabilized vond.... Inmiddels weet dat ook het hele bedrijf, poor guy!

Ik heb het verhaal de afgelopen 5 dagen elke dag weer opnieuw gehoord!
 
@ Flying Dutchman: de sick-outs en staking gaan echt wel gebeuren, als de resultaten te lang op zich laten wachten. De stemming is inmiddels zo gespannen en vastberaden, dwz we zijn er klaar me, om nu al minstens 5 jaar aan het lijntje gehouden en soms domweg belazerd te worden, dat als er niet voldoende dingen gaan veranderen, de eene groep piloten CLH gaat verlaten naar andere airlines en de andere zijn ongenoegen op de genoemde manieren duidelijk zal maken.

Maar ik zelf denk dat onze CLH-managers ook niet helemaal hersensdood zijn, ook geven ze soms die indruk, maar proberen wanhoopig zo zoveel territorium te behouden als mogelijk. Het is volgens mij allemaal een strategisch foreplay. Want...

...ze weten dondersgoed, dat ze iets moeten doen, om de dreigende leegloop e.d. te voorkomen.

Maar de vraag blijft of wij als CLH-piloten wel ff de tanden moeten laten zien, om voldoende tegemoetkoming te krijgen!
 
Hoe doe je dat als je een leuke 6 daagse Kette hebt met zo'n gast? Moet je toch creatief zijn in het verzinnen van je nee-ik-ga-niet-mee-eten-smoesjes.... ;)

slim,

behoeft helemaal geen smoes. wij kunnen de restaurants waar zij gaan eten helemaal niet veroorloven.

pascal
 
Kun je ze niet persoonlijk kwalijk nemen, lijkt mij. Als ik ineens onder behoud van mijn CLH-senioriteit bij (laten we zeggen) Air Dolomiti voor een aantal jaar CPT zou kunnen worden, ik zou het doen...!!!!

Maar dan ook niet zeuren als je als een paria wordt gezien/behandeld.
 
My point exactly..
Contractueel zijn we verplicht om met dit soort types te werken en dat wordt dan ook naar eer en geweten gedaan.
Ik word er echter niet voor betaald om in m'n vrije tijd mooi weer te spelen tegen zo'n joch , en bovendien druist dat een beetje in tegen die door henzelf gecreerde en gewilde twee-deling van "LH" en "Cityline" dus moeten ze gewoon aufsalzen.

Waar komt die info betreffende een op handen zijnde staking eigenlijk vandaan?
 
Laatst ging er eentje toch echt in go-around in severe cavok omdat hij de approach op het 1000'voet-punt nog niet voldoende stabilized vond....
Dat punt ligt toch op 300' bij CAVOK... ;)

Maar goed, ik denk ook niet dat je het die Mayer Cpt's persoonlijk kwalijk kan nemen. Heb nog niet het genoegen gehad met eentje te vliegen, dus kan ook niet over ze oordelen.

Waar komt die info betreffende een op handen zijnde staking eigenlijk vandaan?
Gaat dat dan van de VC of Ver.di uit? Hoe moet ik dat zien....?

gr.
Slim
 
Dat punt ligt toch op 300' bij CAVOK... ;)


Gaat dat dan van de VC of Ver.di uit? Hoe moet ik dat zien....?

gr.
Slim

Hoop dat het (als het er van komt) van beide uitgaat... Als er verdeeldheid is tussen beide gewrkschaften wordt het voor de GF wel makkelijker om ons weer een poot uit te trekken. Hoe heet dat ook alweer...verdeel en heers ofzo..
Mocht het zover komen, ik ben d'r bie! :biertje:
 
Back
Top