De beste tijden om als piloot te werken zijn voorbij.

Status
Not open for further replies.
Wat een gelul!!

Wat een gelul!!

Gentlemen,

Jullie vliegeniers denken echt dat geen enkele andere baan aan een pilotenbaan kan tippen.....:haha: En ja ik scheer jullie over een kam want dat doen jullie ook allemaal.

Die baantjes die jullie hebben uitgevoerd toen er geen werk was, denk je nou echt dat dat de realiteit is voor iemand die net van een geoie WO opleiding afkomt ????

Dan heb je het wel heel slecht gedaan als WO'r, als iemand met een vliegopleiding hetzelfde doet als jijzelf....

No dis-respect ondanks dat jullie voetjes vaak op 30000 ft zitten blijf wel met de realiteit op o ft please en kaffer ander mans werk niet af, om jezelf het gevoel te geven dat je nog wat beters hebt.

Hoe moeten jullie je niet voelen als iemand een vraag post met... "ik werk nu in een supermarkt en heb mijn HAVO, denk aan een vliegopleiding..tips" hahaha

Voorbeeld mijzelf en 6 andere klasgenoten:

WO opleiding af 25 Jr, Management trainee bij een grote olie maatschappij reis de halve wereld af voor mijn werk. Heb overal 5 star treatment lekker eerste klas overal heen vliegen, terwijl jullie naar metertjes staren en je afvragen hoeveel schuld je nog hebt af te lossen.

Salaris waar meerdere van jullie van mogen dromen als starters (70e K plus) en hele goeie benefits and prospects !!!

Dit post ik alleen om dat euwige gelul van die kantoorbaan, en 9 tot 5 tijden discussie te be-eindigen.
En FD je hebt gelijk je vriendin zit precies in dezelfde schoenen als meerdere en zij is zeker geen uitzondering.

Ikzelf wou ik ook dolgraag piloot worden maar mijn roze bril was gauw genoeg af dankzij airwork.nl !!! Thanks Diana!!
Als ik voor mijn werk een dag op een neer moet naar Aberdeen, bah wat lijkt mij dat klote zeg om achter te blijven in een vuile vliegtuig en binnen 30 min terug te keren ......OOO ja uitzicht...don't let me laugh!!!

en kom niet met dat ouwe gelul van wat doe je hier dan !!! want ik heb een passie voor de luchtvaart (geen piloten) en vindt het nog steeds geweldig als ik met mijn baco op 30000 ft naar jullie ge-ouwehoer moet luisteren....

En mensen die praten over CEO bij Shell???? Dream on !!!! remember both feet on the ground.....

Love ya all :radar: ,

AT
 
70 k vijf sterren en oliemaatschappij?


Dus over onze rug heen de rijke patser uit hangen. We zullen aan je denken de volgende keer als we onze fuel slip tekenen.
 
Jullie vliegeniers denken echt dat geen enkele andere baan aan een pilotenbaan kan tippen..... En ja ik scheer jullie over een kam want dat doen jullie ook allemaal.

En jij hebt een WO opleiding gedaan????
 
Dus basically heb jij GEEN 9-to-5 job, geen office-job (Want je reist blijkbaar veel), en toch doe je rancuneus alsof iemand het dan over jouw baan heeft gehad.

Mensen die zonder hoofdletter een zin beginnen, "!!!" een normale toevoeging aan een zin vinden kunnen blijkbaar ook een WO-opleiding afmaken, dan snap ik even niet waarom je je afvraagt hoe wij ons voelen. Ik denk dat menig supermarktmedewerker betere spelling heeft (!!!).

"Jullie vliegeniers denken echt dat geen enkele andere baan aan een pilotenbaan kan tippen..." - Titel vd. thread " De beste tijden om als piloot te werken zijn voorbij."

Cheers, The Fly.

Edit: Ik wacht met smacht op je "Ohh kijk op de teentjes getrapt" respons; Als je gewoon gedeeltelijk gelijk had (Of een coherente zin had gevormd) waren we misschien een redelijke discussie over de voor en nadelen aangegaan.
 
Ikzelf wou ik ook dolgraag piloot worden maar mijn roze bril was gauw genoeg af dankzij airwork.nl !!! Thanks Diana!!

Met andere woorden..... je hebt de keuring niet gehaald? Bedankt Diana, dat je ons bevrijdt heb van zo'n flippo naast je in de cockpit.

No dis-respect

No dis-respect? Hoe druf je dat in je mond te nemen en vervolgens zo uit te halen?? Kun je niet lekker met je baco'tje en je 70k in de trein gaan zitten?

Bedankt voor je zinnige bijdragen...
 
Rustig :)

Ik vind z'n toon absoluut ook niet kunnen en het getuigt van weinig relativeringsvermogen. Iets wat je als piloot wel nodig hebt in die harde wereld.

Laten we niet allemaal op zijn posting springen.
Voor de piloten = geniet van je prachtige view op 35.000ft.
Voor de toekomstige piloten = geniet van het besef dat je daar ooit ook zit.

En voor de rest, in het Frans zeggen ze: "Des goûts et des couleurs, on ne discute pas".

Ik denk dat het met de perceptie over de job als piloot net zo is.
 
Airtrabajo, als jij je zo stoort aan alle opmerkingen van menig vlieger op dit forum dan vraag ik me weer af wat je nog doet op dit forum.

Niemand heeft je verplicht om elke keer weer tegen wil en dank achter de computer te gaan zitten om het pbb in de gaten te houden en dus up to date te blijven. Als je door Diana er vanaf hebt gezien om je te storten op een baan als vlieger prima maar nu hoef je echt niet te gaan vertellen hoeveel beter jouw wereldje/baan is tov die van ons. Denk niet dat iemand hier zit te wachten op de informatie hoeveel centen je mee naar huis neemt, waar je ter wereld allemaal komt en de positie die je bekleed.

Als jij je nou gaat bezig houden met die dingen van jouw baan doen wij dat met de dingen van onze baan. Lijkt me eerlijk.

btw; Succes met 70000+ euri op te maken en heb je eigenlijk een auto van de zaak?
 
Last edited:
He mannekes, effe rustig aan. lees het verhaal van airtrabajo nog eens. Hij ziet op dit pbb dat een vliegopleiding veel geld kost en veel vliegers daarna een probleem hebben om een baan te vinden (zeker een die goed betaalt), en besluit een andere richting uit te gaan. Hij heeft een baan die meer betaalt dan de meeste airlines na enige jaren pas. Hij doet verder hetzelfde als ons: door security behandeld worden, op je gat in een metalen buis zitten, maaltijdje eten (als je het geluk hebt dat jouw bedrijf nog crewmeals verstrekt) terwijl de autopilot je naar je bestemming brengt, ipv atc wat goede muziek op je Bose ANR headset alleen moet hij zijn hoofd omdraaien om uit het raam te kijken. Weekenden thuis, feestdagen thuis, geen twee medicals elk jaar, geen checkrides. En waarschijnlijk een leuk pensioen om naar uit te kijken.
Er zijn veel banen zoals die van hem, met een opleiding van hetzelfde niveau als een vliegopleiding
 
Interessant om de reactie van iemand te lezen die niet door de eerste ronde van de keuring is gekomen.

Frustrated airtrabajo?
 
En jij hebt een WO opleiding gedaan????

Dus basically heb jij GEEN 9-to-5 job, geen office-job (Want je reist blijkbaar veel), en toch doe je rancuneus alsof iemand het dan over jouw baan heeft gehad.
.

Met andere woorden..... je hebt de keuring niet gehaald? Bedankt Diana, dat je ons bevrijdt heb van zo'n flippo naast je in de cockpit.

No dis-respect? Hoe druf je dat in je mond te nemen en vervolgens zo uit te halen?? Kun je niet lekker met je baco'tje en je 70k in de trein gaan zitten?

Bedankt voor je zinnige bijdragen...

Rustig :)

Ik vind z'n toon absoluut ook niet kunnen en het getuigt van weinig relativeringsvermogen. Iets wat je als piloot wel nodig hebt in die harde wereld.

.

Airtrabajo, als jij je zo stoort aan alle opmerkingen van menig vlieger op dit forum dan vraag ik me weer af wat je nog doet op dit forum.

?

Interessant om de reactie van iemand te lezen die niet door de eerste ronde van de keuring is gekomen.

Frustrated airtrabajo?

Wat een opjut, wat een opjut!

Heerlijk Airtrabajo! Ga zo door! :D :biertje:

Zeer vermakelijke reacties worden er hier door mijn "collega's" gegeven namelijk :D
 
airtrabajo: Gefeliciteerd man!
Goed verhaal, maar wat is nou precies je punt met al die contradicties van je??

Ik geniet nog even van iedere dag dat ik vrij ben en GEEN werk mee naar huis neem....

Groeten van 2 voeten op de grond!
 
Beste buschauffeur,

Ik had nooit verwacht dat ik dit soort reactie’s uit de kast zou halen???

“ Niet door de eerste ronde?? Haha, op wat heb je dat gebaseerd je kent me nog geen eens ! Ik zal je uit je dromen helpen want ik was wel door de selectie heen gekomen, danwel die van de NLS.

O jee!! nu heb ik weer een NLS- KLS discussie uit de kast getrokken. Heb je ooit eens mee proberen te doen met een assessment centre van Shell, Philips of andere multinationals ?? Dat is heel wat anders dan een paar vragen te beantwoorden waarom je pilootje wil worden en dan even spelen op de sim…

Spel fouten !! en zo wat doe ik hier mee aan het nationaal dictee !:1855:

Het is gewoon te zielig voor woorden dat mensen dit zich zo aantrekken en dan dingen gaan roepen waarvan ze nog geen eens weten of het waar is! gebruik je hersens of heb je dat verleerd door de autopilot ??

Ik wou gewoon duidelijk maken dat als je geen piloot bent je je ook kan vermaken, geld verdienen, reizen etc,etc. Ik wou niemand op zijn teentjes trappen of ook iemand beledigen.
Heb een paar vrienden die piloot zijn en ook aan hun heb ik dezelfde opmerking gegeven, waarvan ik gewoon relaxte normale reacties kreeg.

Anyway, let's all be friends en iedereen in zijn waarde houden..wat ik wel jammer vind is dat ik niet zo'n mooie pak mag dragen met gouden strepen op de mouwen .... zou wel eens willen weten hoe dat voelt...wauw :D

Mocht je op dit moment in Sheraton, Cairo zitten Pm me effe trakteer ik je op een baco at 0 ft >:)

Ik wist dat jullie gestresst waren, maar zo erg ….. toch wel scary als je voorin zo’n tandpasta tube zit.:dozey:


and get a life
 
Ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou zo dom?

Ben het helemaal niet zo onees met de post van heer Aitrabajo. Tuurlijk kun je uit zijn post jegens vliegers herleiden dat hij zich altijd, in the back of his mind, zal zitten af te vragen 'what if....'

Dit in combinatie met de kleineer woorden die hij gebruikt, en dat hij hier blijft meelezen, kun je uit herleiden dat hij zich dit altijd afzal vragen. Psychologie 101.

Heb mensen 1.5 jaar geleden in mn interview groep gezien in de 30, 35 die hun loopbaan wilden veranderen. Mensen uit de IT die daar 100K plus vingen excl. benfits. Goeie maat van me (35) verliet zn eigen software bedrijf om te vliegen, vliegt nu links op een Citation vanuit zn hometown Atlanta voor Citation shares en is het gelukkigste kind op de aarde.

Wat je allemaal niet moet vergeten, is dat het (voor 95% van de gevallen) een bepaald type mens vraagd om ons beroep te doen. Hij heeft er zijn eigen keus op nagehouden, en moet zeggen dat ik het in zijn geval, niet met hem onees ben, nog stoor ik me aan de grote lijnen in zijn betoog.

Misschien zien we hem hier over 5 jaar weer terug, met de vraag of hij naar het CTC kan op zn 30e... Of een leuk topicje genaamd; "30 te oud?"

Hij zal de eerste niet zijn.

Misschien ook niet. Als hij slim is, blijft hij waar hij zit. Vangt straks 140K en vliegt voor de lol naar Belgie in zn eigen kist. Lijkt me fantastisch.

Voor mijn persoon... Ik sta bovenaan de ladder als het gaat om zeiken over de staat van de industrie, zeuren over dit en zeuren over dat. Sta ook boven aan de ladder van de maatschappij omdat ik een witte MacBook heb! With that all being said and done, er is geen enkel ander beroep wat ik zou kunnen uitoefenen. Ik zit in de cockpit op mijn plek, voel me daar als een vis in het water, en functioneer daar op 150%. Voel me een met mn vliegtuig. Heb geen LCD schermpjes nodig om me te vertellen wat mn kist doet. Kan het voelen als ik een voet te laag zit, of een inch out of trimb zit.

Ik heb deze industrie voor 3 maanden proberen te verlaten op mn 22e, om hypotheken te verkopen. Verdiende zo'n 3 tot 7% aan de achterkant van leningen, nam de eerste maand (training) 2500USD mee naar huis, de tweede maand 6800 en de derde maand 7100.... Dit omdat ik het allemaal in m'n hoofd had dat ik Mr 6 figure man wilde zijn op m'n 22e.

Echter, elke morgen als een goeie Suburbian worker, om 05:30 opstaan en met mn Starbucks in de 5-way lane in de file richting werk zitten kwam he-le-maal mn strot uit.

Ik kan het niet. Geef het toe. Kan het gewoon niet. Ik vlieg, dat is wat ik doe, en daar zit ik op mn plek. Ik neem alle bullshit op de koop toe, en gooi het op airwork.nl uit mn systeem.

Hoe triest het (zijn we het met elkaar over eens) ook aan de onderkant/entree level van de luchtvaart industrie is, vergeet niet dat je als widebody captain nogsteeds 180 tot 280.000 per jaar kunt verdienen met zo'n 12/14 vrije dagen per maand. Ik sta bovenaan om meer te eisen, echter realiseer ik me ook dat je met dergelijke bedragen in de top 3% van de Westerse samenleving zit. Could be worse.

Volgende keer, steek je hoofd even naar binnen in de cockpit, zeg hallo en concludeer dat het een van de aardigste/ open karakter mensen zijn die je in dat vliegtuig tegen zult komen. Ondertussen vlieg ik, als onderbetaalde werker, jouwn vrouw + kinderen straks veillig van A naar B, en is geen salaris hoog genoeg om voor mij jouwn familie weer veillig op de grond te krijgen, als je live op TV zit te kijken hoe Northwest 4234 fuel aan het dumpen is om een noodlanding te maken ergens. En ik geef het gelijk toe, die momenten zijn de enige momenten waarvoor ik m'n hele leven train, scherp blijf en betaald krijg.

Tot die tijd sta ik personeel op de grond in Canada om 04:00, na m'n reduced rest RON, waarin ik 6 uur slaap heb kunnen pakken, in Vancouver te helpen ijs van mn vliegtuig af te halen, zit ik na een dag van 14 uur en 3 tijdzones te vechten mn ogen open te houden, probeer ik een relatie op stand te houden over 3000 NM, heb ik elke dag in m'n achterhoofd of ik nou wel of niet over 3 maanden kan upgraden of allicht weer op straat sta?, Heb ik een complete dag nodig om bij te komen thuis, voordat ik kan 'genieten' van m'n 2 vrije dagen waarop ik rekeningen moet betalen, en moet compenseren voor alle dagen dat ik niet thuis was, zit ik te stressen hoe ik die rekeningen ga betalen met mijn salaris, krijg ik van voormalig burger king medewerkers bij de TSA elke keer dat ik door TSA heen moet een 3e rangs behandeling ivm hun 'power trip', doe ik elke 6 maanden een medische keuring, kan ik elke 6 maanden na een sim sessie om 03:00 in de nacht mn baan kwijtraken als ik niet op een bepaald nivo weet te presteren. Werk ik me een slag in de rondte terwijl Jo Public mijn vlucht beoordeeld op basis van mijn landingen, sta ik aan veels te veel straling bloot elke keer dat ik op FL310 zit, eet ik slecht voer op slechte tijden.

Maar op het moment dat het mis gaat, met jouwn familie achterin remember?, kun je er zeker van zijn dat ik 150% presteer, en op mn plek zit. Tot die tijd, ben ik die vriendelijke meneer in uniform die met een flesje water in z'n handen aan het eind van z'n 5 day trip je verteld waar je je bagage kunt ophalen.


Airtrab -

Dat uniform is leuk om tijdens je 1e week jezelf in te zien staan voor de spiegel. De 2e week hou je hem 4 uur na je duty nogsteeds aan, na 3+ jaar weet je niet hoesnel je dat apenpak van je lichaam af moet krijgen. Chicks versieren doe ik met mn good looks, geen uniform bij nodig.

Yours,
FD
 
Last edited:
Ik wou niemand op zijn teentjes trappen of ook iemand beledigen.

En vervolgens...

O jee!! nu heb ik weer een NLS- KLS discussie uit de kast getrokken.

En dan nog een half pondje:

gebruik je hersens of heb je dat verleerd door de autopilot ??

Als je niemand wil beledigen.... waarom dan op deze manier je verhaal brengen? Als je het op een andere manier had gebracht, dan had ik (net als FD) een heel stuk met je mee willen gaan...
 
Dat is heel mooi gezegd !! en ben het met alles 100% eens FD.

Ik kon niet beginnen met de NLS door financiele redenen.. en ben daardoor verder gegaan met een WO opleiding...

Enige wat ik duidelijk wou maken is als het niet kan, dan stort je wereld niet in !!!

En kom je als je het goed doet ook niet in een sleur terecht !!

Over and out !

AT

ps:

heb nog +/- 100 Herpa schaalmodellen wie wil kopen please stuur me een Pm, daarbij heb ik nog Jepessen CPL en een hele bende van dit soort boeken thuis liggen ...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top