De beste tijden om als piloot te werken zijn voorbij.

Status
Not open for further replies.
Dat is heel wat anders dan een paar vragen te beantwoorden waarom je pilootje wil worden en dan even spelen op de sim…

...gebruik je hersens of heb je dat verleerd door de autopilot ??

Heb een paar vrienden die piloot zijn en ook aan hun heb ik dezelfde opmerking gegeven, waarvan ik gewoon relaxte normale reacties kreeg.

Ik wist dat jullie gestresst waren, maar zo erg ….. toch wel scary als je voorin zo’n tandpasta tube zit.:dozey:

and get a life


Stel je je vrienden vaak vragen vergezeld met allerhande beledigingen en net zon minachting?

Jammer dat je je eigen boodschap volkomen voorbij schiet met zon toon AT...

:niet_bli:
 
airtrabajo, door op dit forum de heilige koe van menig deelnemer aan te vallen (namelijk het besturen van een vliegtuig) is natuurlijk vragen om reacties. Je verhaal zelf was natuurlijk redelijk aanvallend opgesteld en wie de baal kaatst kan hem terug verwachten. Daarnaast heeft nooit iemand beweert dat er naast vliegen geen betere banen te krijgen maar eerder dat er voor hun geen betere baan bestaat. Al is hypotheken verkopen ook een discussie waard. :biertje: Maar ik vraag me dan weer af waarom via zo'n verhaal duidelijk moest maken dat je wereld niet uiteen valt als je niet kan vliegen en niet gewoon een relaxed verhaal kon opschrijven om jouw kant te laten zien.

Nu weet ik nog steeds niet of je een auto van de zaak hebt. Jij zal trouwens een van de weinige gebruikers zijn op dit forum die loopt te klagen als de olieprijs stijgt.:grijns:
 
Heb mensen 1.5 jaar geleden in mn interview groep gezien in de 30, 35 die hun loopbaan wilden veranderen. Mensen uit de IT die daar 100K plus vingen excl. benfits.

Correct me if I'm wrong, maar er zijn waarschijnlijk ook mensen die andersom de overstap naar het reguliere bedrijfsleven maken...
Wel goed gesproken FD!

It's a suit that doesn't fit all (?)



Euhrrr euhrrr maar wat wil je met vader als oncoloog en moeder als office-manager?
Haha nee man, z'n moeder was advocaat!
 
Peto -

Helemaal gelijk in. Ik realiseer me dit ook, en excuus voor het buitenbeschouwing laten hiervan. Echter denk ik dat die ratio een stuk lager ligt ipv de andere kant op.

FD
 
ps:

heb nog +/- 100 Herpa schaalmodellen wie wil kopen please stuur me een Pm, daarbij heb ik nog Jepessen CPL en een hele bende van dit soort boeken thuis liggen ...


Op ebay zetten, misschien heb je dan, samen met je 70e K baan, wel genoeg centjes voor een pilootjes opleiding!:stapelge:
 
Beledigde,

Bij deze mijn excuses aan iedere persoon die zich aangevallen voelt, mijn posting was inderdaad te aanvallend moet ik toegeven.
Maar de reactie's waren ook niet al te aardig.

Ik trek me terug en ga lekker weer verder als een fanatic airwork reader!!!

Cheers ,

AT

ps:

Please einde discussie, reageer aub weer op de headthread.
 
Ik denk dat jullie de salarisindicatie van 70k met een grote korrel zout moeten nemen.

Ik ken genoeg WO afgestudeerde in mijn familie, vrienden en kennissenkring in allerlei richtingen en ik weet zeker dat geen van ze in de buurt komen van die 70k per jaar op hun 25ste.

Je zit normaal gesproken als WO afgestudeerde op 30k per jaar met uitschieters bij de betere bedrijven op 40k.

Laat niemand jullie voor de gek houden dat een 25 jarige met een WO opleiding 70k verdient vlak na zijn opleiding. Ook al is dat bij Sh*ll of waar dan ook.

Ik heb zelf een nicht die 2 WO opleidingen heeft gedaan, nu een goeie functie en die vangt geen 70k per jaar. Meer iets in de richting van 35k.

Even on topic weer:
voor mij is vliegen het allermooiste wat er is. wat FD zegt helemaal mee eens.
Ik heb momenteel 2 banen werk van 7 tot 23 om straks mijn TR te kunnen betalen en een huis te kunnen kopen. Ik verdien nu meer dan ik de komende 5 tot 10 jaar zal verdienen met vliegen. Maar zoals ik vaak zeg, geld is niet alles, slechts een hulpmiddel voor mij om mijn doel te berijken(in dit geval in een cockpit te zitten en betaald worden daarvoor :) ). Uit de topic titel begrijp ik dat het nu allemaal minder is geworden in vergelijking met vroeger, maar dat neem ik allemaal op de koop toe.
 
FD couldn't agree more with your post!!

airtrabajo: als je echt zo'n baan hebt zoals je beschrijft..... ben ik jaloers.

Het is in het begin van je loopbaan als piloot gewoon erg kut. Hoge schulden en lage lonen (voor de beroepsgroep dan). Verder als je ergens wil gaan werken moet je eerst nog eens een typerating betalen, alsof je nog niet genoeg hebt uitgegeven om piloot te kunnen worden.
Het gaat steeds meer in de richting dat straks alleen nog rijkere mensen een opleiding kunnen volgen omdat de kosten steeds hoger worden tot je eerste baan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt blij ben dat ik dit beroep heb gekozen. Het is gewoon geweldig om te vliegen. Het enigste grote nadeel zijn de kosten om het te bereiken en de offers die je moet doen.
Voor ik de keuze maakte keek ik alleen naar de mooie kant van het vliegen en dacht wel lekker vanaf ams te kunnen vliegen.
Echter nu zit ik niet in ams, zie mijn vriendin 3 dagen per maand, heb hoge schulden en wordt bijna bij elke sollicitatie in europa afgewezen omdat ik geen jet uren heb (en geen tr wil betalen). Of ik het nog steeds had gedaan als ik dit alles van te voren wist? .......geen idee, het is een geweldig beroep maar toch.....
 
Uberhaupt respect voor FD, dat hij met zijn flesje water en lucifers onder zijn oogleden, de tijd neemt om op zijn macbook deze beschouwing te schrijven,

aju!
 
Heb geen LCD schermpjes nodig om me te vertellen wat mn kist doet. Kan het voelen als ik een voet te laag zit, of een inch out of trimb zit.

Goddam boy! Als je het al voelt als je een voet te laag zit, dan moet dat echt verschrikkelijk pijn doen als je honderd voet te laag zit! :) Je hebt ook een QNH/altimeter setting compensatie in je seat of the pants zitten? ;)
 
airtrabajo, geen auto van de zaak vanwege te hoge kosten? Moeten we dan maar aannemen dat de beste tijden om bij een grote oliemaatschappij te werken voorbij zijn? Sorry kon het niet laten. :grijns:
 
Yep ook bij de olieboer gaat de mes erin...... vraag me af hoe lang jullie nog kunnen blijven vliegen met onze reserves estimates.

anyway,

Geniet nu je nog kan ..
 
Goddam boy! Als je het al voelt als je een voet te laag zit, dan moet dat echt verschrikkelijk pijn doen als je honderd voet te laag zit! :) Je hebt ook een QNH/altimeter setting compensatie in je seat of the pants zitten? ;)

Is dat een altimeter in je pants of ben je gewoon blij om me te zien?
 
:grijns: wa'n reacties!Manne, dit is een joch van max.19.En hij wil dolgraag een keer door een terminal marcheren met zo'n blits pakkie an en dat dan alle meisjes naar hem kijken..maar dat kan'ie dus niet betalen, of hij was te scheel.
En als deze voetganger dan nu de professionals weer met elkaar wil laten praten, ben ik hem zeer erkentelijk.Op www.geenstijl.nl komen dit soort types beter tot zijn recht , me dunkt.

En dan nu graag weer ter zake.
 
Last edited:
Mr Stobbe,

Al weet ik niet waar Okiebokie ligt, maar het kenmerkt klaarduidelijk een soort type achterlijk volk.

En aan je reactie merk ik dat je daar 100 % bijhoort.

Zoal ik al eerder vroeg reageer niet meer op mijn reacties want het verkracht de hele topic.

Groetjes,

AT
 
Beste meneer Airtrabajo,

Met uw eerste post reageert u naar mijns inziens totaal niet op de stelling. Het begint al met uw eerste zin. Hierin beweert u juist het tegenovergesteld van wat besproken wordt. De stelling was dat veel mooie dingen veranderd zijn, en alles een stuk kariger geworden is.

Uw reactie is in mijn ogen meer een soort frustratie voor wat U toen ooit graag gewild had, maar helaas om financiële redenen niet heeft kunnen realiseren. Dit blijkt overduidelijk uit uw taalgebruik met o.a. verklein woorden zoals voetjes, pilootjes. Daarbij een quote van U “please en kaffer ander mans werk niet af, om jezelf het gevoel te geven dat je nog wat beters hebt.” Lees deze quote nog eens en dan al uw reacties.

Nog een quote van U “Hoe moeten jullie je niet voelen als iemand een vraag post met... "ik werk nu in een supermarkt en heb mijn HAVO, denk aan een vliegopleiding..tips" Waarom zou ik hierom moeten lachen?? Deze persoon voldoet toch aan de eisen om een vliegopleiding te beginnen.

Moet helaas constateren dat niet ik (aangezien ik ook piloot ben) maar U de gene bent die onderscheid maakt tussen mensen.

Grtz Mike5
 
Goddam boy! Als je het al voelt als je een voet te laag zit, dan moet dat echt verschrikkelijk pijn doen als je honderd voet te laag zit! :) Je hebt ook een QNH/altimeter setting compensatie in je seat of the pants zitten? ;)

You can call me Superman !

Och, rest van mn betoog zat mooi inelkaar, zien we dat uitslippertje maar even door de vingers ;)

FD
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top