Doodbloeden CLH !!!!!!!!!!!!

Blackmoor

New member
ik snap niet dat jullie, en daar bedoel ik piloten clh die 5 jaar erbij zitten zo kunnen praten. Ik zit in de 7e stufe clh, en niemand doet wat. Het is de beste tijd nu, iedere maatschappij krijgt er minstens 10 procent bij, en wij hebben 5 jaar ingewisseld, en nu zegt onze zwakzinnige TK dat ze in september verder willen praten, dat, terwijl onze cao al vanaf januari ten einde is, Eurowings heeft op papier 10 procent erbij en krijgt de grote Embrears erbij, intern gesprek leert u dat ze 15 procent netto erbij hebben en onze toekomst toestellen erbij krijgt. Onze proceedings krijgen we niet meer betaald, dusseldorf gaat dicht vanwege 'Eurowings, en nu krijgen ze onze toestellen, en iedere goedkope maatschappij krijgt meer betaald als ons. En wat doet onze TK, koffie drinken en niks doen en genieten van hun m3 en die andere was al millionair toen die geboren werd. Jezus man, word eens wakker, ze laten de maatschappij doodbloeden. Ik zit na 7 jaar VC lid nu bij Verdi,. Niet dat ik hun zo goed vind, maar betere druk leggen op CLH en de TK kan ik nu niet verzinnen. Iedereen die nu niks doet, helpt CLH en iedereen zijn baan naar de knoppen.


Edgard Zwarteveen.
 
HEHE, Eindelijk iemand bij CLH die het begrijpt!! co´s van cityline, we moeten echt oppassen nu. Ik vlieg hier al 6.5 jaar en het is bij CLH nog nooit zo slecht geweest als nu en dat terwijl de markt nog nooit zo goed was.
Een aantal dgn geleden hebben veel van onze TKs zich ziek gemeld na een TK meeting, ze hebben daar ook alles besproken en zijn erachter gekomen dat dit helemaal fout gaat. Eurowings krijgt onze markt in dusseldorf en onze hoop op nieuwe toestellen en dus ook op uitbreiding,waardoor we upgradings kunnen vergeten. Dan het volgende probleem: er komen amper nieuwe co piloten binnen omdat ze tegenwoordig ook naar german wings of condor kunnen zonder ervaringsuren. de jongens die de dlr niet halen gaan dan naar eurowings waardoor ze allemaal nieuwe co´s krijgen behalve CLH. Per maand lopen er bij ons meer en meer co´s weg waardoor we straks kisten op de grond moeten houden... meer en meer in het hoekje gedrukt door de LH co piloten die in principe alles tegenhouden in de zin van ktv integratie, uitbreiding, 70 sitzer regeling etc etc...
Het wordt tijd dat iedereen dit eens doorkrijgt en dat je niet moet wisselen op een md11 als je daarvoor 6 7 jaar senioriteit weggooit en dus ooit nog eens moet luisteren naar een capt uit bremen die nog op het vwo zat terwijl jij al vloog!!!!
Verder betaalt elke maatschappij al beter dan CLH terwijl het vroeger nog heel wat voorstelde.. ze hebben gewoon 5 jaar alles ingeleverd met de hoop in de ktv te komen maar helaas,,.. en nu=?
opletten dus en vooral eens wakker worden allemaal!!
groeten,

kester
 
Kester, zoals jij het beschrijft lijkt het wel dat je mensen die (willen) wisselen verwijt dat ze CLH, zelfs na langere diensttijd, verlaten om naar het Konzern over te stappen, of vergis ik me ?!

Ook ik heb 7 jaar CLH opgegeven voor de MD11, en ja, ik sta nu weliswaar op de KTV-lijst, onderaan, maar dat deert me met m´n 28 jaar niet zeer. Bij CLH blijven was op langere termijn gezien geen optie. En wat dan nog, ook al blijf je bij CLH dan zitten er dra ook ´n paar "KTV-jongkies" op de linkerstoel...jij zou, mocht je KTV´er zijn, trouwens net hetzelfde doen.

En als je het dan toch zo beu bent bij CLH...er is niemand die je tegenhoudt om bij EZY, Netjets of wat dan ook te gaan vliegen. Succes met de keuze !
 
wat Kester bedoelt is dat de firma je nu die kant op drukt. Er zijn geen perspectieven, wordt ook niet voor gevochten, maar onze TK zegt; maar je kunt toch naar KTV wisselen... Het gaat juist om de mensen die willen blijven, om wat voor reden maar ook. Ook daar moet aan gedacht worden, niet alleen aan de jonge co's. Er moet ook nu echt wat gedaan worden zodat het weer aangenaam wordt voor de mensen die willen blijven. Daarvoor zullen we nu wel in moeten grijpen, en niet zoals onze TK, het bijltje erbij neer gooienhttp://www.airwork.nl/ubb/graemlins/flauwgevallen.gif
:passed:
 
Ha Jeroen?

Hoe is het op de MD?

Als iemand wil wisselen moet ie dat zelf weten hoor, maakt mij niet uit.. vind jij het alleen ook niet raar dat als je binnen de eigen maatschappij wisselt dat je dan 6 tot 7 jaar senioriteit opgeeft? dat je zelfs minder gaat verdienen? waardoor je dus min of meer je eigen type-rating betaald? daar komt nog bij dat je weer een nieuwe co bent en dus in totaal iets van 18 jaar rechts zit!! en dat terwijl clh een 100% dochter is. ik vind dat vreemd.!

Verder is het op het moment bij clh inderdaad zo dat je als co weinig kansen hebt..een upgrading is misschien voor de jongens bovenaan nog een optie maar de nieuwe co´s hebben geen kans. die kunnen alleen maar zorgen dat ze zo snel mogelijk wisselen en zoals edgard al zegt worden die dus min of meer gedwongen.en dat in een markt waar elke maatschappij gigantisch uitbreidt. gek toch??
groeten
 
Hoi Kester en Edgard,

Goed dat jullie je menig hier eens ventileren! Ik begrijp jullie standpunten heel goed. Zit immers in hetzelfde schuitje. Personeelspolitiek binnen ´het´ Konzern zuigt. Zoals Pesch het zegt: Wir lösen im moment mit unsere Personalpolitik das Berederungsproblem der KLM, AB, Netjets, EZY, RYR(??) etc". (En daar heeft ie echt gelijk in, verder snap ik zijn politiek/houding ook niet, maar dat terzijde). Ik vind het ook volledig vreemd dat wij als 100% dochter, Konzerntauglich tot en met, als stront behandeld worden. Een beetje met nul weer bij de andere dochter beginnen, gaat helemaal nergens over! Maar dat iemand wisselt om zo wel een beter carriereperspectief te verschaffen, dat kun je ze niet kwalijk nemen.

Ik stap komend kwartaal over naar Ver.di, niet omdat ik vind dat die Aktiv zo goed zijn, want die helpen de tent met hun instelling wellicht ook naar de knoppen. Vergeet niet dat ook die 2 een spelletje spelen. Maar slechter kan het er ook niet van worden, dus ik geef ze ook maar eens een kans.

Dat van die Embraers en Eurowings...waar haal die info vandaan? Daar klopt naar mijn info niets van! Ik wil je wel nader informeren, maar niet hier...er lezen ook Chickenvleugels mee. Trouwens, op de freq. in DUS wordt het ook steeds leuker tussen ons. ATC doet er leuk aan mee, met zijn "follow the company...".

Ik heb geen idee waar het CLH schip heengaat. Bereid me dan ook voor op een andere koers met een ander schip. Laat ze dan maar zelf door de stront heenzakken. Het is echter opvallend dat ook ´onze´ linkszitters het geen moer interesseert. Op een handje na zou voor ons niemand op de barricades willen gaan. De sfeer zal er in de komende maanden er niet beter op gaan worden.

Het kan snel gaan in de luchtvaart, CLH FO´s zitten nu in een duidelijke down. Net als de beurs gaat dat ooit up. Je moet er wel wat voor doen, dat het up gaat. Hoe weet ik ook niet. Een eigen FO Vertretung gaat niet, c.q. is niet wenselijk. Ik heb dat geprobeerd aan te kaarten, maar is snel geeindigd. Wellicht dat de Konzern TK wel bereid is tot een goodie, maar daar geloof ik niet in. En dan nog! Stel we worden op de KTV lijst gezet...worden we daar als oude (leeftijd en CLH senior FO) wijzer van? Ik denk dat we altijd in het verdomhoekje zullen zitten. Elk voordeel hep zu nadeel, toch?

Aan de andere kant hou ik me vast aan het feit, dat je een 100% dochter, die fantastisch performed, niet laat doodbloeden.

groetjes rob
 
Ed, eindelijk het licht gezien??

He Kester, bedankt he. Kan ik eindelijk weg uit deze klotetoko krijg ik nog een trap na ook van je.....;). Moet ik dan hier blijven, geef mij daar 1 goede reden voor? Minder geld ga je ook niet verdienen, kijk naar de stufes.




Zoals een Leihmaier cpt. vorige maand tegen me zei, toen ik bovenstaande frustraties aankaartte; hoezo zijn dat problemen, het is maar ´´politisch´´ hoor.
Dit was dus iemand die 2,5 jaar langer in dienst was als ik, op een plaats zit waar ik de komende 15 jaar niet zal komen, en dan nog eens weet ik hoeveel meer verdient dan een 1e stufe CLH cpt.. Dit is gewoon de mentaliteit waar je tegen moet vechten als CLH-co en omdat we maar met weinig zijn (ook in de VC) zal je dit gevecht altijd verliezen.

Het is voor niemand (LH, VC, Köln) interessant om CLH op te nemen in het KTV. LH gebruikt ons (en alle anderen van LH Regional) om de prijzen te drukken, de VC-co's zien ons als een potentieel gevaar voor de senioriteitslijst en onze vrindjes in Köln worden in dat geval overbodig.

Als we wat willen veranderen moeten we nu actie ondernemen. Op dit moment hebben we een machtspositie(tje) vanwege de aantrekkende pilotenmarkt. Köln heeft gezien dat velen juichend weglopen, ook naar bedrijven buiten het konzern.

Iedere co die nu nog lid is van de VC, is of onnozel of het interesseert hem/haar niet, of (en dat lijkt me sterk) is tevreden met de huidige situatie. Er zit maar een ding op en dat is je aansluiten bij Piloten.Aktiv. Vergeet dat Verdi niet voor ons gaat staken, want dat doen ze wel. Vergeet dat Tannas en Bornschein mischien niet de sympathiekste mensen zijn, is Pesch dat dan wel?, en vergeet niet wat de VC NIET voor ons gedaan heeft de laatste 4 jaar. Kijk gewoon goed naar wat Piloten.Aktiv wil, en beslis dan of je het (on)terecht of (on)realistisch vindt.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte, ik ben volgende maand weg:yeehaa:

Paul
 
He Paul,,

gaat je wissel toch door?goed man. gelijk heb je! ik neem het niemand kwalijk dat ze wisselen hoor. misschien doe ik dat zelf ook nog, daar gaat het niet om.het gaat erom dat we als clh co tegen de muur staan. we kunnen nergens heen op het moment en het wordt alleen maar erger aangezien we geen nieuwe copi´s krijgen. die gaan allemaal naar condor berlijn en gew. logisch, daar heb je gelijk ktv. de eerste leihmaier gaan ook alweer, hoorde laatst van een tk dat ie er een had uitgecheckt in aug en dat ie alweer weg was, dus dat jaar wordt ook niet meer aangehouden. kortom, als dit zo doorgaat staan binnenkort de eerste kisten aan de grond en worden de capts opgeleid om ook rechts te vliegen.

trouwens, rob, die info heb ik van het clh forum, schijnt wel aardig te kloppen maar ben benieuwd welke info jij hebt..

groeten

Kester
 
Hoi Kester,

Kun je die info hier eens cut- en pasten? Sinds mijn laatste aanvaring aldaar, ben ik niet meer van plan daar in te loggen. Ik kreeg een mailtje met tevens een verwijzing naar Embraer info. Schijnt er wat besloten te zijn? Mijn info is van PP himsel. Zou ie dan weer recht in mijn smoel hebben staan liegen? Kan ie dan wel goed trouwens. (Ik moet wel zeggen dat ie voor mij snel op de barricade is gegaan bij Rp en FC, ze wilden me een dag loon inhouden; wordt nu toch betaald, tx PP).

Het is frusterend tot en met, maar ik geloof niet Ver.di voor onze positie verbetering zal gaan staken. Dat recht heb je niet volgens de wet. Je job moet op de tocht staan (daar vallen salarisonderhandelingen ook onder, wist een Germaan me te vertellen). En daarnaast zullen zoals gezegd maar weinig cpt´s daar gehoor aan gaan geven. Enige optie is om ons en masse ziek te melden, gedurende een leuke periode. Maar eerst moet er eens wat concreets op tafel komen vwb de toekomstorientatie van CLH.

Ben nieuwsgierig naar de Embraer info.

greetz
 
Robin,

Piloten.Aktiv heeft aangeboden om met de VC om de tafel te gaan zitten om tot een gemeenschappelijk standpunt te komen. De VC heeft hier nog niet eens op geantwoord. Toen is Piloten.Aktiv naar onze Geschäftsfuhrung gegaan om met hun om de tafel te gaan zitten om hun achterban te vertegenwoordigen. De Geschäftsfuhrung heeft geweigerd. Nu kan (en mag) Piloten.Aktiv besluiten tot een(waarschuwings)staking om te laten zien dat het serieus is en om te laten zien dat ze voldoende achterban hebben, voor een stem in de Tarivververhandlungen. Wait and see.

groeten
 
he robin,

pasten en zo is niet zo mein ding..

maarre het werd de 16e op het forum gezet door hartmut, hij had het van pp en het werd bevestigd door herr tarp.
ik vloog trouwens laatst met een capt die echt pislink was en hij zit sinds kort ook in de verdi.. dus die beginnen ook, daar komt dus bij dat veel tk s zich laatst hebben ziek gemeld als waarschuwing. niet alleen rechts zijn ze ontevreden.

grt

kester
 
Mijn ervaring van een paar dagen terug. Ik heb gesproken met een jongen die 2 jaar ouder is als ik, en nu van Hansa bij ons sinds 3 maanden Captain CRJ is. Hij heeft een basissalaris van precies 9000 euro per maand, krijgt overuren volgens contract na 74 uur block, met de eerste 20 160 procent en de laatste 200 procent.

Echter hun krijgen een factorisering van 1,2 vanwege het korte vliegen(net of een 737 langere legs heeft dan ons), dit houd in na 63 blockuren zit hij bij ons in de overuren. Vorige maand had hij 33 overuren, en kreeg er 4500 euries voor!!!!!!!!


Niet gek toch, 13500 euro vorige maand voor ons baantje, ik hoop dat onze papzakken links dit ook te horen krijgen, het is niks overdreven, en rechtstreeks van die Hansapiemel. Was trouwens een heel aardige vent. (maar ja, voor die centen ben ik zelfs een aardige Captain)http://www.airwork.nl/ubb/graemlins/partysmiley.gif
:yeehaa:
 
Aaaah, thx.

Nou dan heeft PP nog niet tegen me gelogen. Past allemaal in het speelplan. Hier maak ik me (nog) niet druk om. Mayrhuber maakt een eerste move, niets meer dan dat.
Denken jullie dat de KTK dit zal toestaan? Hooguit met een naairegeling zoals bij ons.

We weten allemaal dat de Bae146 miserabel performed. Hunold lacht zich dood en neemt beetje bij beetje de Bae146 routes over ex-DUS. Mayrhuber krijgt een beetje buikpijn ervan en wil dus die schroothoopmachines vervangen. Wat past dan beter in het huidige scenario en spelletje, dan te verkondigen dat je de exSwiss opties in wil zetten, daar waar het slecht loopt?

massels
 
Misschien niet, heb gehoord, maar ja, wat hebben we niet allemaal gehoord, dat onze geschaftspiemels op een flottenmieting hebben gezegd, dat ze bezig zijn met een kleine KTV voor de CityLine. Juist hierom moet nu iedereen in Verdi, als dit klopt, en ik kan geen andere oplossing meer bedenken, moet die er ook fatsoenlijk uit zien!!
 
Op de laatste Flottenmeeting is gezegd door een of andere manager van ons dat hij hoopt dat de citylinepiloten niet zulke onrealistische eisen gaan stellen als de werknemers in de metaalindustrie (geloof ik, kan ook een andere industrie zijn)...........Zij hebben 3% loonsverhoging geeist.....Dus stel je niet teveel van zo'n KTV voor.
 
Back
Top