Cabinepersoneel BA staakt tijdens Kerstdagen

Dan hoef je het dus ook niet te vragen ;)

Feiten zijn feiten. Daar is al een verschil van mening over.

Laat ik het er op houden dat ik de c.c. geen ongelijk geef als structureel significant moeten inleveren en de plannen van de directie een groot aantal mensen in financiele problemen brengt. Een aantal had het gevoel dat ze met de rug tegen de muur staan en geen andere keus hadden en ik weet zeker dat ze een staking graag hadden vermeden en al helemaal gedurende de Kerst.

Ik vind het triest voor de reizigers, maar ook triest voor duizenden cabin crew members die hart hebben voor BA maar die het gevoel hebben dat hun maatschappij er de laatste jaren er niet beter op geworden is, terwijl ze hun best doen BA opnieuw 'worlds favourite airline' te maken.
 
Ondanks dat ik de staking van de CC van BA rond de kerst periode in deze moeilijke tijd een hele slechte timing vind met mogelijk verstrekkende gevolgen. Geeft deze discussie wel aan hoe “gebroederlijk” de luchtvaart is, en dat we er zelf debet aan hebben dat onze condities alleen maar lager worden. Het is ieder voor zich. Alleen jammer dat nu er wel eindelijk een groep zich verenigd en het niet pikt, dat het de meest betalende, minst hardwerkende zijn in de slechtste tijd van de luchtvaart in de meest publiek onvriendelijke tijd van het jaar. Dit doet de beeldvorming van het toch al verkeerde beeld van het publiek geen goed. Daarbij ontbreekt het ook deze dames en heren aan het gebrek aan inzicht waarin hun bedrijf zich bevindt.

Grtz Mike5
 
Ik weet zeker dat bijna niemand graag staakt, maar als men geen andere weg ziet en zich daartoe financieel gedwongen voelt, dan heb je soms geen uitweg en doe je dat no matter the consequences.
 
Ik weet zeker dat bijna niemand graag staakt, maar als men geen andere weg ziet en zich daartoe financieel gedwongen voelt, dan heb je soms geen uitweg en doe je dat no matter the consequences.

Famous last words........................

Sabena anyone? :passed:

Doc.
 
Ik weet zeker dat bijna niemand graag staakt, maar als men geen andere weg ziet en zich daartoe financieel gedwongen voelt, dan heb je soms geen uitweg en doe je dat no matter the consequences.

Financieel gedwongen? Geen uitweg? No matter the consequences? Je zou bijna denken dat je door BASSA gehersenspoeld bent..

Favoriete BASSA uitspraak:

'It is better to die on your feet than to live on your knees'
 
Ja en door mijn vrouw! ;) Maar misschien ben jij door Willie Walsh gehersenspoeld? :)

Misschien geeft die uitspraak wel aan hoe hoog de nood is.
 
Wat is de nood dan? Ik begrijp wel dat je achter je vrouw staat maar weten jullie ook wat de mogelijke consequenties zijn? Als je spreekt over 'financieel gedwongen' denk je dan ook dat jullie financieel beter uit deze situatie komen? Financieel gaan de CC er sowieso niet op VOORUIT door te staken. De enige mogelijkheid is achteruit. Dat lijkt me niet echt een fijn perspectief.

Die uitspraak geeft maar eens te meer aan dat BASSA geen idee heeft waar ze mee bezig zijn. Live on your knees :) Live on your knees is solliciteren bij het Jobcentre omdat je net onstlagen bent.

Vanmiddag de rechtzaak over het al dan niet legaal zijn van de ballotpapieren. Verwacht wordt dat Unite deze zaak wint vanwege de overweldige respons voor staken (92%+)

Daarna zullen BA en Unite aan de tafel gaan zitten.. Ben benieuwd
 
Misschien geeft die uitspraak wel aan hoe hoog de nood is.

Misschien wel, hoogst waarschijnlijk niet. Je moet toch zelf toegeven dat het in deze tijden niet bestaat dat een groep werknemers niet bereid is om wat in te leveren, om hun bedrijf te laten overleven?

Ik ben dan wel een buitenstaander, maar van wat ik uit externe bronnen heb begrepen strookt dat helemaal met wat kermit en grover hier neerzetten. Flinke paycuts komen nergens terug, de onbereidwilligheid van BASSA des te meer. Vind je het gek dat er verder niemand achter deze actie staat?

Kortom: het is glashelder dat BASSA de boel aan het opblazen is :kiss:
 
Hoe je het ook went of keert, het is een diep trieste situatie.

BA is vorig jaar met elke werkgroep/afdeling om de tafel gegaan en heeft elke afdeling gevraagd zelf met een bezuinigingsvoorstel te komen.

Office staff, groundstaff, engineering & flightcrew waren er allemaal snel uit.
Redundancies, part time work en een pay reduction van tussen de 2,61% en 7% voor deze groepen. Daarnaast ook productivity changes, iedereen moet even een tandje bij zetten.

Er stond een deadline van 1 July, BASSA en UNITE hebben het al die tijd weten te rekken. BASSA kwam zelf met een plan waar BA eerst niets van wilde weten maar hebben inmiddels bijna alle punten van BASSA ingewilligd. BASSA roept dat de customer experience & safety achteruit gaan wanneer er een cabin crew member minder wordt ingezet.....men vergeet voor het gemak dat BASSA in 2006 trots aankondigde dat alle Gatwick based crew dit wel gingen doen.
De customer service surveys behalen de hoogste scores in Gatwick.....

Ik geef al mijn collega's groot gelijk wanneer ze voor hun T&C's opkomen, zou ik ook doen. Maar men kan soms zo in een frustratie strijd verwikkelt zijn dat men er niet meer objectief naar kan kijken.

Om ons heen verliezen menig vriend/familie lid hun banen...
De cabin crew zullen hun huidige pay BEHOUDEN of sommigen krijgen zelfs een PAY RISE! ( alle andere afdelingen bij BA dus niet ) in ruil hiervoor zal vooral de CSD (cabin service director) zich actiever met de service moeten bemoeien.
Vanaf Gatwick vliegen we nu reeds 3 jaar even veilig op deze manier.....

Ladies & Gents in de cabine ....count your blessings......

Om de eeuwige discussie te voorkomen " Ja maar die piloten hebben makkelijk praten!!..." <-- zal allemaal wel maar geloof mij........
Toen wij vorig jaar in Islamabad landen toen die bom afging en wij direct rechtsomkeer LEEG naar huis vlogen en de cabine allemaal sliepen in Business Class ontvingen mijn collega's en ik een dag minder pay want we verbleven niet downroute.....de cabin leden ontvingen alle £ 1400,- EXTRA vanwege een verstoord rooster (disruption pay) Ik heb niets persoonlijks tegen onze cabin crew en heb er een aantal goede vrienden maar ik zal de uitleg van onze manager toen nooit vergeten.....

Robin200 ....wat is uberhaupt het doel of de insteek van jouw posts?
 
Guess what: Dat zie ik anders. Bassa wil best inleveren. Ik vermoed dat als ze een vergelijkbare deal hadden gekregen als de f.c. het nooit zo ver was gekomen.

De PR van BA blijkt beter dan die van Bassa.

Ja ik sta achter mijn vrouw, maar ik ben niet blind voor de realiteit. Ik geloof op basis van de informatie die ik heb, waaronder die in de media (in hoeverre die objectief zijn), dat verzet tegen de plannen op zijn minst begrijpelijk is.
 
Het is Folberts, maar nu we elkaar toch aan het vliegen aan het afvangen zijn, wat weet jij dan van de c.c. deal? :)

Ter aanvulling: We kunnen daar ook weer een aantal posts aan besteden. Ik ben er van overtuigd dat c.c. alle reden heeft om niet blij te zijn. Jij niet en daar gaat zo'n mooie Engelse zegswijze over: "Lets agree to disagree". ;)
 
Back
Top