Doodbloeden CLH !!!!!!!!!!!!

Interessant spul op het VC CLH forum.... Volgens mij komt de exodus nu op gang.

gr.
Slim

Keep us posted. Niet dat ik zo'n sensatiezoeker ben, maar ik volg deze thread al even en zoals de situatie wordt uitgelegd is ie echt schandalig.

Kan me de frustratie voorstellen; volgens mij wordt alles wat in Duitsland wordt gedaan, in dit geval door DLH, juridisch volledig dichtgespijkerd. En dan blijven er weinig andere middelen over, een exodus wellicht.. succes en ik weet zeker dat velen op airwork achter jullie staan!
 
Buzzer, blijf rustig meepraten. Interessant om te horen hoe het bij anderen is of erover denken...

citaat:"Om het trouwens eventjes om te draaien.... wat als iemand morgen een maatschapijtje in Duitsland start met RJ's en naar Lufthansa loopt en zegt; Laat mij maar wat routes van CLH overnemen... mijn vliegers betalen voor hun eigen rating, ik betaal ze een kwart van wat CLH hun vliegers betaald en de rest is ook veel goedkoper. Wij kunnen het voor de helft van de prijs doen van wat CLH doet."

Ben je bekend met eurowings...? Dit gebeurt dus ook. Als je even op het platform in Düsseldorf kijkt.... CLH bijna verdreven...ook crj´s en zelfs BAE 146´s.... ja zeker: +70 stoelen....vliegen voor lufthansa ja...hey waarom hoor ik hier LH en de vakbond niet klagen...?
Maar ik denk dat wij op dit moment bij CLH beseffen dat iedere "kistgrootte" z´n betalingsbestaansrecht moet hebben. en dan zie ik het zo: Eurowings tot 70 stoelen, CLH tot +/- 100 stoelen en LH daarboven. We accepteren simpelweg dat eurowings er is en we concurreren met eurowings ... en tot nu toe worden wij als "beter" gewaardeerd (.. en dan heb ik het niet over 1000´ goaround of niet, hou met deze diskussie toch eens op..). Dan zorg je voor je bestaanrecht... en dat zou LH ook moeten doen... alleen dat wordt moeilijk... zijn namelijk niet "beter" :) sterker nog, zijn veel te duur !!

Buzzer, hoe is het bij BA eigenlijk?: betaling afhankelijk van type?? dus 2 cpt´s even oud en zelfde senioriteit 320 of 747, wie verdiend meer?


groet
C
 
Slambam, betreffende het 1e medical (initial) dat opnieuw zou gedaan moeten worden voor CLH-wisselaars klopt niet (meer). Sinds de Tarifabschluss van mei 2006 valt dit onderzoek weg. Anders gezegd, wie bij CLH aan de slag is, komt zonder extra DLH-medisch onderzoek bij een wissel "binnen". Tot zover. Groeten.

Herma, dit klopt dus wel. Of heb ik daarvoor niks een dagje doorgebracht met een glaasje lauwe ochtendurine in mij hand:biertje: . Je wordt daar behandeld als de eerste de beste beginner.
 
De reden waarom een moedermaatschappij dit werk wil uitbesteden aan een dochter is omdat dit goedkoper is. voornamelijk arbeidskosten.... (goedkopere piloten...)

Het is ook algemeen geaccepteerd dat sommige routes niet rendabel zouden zijn bij de moedermaatschappij op grotere kisten (320), echter wel bij een dochter met kleinere kisten en goedkopere crew (crj)

Goden van het europese luchtruim,

volgens mij ziet Buzzer het redelijk scherp, kleine randnotitie voor de volledigheid. De kosten van pilotensalarissen liggen rond de 4-5% van de omzet. De te behalen winst op deze post onder het 1% punt! Primair liggen de stukkosten lager en dat is de winst.

Het is het tweede punt wat leidt tot het concept moeder/dochter. Echter lijkt het erg onwaarschijnlijk dat de gemiddelde LH vlieger uit zijn airbus de trap naar beneden neemt om onder KTV regels de CRJ 900 te gaan vliegen. Dat is iets wat ingebakken wordt op school. Het instand houden van een tweeklassen structuur versterkt de onderhandelingspositie van de hoogste klasse. Simpele zaak. CLH opslag, DLH nog meer.

Het weigeren om de nieuwkomers via regionaal in het konzern in te laten stromen is het grote heikele punt. Waarom mensen met 125 uur bij GWI/Condor aannemen en de ervaren lui te laten verrekken in de neerwaartse CLH spiraal?

Share the pain, share the gain was een VC credo; waar is het CLH gain? Pijn is er ruimschoots daar is ieder het in dit forum over eens.

Groet,

S.
 
PS: EW vliegt onder de 6% clausule, met de groei op de langstrecke past daar makkelijk de gehele EMB vloot in. Blöd maar waar.

S.
 
Waarom mensen met 125 uur bij GWI/Condor aannemen en de ervaren lui te laten verrekken in de neerwaartse CLH spiraal?

Omdat ze in Frankfurt/Neu-Isenburg liever doodvallen dan toe te geven dat ze raar bezig zijn.
Of omdat ze redeneren : alle CLH-ers die we nu weg kunnen pesten , moeten we over 2 jaar ( als we CLH definitief naar de kl#te hebben geholpen ) niet ontslaan of een andere bezigheid bezorgen.
Ik begin er trouwens langzaam maar zeker aardig de choler@ in te krijgen met dat zgn.correcte Duitsland , dat nimmer aflatende gekonkel en gedraaikont van een door en door corrupte "vertegenwoordiging"en dan die vermoorde onschuld-tactiek van die lange....

Maar Slim ( of iemand anders ) , copy/paste die zooi van het VC forum eens even hier op de thread , ben wel nieuwsgierig maar ook weer niet zo dat ik van de weeromstuit terug lid word van de Lufthanseaten Belangenvereniging.So shoot me :grijns:

PS , die LH-beginners medical? Ik zal spoken zien , maar ik denk dat het als volgt is gegaan ,

Mayer1:"Shit , we komen er nu echt niet meer omheen CLH-ers aan te nemen"
Mayer2: "Aaah joh , sturen we ze toch gewoon door een mega-strenge medical, keuren we gewoon 20% af , dat scheelt weer"
Mayer1: "Goed plan."
 
Vreemd Oboema, ofwel heb ik geluk gehad, of jij pech, maar toen ik wisselde naar Lufthansa Cargo ben ik niet één keer naar de medische dienst van Lufthansa moeten gaan (vond dat trouwens niet erg, ik weet hoe je bij FRA PM als "niet Lufthanseat" behandeld wordt...). Een geldig JAR Class 1 medical volstond. Lekker makkelijk dus !
 
ik hoorde gister en vandaag weer een hele mooie. Het kotz-gehalte wordt steeds beter.

1. Jullie weten nog wel dat onze gewaardeerde paria´s in 2005 steigerden over hun LVV uitkering die was nl. gebaseerd op een slordige 200 mlj passagewinst. Konzern had echter 280 mlj winst. Cijfers werden zo gedraaid dat clh 80 mlj papierenwinst had. De paria´s voelden zich toen enorm gen@@id. Dus hebben ze nu in hun LVV laten opnemen dat de CLH winst voor 50% meedoet!!! Hoezo ik n@@i je waar je bijstaat en hoop dat je het lekker vindt. Wat een asociale bende is dat toch daar in FRA. Let wel, als dit bericht klopt natuurlijk.

2. Wisselaars wordt het leven bij GWI CFG en Cargo zwaar gemaakt bij de rating, omdat er een paar paria´s bij ons door de check zijn gevallen. Ook deze is unconfirmed zeg maar.
 
Speciaal voor Jaap


Aus interner Quelle habe ich erfahren:

Die Condor Berlin stellt ab sofort auch externe Bewerber von CLH ein! Also, wer in den KTV will sollte sich jetzt extern bei CIB bewerben! Ohne Wechselliste und nicht über Bremen.

siehe www.condor.com

Piloten (m/w) gesucht

Für unsere Tochter Condor Berlin, die mit ihren Airbus A 320 Flugzeugen einen großen Teil unserer Kurz- und Mittelstreckenflüge durchführt, suchen wir zum nächstmöglichen Termin neue, engagierte Cockpit-Mitarbeiter an den folgenden Einsatzorten: München, Stuttgart, Düsseldorf, Frankfurt, Berlin sowie Leipzig.
Wenn Sie über eine entsprechende fliegerische Ausbildung verfügen und Sie die nachstehenden Bedingungen erfüllen, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung.
Besonders gut passen Sie zu uns, wenn Sie bereits über eine gültige A-320-Musterberechtigung verfügen.
Folgende Kriterien sind Voraussetzung für eine Bewerbung:
Lizenz
Die Bewerbung ist schon 3 Monate vor CPL(A)-IR, ATPL theory credit ohne MCC möglich
Flugstunden
250 Stunden Gesamtflugerfahrung
Schulabschluss
Allgemeine oder fachgeb. Hochschulreife (Fachhochschulreife reicht nicht aus)
Höchstalter zum voraussichtlichen Datum des Arbeitsvertrages

* 29 Jahre + 364 Tage
* 32 Jahre + 364 Tage mit 600 Std. Flugerfahrung auf Jet-Aircraft/Turboprop, davon 300 Stunden multi-engine im Zwei-Mann-Cockpit in der kommerziellen Luftfahrt
* 37 Jahre + 364 Tage, mit 1.000 Std. Flugerfahrung multi-engine in der kommerziellen Luftfahrt.

Größe
Körpergröße zwischen 1,65 und 1,98 m

Sonstiges

* Deutsch und Englisch fließend in Wort und Schrift
* Gutes Sehvermögen (+/- 3 Dioptrien)
* Staatangehörigkeit eines EU-Landes oder eine Aufenthaltsberechtigung oder eine unbefristete Aufenthaltserlaubnis für die Bundesrepublik Deutschland
* Besitz eines gültigen Reisepasses
* Medical Klasse 1 / Deutschland

Interessenten melden sich bitte unter cib.personal@condor.com. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung.
Condor Berlin
Abt. Personal
SXF UVP
Airport Schönefeld
D-12521 Berlin
Mit Zitat antworten Beitrag zum Zitieren auswählen

#189 Beitrag melden
Alt 20.05.2007, 14:59
Neuer Benutzer

Registriert seit: 10. October 2006
Standard
Bin mir nicht ganz sicher, aber mit den Neuverträgen Condor/Condor Berlin kommst Du nicht mehr automatisch in den KTV, glaube der Zug ist bei denen abgefahren...
Mit Zitat antworten Beitrag zum Zitieren auswählen

#190 Beitrag melden
Ungelesen 20.05.2007, 18:24
Benutzer

Registriert seit: 10. October 2006
Beiträge: 30
Standard
Hallo,
kleine Info. Saß als PAD vor 4 Tagen auf nem Jump bei Condor. Der Trainingskapitän hatte es gerade Taufrisch das sie nun extern einstellen und mir sofort nen Arbeitsvertrag (natürlich im Scherz) angeboten. Auf meine Frage ob es noch deralte oder schon neue wäre meinte er, das soviel er weiß es noch nach alten Verträgen eingestellt wird.

Achja als kleines Schmankerl noch dazu. Auf dem Flug war Ausbildung im Cockpit. Und wer saß rechts in Ausbildung?

Ein ehemaliger CO von uns, mit altem Vertrag....

Gruss
aus dem wieder mal sonningen MUC
 
@ R200

niet onder de 6% clausule :) LH vlucht kleiner gelijk 70 stoelen? Go wild CLH/Dolomiti. Muv de bekende gevallen, is de 6% regeling er om juist groter dan 70 stoelen uit te besteden. Tot een maximum van 6% van alle konzernsitzkilometers. Dan wordt het we worden zelf genaaid gevoel te groot :biertje:

S.
 
Maar Slim ( of iemand anders ) , copy/paste die zooi van het VC forum eens even hier op de thread , ben wel nieuwsgierig maar ook weer niet zo dat ik van de weeromstuit terug lid word van de Lufthanseaten Belangenvereniging.So shoot me :grijns:
Ben zelf ook geen lid van de VC. Je kan je met je TLC aanmelden en dan krijg je in je CIT mail inloggegevens.... Er is daar ook een interessant forum over wechsels naar AB....

gr.
Slim
 
Dit was de eerste keer dat Dr. Drä door de knieen is gegaan. Mogen er vele meer volgen. Wedden dat ie dit gaat gebruiken voor de volgende ronde. Maar KO gaat ie...

Lekker vaag hè!
 
Ik was een paar dagen geleden met KIC (Flugbetriebsleiter) onderweg, en die heeft echt laten blijken, dat men zeker wel bezefd hoe het er op dit moment voor staat.

Volgens hem gaan er ingrijpende dingen gebeuren. Wat, dat kon en mocht hij nog niet zeggen.... (zie ook op clhvcpage.de)

Groetjes

DLH 21 A

P.S. ...ik heb het hem wel bevestigd dat er minimaal 18 FO's een solicitatie bij Air Berlin hebben liggen. Daar schrok die wel een beetje van.... Geen namen genoemd natuurlijk...
Maar ik dacht: "Houd ze lekker "wired" daar in het "silver star" od "blue star"....."
 
Ik kom vandaag voor het eerst op dit forum kan iemand mij in 2 zinnen uitleggen wat er bij Cityline aan de hand is? Ik heb geen kracht om 4 paginas te lezen.

Alvast bedankt
 
Back
Top