Robin200 ....wat is uberhaupt het doel of de insteek van jouw posts?
Vat het niet zo op aub! Is zekers niet zo bedoeld.
Ik heb me in de BA CC verhandelmaterie absoluut niet ingelezen. Ga ik ook niet doen. Ken de werkwijze in de daily operation niet van ze en ook hun algemene werkhouding daaromtrent niet. Wellicht ga ik er onbewust vanuit dat het niet anders is als bij DLH.
Desalniettemin mag je er volgens mij, in zijn algemeenheid gesproken, vanuit gaan dat de vakbondsjuristen verdomd goed weten waar ze mee bezig zijn. De situatie is blijkbaar zo enorm uit de hand gelopen dat ze dit allerlaatste redmiddel inzetten. Waarom niet, stel ik mijzelf dan de vraag. Wij piloten doen ook niet anders als we in hun situatie zouden zitten van vastgelopen onderhandelingen (let op de maanden februari, maart 2010 bij ons).
Zoals ik al eerder zei: als je het dan nodig vind om te staken, doe het dan inderdaad op een goed moment. Management moet nu eieren voor zijn geld gaan kiezen. As simple as that.
Als de onderhandeling hierdoor door de CC gewonnen wordt, zijn het alsnog verliezers, daar de arbeidsverhouding de komende jaaaaren verstoord zal zijn.
BA´s financiele situatie ken ik niet, behalve dat het algemeen bekend is dat ze van de 3 europese classics er het beroerdst voor staan. Mocht het inderdaad zo zijn dat door een 12 daagse staking het bedrijf financieel down the drain is, dan MOET het management wel wat doen nu. Dat is hun verantwoording. Mocht het inderdaad zo zijn dat door een 12 daagse staking het bedrijf financieel down the drain is, dan heb je ballen als je zo´n staking daadwerkelijk doorzet.
Dit is alles wat ik wilde mededelen.
Ik snap jullie emotie verders maar al te goed.