Cabinepersoneel BA staakt tijdens Kerstdagen

Kermit eet van twee walltjes. Doet ook gastoptredens in Sesamstraat.

BA en UNITE hebben besloten om vanmiddag na de court hearing weer om de tafel te gaan zitten.

Wordt vervolgd...
 
Robin200 ....wat is uberhaupt het doel of de insteek van jouw posts?

Vat het niet zo op aub! Is zekers niet zo bedoeld.
Ik heb me in de BA CC verhandelmaterie absoluut niet ingelezen. Ga ik ook niet doen. Ken de werkwijze in de daily operation niet van ze en ook hun algemene werkhouding daaromtrent niet. Wellicht ga ik er onbewust vanuit dat het niet anders is als bij DLH.
Desalniettemin mag je er volgens mij, in zijn algemeenheid gesproken, vanuit gaan dat de vakbondsjuristen verdomd goed weten waar ze mee bezig zijn. De situatie is blijkbaar zo enorm uit de hand gelopen dat ze dit allerlaatste redmiddel inzetten. Waarom niet, stel ik mijzelf dan de vraag. Wij piloten doen ook niet anders als we in hun situatie zouden zitten van vastgelopen onderhandelingen (let op de maanden februari, maart 2010 bij ons).
Zoals ik al eerder zei: als je het dan nodig vind om te staken, doe het dan inderdaad op een goed moment. Management moet nu eieren voor zijn geld gaan kiezen. As simple as that.
Als de onderhandeling hierdoor door de CC gewonnen wordt, zijn het alsnog verliezers, daar de arbeidsverhouding de komende jaaaaren verstoord zal zijn.
BA´s financiele situatie ken ik niet, behalve dat het algemeen bekend is dat ze van de 3 europese classics er het beroerdst voor staan. Mocht het inderdaad zo zijn dat door een 12 daagse staking het bedrijf financieel down the drain is, dan MOET het management wel wat doen nu. Dat is hun verantwoording. Mocht het inderdaad zo zijn dat door een 12 daagse staking het bedrijf financieel down the drain is, dan heb je ballen als je zo´n staking daadwerkelijk doorzet.

Dit is alles wat ik wilde mededelen.

Ik snap jullie emotie verders maar al te goed.
 
Ik snap jullie emotie verders maar al te goed.

Met alle respect Robin maar die emoties waar jij het over hebt worden juist aangewakkert wanneer er forum leden zonder de juiste info zulke sterke meningen gaan geven.

Het forum is absoluut om ieders mening te delen en te horen maar ik denk dat wel verwacht mag worden dat men alleen meningen geeft over zaken waar men van op de hoogte is.
 
Laten we hopen dat BASSA en BA er uit komen. Dat zou het beste voor beiden moeten zijn, althans in theorie! :)
 
Sorry, deze pagina stond open. Ik ben het varken aka de vrouw van Folberts. Het enige wat ik nog aan dit verhaal wil toevoegen is dat exact deze attititude van ' collega's" maakt dat cc het geen bal meer kan interesseren wie ze meenemen de afgrond in. Deze houding is een soort ziekelijke jalouzie in BA, voornamelijk door later begonnen FO'tjes ( persoonlijk ben ik een oude draak die al 16 jaar bij BA in dienst is) die blijkbaar niet begrijpen dat wij ook een hypotheek, kinderen en een leven hebben.

Getekend, het overbetaalde, onderwerkte serveerstertje.
 
Als je dan een hypotheek, kinderen en een leven hebt waarom ga je dan staken. Neem aan dat je graag je hypotheek wilt betalen straks.

Hoop dat het losloopt maar BASSA heeft het aardig voor jullie verknalt lijkt het
 
Je slaat de spijker op z'n kop. Had het zo nooit eerder bekeken. Het zijn idd de junior FO'tjes (wat weten die trouwens nou; junior= jong en onwetend) die schuld hebben aan de onzekerheid van een miljoen passagiers de komende kerstdagen. Dat komt idd omdat ze ziekelijk jaloers zijn op de cabincrew.

Ik zeg: ontslaan die FO's! Behalve dat ze downroute tafels reserveren, taxi's regelen en de rekening verdelen dienen ze verder geen enkel nut. Laat ze maar terugkomen als ze ECHTE piloten zijn. Scheelt BA een hoop geld en in de tussentijd kunnen de Captains het prima alleen af.

Dat WW hier zelf nooit opgekomen is.....

''zucht''...... nooit je pagina open laten staan natuurlijk..... ;)
 
Last edited:
Sorry, deze pagina stond open. Ik ben het varken aka de vrouw van Folberts.

Ik ben wel nieuwsgierig naar wie de billenkoek krijgt vanavond. Meneer of mevrouw Folbert(s). Mag ik trouwens even vragen aan SlimJim of het bille-of billeNkoek is?

Zoals Buzzer het zegt is het en niet anders.
Klinkt voor mij als:
"IK heb de waarheid in pacht en NIEMAND anders."
Ik raad u aan om uw toon iets aan te passen. U klinkt wat verwaand. U heeft de waarheid niet in pacht en ook Buzzer niet. Dit is een gecompliceerd verhaal en UW waarheid is niet DE waarheid.

Boe!
 
Toen wij vorig jaar in Islamabad landen toen die bom afging en wij direct rechtsomkeer LEEG naar huis vlogen en de cabine allemaal sliepen in Business Class ontvingen mijn collega's en ik een dag minder pay want we verbleven niet downroute.....de cabin leden ontvingen alle £ 1400,- EXTRA vanwege een verstoord rooster (disruption pay).

1400 pond PER PERSOON ? ! ? ! Dat is meer dan de meeste mensen PER MAAND verdienen. Absurde vergoeding voor een roosterwijziging, hoort bij het vak, anders ga je maar bij de Albert Hein werken.
 
Last edited:
Sorry, deze pagina stond open. Ik ben het varken aka de vrouw van Folberts. Het enige wat ik nog aan dit verhaal wil toevoegen is dat exact deze attititude van ' collega's" maakt dat cc het geen bal meer kan interesseren wie ze meenemen de afgrond in. Deze houding is een soort ziekelijke jalouzie in BA, voornamelijk door later begonnen FO'tjes ( persoonlijk ben ik een oude draak die al 16 jaar bij BA in dienst is) die blijkbaar niet begrijpen dat wij ook een hypotheek, kinderen en een leven hebben.

Getekend, het overbetaalde, onderwerkte serveerstertje.

Zo die is gequote, dus niet meer te verwijderen mocht FOLBERTS die intentie hebben.

Ik ben wel benieuwd waarom een junior FO jaloers zou zijn op cabine crew. De enige keer dat ik namelijk jaloers ben op cabine crew is op de heteroseksuele mannelijke
CA's.

Die naaien zich namelijk een slag in de rondte.

Voor de rest kan ik niet zoveel bedenken, ieder z'n meug.
 
Ik ben wel benieuwd waarom een junior FO jaloers zou zijn op cabine crew. De enige keer dat ik namelijk jaloers ben op cabine crew is op de heteroseksuele mannelijke
CA's.

Die naaien zich namelijk een slag in de rondte.

Quote van de maand.. Je maakt mijn dag weer goed! Bedankt hiervoor.
 
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het dapper vindt van mevrouw FOLBERTS dat ze op dit topic reageert.

Mevrouw FOLBERTS zal het wellicht met mij eens zijn dat het de cabin crew vooral gaat om "recognition" .....ze zijn namenlijk inderdaad niet die overbetaalde serveersters maar hebben een verantwoordelijke job en zijn daarnaast ook een persoonlijkheid met een eigen leven en achtergrond.

Het jammere van haar post is alleen dat dit in de meeste gevallen net zo goed geldt voor die "beginnende FO-tjes".....ik mag dan pas 3,5 jaar bij BA werken maar heb daarvoor ook 6 jaar bij een andere gerespecteerde maatschappij gevlogen waar ik geen "FO-tje" was en heb ook een leven naast het vliegen met de daarbij horende verantwoordelijkheden.

Deze strijd is nu precies wat de big picture doet vergeten en dat is dat we uiteindelijk allemaal in het zelfde schuitje zitten en soms meer moeten kijken naar het collectieve belang.

Zojuist is bekend geworden dat Fly Globespan vandaag failliet is verklaard....
Daar werkt ook een maatje van me met een tweede kind op komst en een mooi huis in Amsterdam maar hij was geen "FO-tje"....
 
Tja, het hoge woord is eruit,,

die fo-tjes! en jalouzie!! cabin crew hebben altijd met en scheef oog gekeken naar de fc.

Deed me denken aan de tijd dat de ISM/CSD etc wilde dat als er wat met de captain gebeurde zij in charge waren van de machine en niet de overgebleven fd crewmembers!!

Goed idee vond mn baas (not) en die nodigde 4 ISMs uit en vliegers voor een rondje sim, de vliegers stegen op en gingen daarna beiden uit de seat!
Mn baas zegt zo meiden landen jullie m effe!!

Zo dat was het einde van dat idee! Ook ingegeven door een vakbond.

@folberts,

Eerder zeg je dat je vrouw hart voor BA heeft etc.. en nu zegt ze zelf dat het ze geen bal kan interesseren, zeker haar collegas in andere functies niet.
Stel voor dat jullie beiden op een communicatie cursus gaan, zodat jullie beide begrijpen hoe het zit!!
 
Back
Top