Cabinepersoneel BA staakt tijdens Kerstdagen

Gerechtvaardigd of niet, een staking van 12 dagen in deze periode is er gewoon op gericht om zoveel mogelijk mensen te naaien en een punt te maken. Heeft niets meer te maken met een fatsoenlijk dispuut over arbeidsvoorwaarden. Nu nog maar zien of ze er echt de ballen voor hebben als puntje bij paaltje komt, of dat het gewoon een enorm loos dreigement is.

FOLBERTS said:
Erg symphatiek ook om zo over je collega's te praten bovendien.

Nee deze actie is lekker sympathiek tegenover collega's te noemen! Hun eigen baan op het spel zetten prima, maar niet die van duizenden andere collega's, kom op zeg. Ik begrijp de reacties van de heren BA vliegers hier wel hoor.
 
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8412523.stm

Hier een link naar de reactie van de UNITE man voor BBC tv.

Ze gokken er zwaar op dat BA weer aan de tafel gaan zitten. Als ze verkeerd gokken zijn de consequenties niet te overzien. Pure roulette dit.

Interessant ook dat ie meent te moeten zeggen dat de CC 2 keer zoveel moeten besparen dan de FC. Hij vergeet te zeggen dat er 5 keer meet CC dan FC zijn...
 
Inderdaad, zo'n nerd ben ik nou. Helemaal niets mogen ze verdienen. Noodzakelijk kwaad zijn ze. Happy now?

PS die quote van mij was niet aan jou gericht, maar aan degeen die niet verder komt dan te vermelden dat iets onzinnig is, waar ie zelf niks zinnigs weet. Lekker zinnig zoiets.
 
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8412523.stm

Hier een link naar de reactie van de UNITE man voor BBC tv.

Ze gokken er zwaar op dat BA weer aan de tafel gaan zitten. Als ze verkeerd gokken zijn de consequenties niet te overzien. Pure roulette dit.

Interessant ook dat ie meent te moeten zeggen dat de CC 2 keer zoveel moeten besparen dan de FC. Hij vergeet te zeggen dat er 5 keer meet CC dan FC zijn...

Ik kan heus je emotie ergens wel begrijpen hoor, maar denk eens in termen van taktiek van de vakbond...

Ik ontdek geen rare uitspraken in dit interview. Standaard repliek bij onderhandelingen.

Ik ben het met hem eens, dat BA management uit het hoekje moet komen nu. Die jongens spelen ook een spelletje, maar daar hoor ik je niet over.

Jij ziet het als roulette, omdat je erbij betrokken bent. Ik als outsider zie het als standaard vakbond tegen management geneuzel.

Ik hou het erop dat over 2 dagen op teletekst staat, dat de staking van de baan is.
 
Ik ben het met hem eens, dat BA management uit het hoekje moet komen nu. Die jongens spelen ook een spelletje, maar daar hoor ik je niet over.

Kijk en daar ben ik het niet mee eens. Staken is een recht dat begrijp ik maar 12 dagen over de kerstvakantie is een buitenproportionele dreiging. Daarbij, als je dreigt moet je de dreigingen ook kunnen waarmaken en ik denk dat dit niet het geval is. We zullen zien. Ik hoop uiteraard ook dat het opgelost wordt.

Vraagje @ Folberts, jouw partner is BA CC toch? Ik ga je uiteraard niet vragen wat ze gestemd heeft ;-) maar was ze vantevoren volledig op de hoogte van deze dreiging (dwz 12 dagen onafgebroken staken, onbetaald welteverstaan, tijdens de kerstperiode)?
 
BA trekt ten strijde met juridische maatregelen om te voorkomen dat het cabinepersoneel gaat staken tijdens het drukke kerstseizoen.
De luchtvaartmaatschappij wil de staking van twaalf dagen met een gerechtelijk bevel voorkomen !!

Dat zal ze leren dat werkweigerende rapalje !!
 
En dan krijg je uiteraard ook dit soort dingen:


[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=yyBRhoYR1e4[/YOUTUBE]
 
Laat me raden: Tanthof-zuid. :grijns::grijns:

En Grotius natuurlijk...


Sorry voor de extreme topic drift die de postbode heeft ingezet
 
@folberts

Wat rook jij? Onder de indruk vanBA service door dat stel varkens
achterin!!! Het zijn net voetballers , dom weinig opleiding endenken dat ze
god zijn!! Ik heb helaas weinig op met de service van BA!
En vooral de Engelse mentaliteit zuigt!!

Ik heb wel een oplossing voor besparingen, voor elke kilo die
een cc verliest krijgen ze 1% salariverhoging
waarom
- kunnen ze eindelijk normaal door het gangpad
- de besparing op de fuelbill zal giga zijn

volgens mij heeft CX al een bod gedaan op de overblijfselen van BA
 
@TGP: ik weet niet waar je mee bezig bent, maar doe het vooral niet hier. Bij deze dus een waarschuwing. Je eerdere berichten in dit topic zijn verwijderd. Ook andere topics waarin je gepost hebt heb ik even gecheckt en daar werd ik ook niet vrolijk van. Ook daar de boel opgeruimd.
 
Wouw, ik schrik van sommige reacties over hoe mensen over hun cabine-collega's praten. Geen milde uitspraken.

Ook schrik ik van reacties over hoe andere mensen praten over deze CA's. Moet kennelijk geen pretje zijn om bij BA als passagier mee te moeten.

Ik denk dat o.a. de KLM hier wel garen bij spint. Zal niet de eerste keer zijn dat vele passagiers uitwijken naar het vierde vliegveld van Londen (Schiphol) door omstandigheden.

Alle hens dus aan dek voor de KLM.

Laat BA maar ten onder gaan aan hun stakende CA's. Met zulke werknemers heb je in deze crisistijden geen vijand meer nodig.
 
Ik vind dat je uitspraken in je vorige posts een beetje aggresief. Volgens mij besef je niet helemaal in watvoor situatie BA zich op dit moment bevindt. Tuurlijk is het standaard vakbond vs management geneuzel maar ze moeten wel weten wanneer ze dit kunnen maken en wanneer niet. Dit zou zomaar het einde van BA kunnen betekenen.

Vat het niet zo op aub! Is zekers niet zo bedoeld.
Ik heb me in de BA CC verhandelmaterie absoluut niet ingelezen. Ga ik ook niet doen. Ken de werkwijze in de daily operation niet van ze en ook hun algemene werkhouding daaromtrent niet. Wellicht ga ik er onbewust vanuit dat het niet anders is als bij DLH.
Desalniettemin mag je er volgens mij, in zijn algemeenheid gesproken, vanuit gaan dat de vakbondsjuristen verdomd goed weten waar ze mee bezig zijn. De situatie is blijkbaar zo enorm uit de hand gelopen dat ze dit allerlaatste redmiddel inzetten. Waarom niet, stel ik mijzelf dan de vraag. Wij piloten doen ook niet anders als we in hun situatie zouden zitten van vastgelopen onderhandelingen (let op de maanden februari, maart 2010 bij ons).
Zoals ik al eerder zei: als je het dan nodig vind om te staken, doe het dan inderdaad op een goed moment. Management moet nu eieren voor zijn geld gaan kiezen. As simple as that.
Als de onderhandeling hierdoor door de CC gewonnen wordt, zijn het alsnog verliezers, daar de arbeidsverhouding de komende jaaaaren verstoord zal zijn.
BA´s financiele situatie ken ik niet, behalve dat het algemeen bekend is dat ze van de 3 europese classics er het beroerdst voor staan. Mocht het inderdaad zo zijn dat door een 12 daagse staking het bedrijf financieel down the drain is, dan MOET het management wel wat doen nu. Dat is hun verantwoording. Mocht het inderdaad zo zijn dat door een 12 daagse staking het bedrijf financieel down the drain is, dan heb je ballen als je zo´n staking daadwerkelijk doorzet.

Dit is alles wat ik wilde mededelen.

Ik snap jullie emotie verders maar al te goed.
 
@TGP: ik weet niet waar je mee bezig bent, maar doe het vooral niet hier. Bij deze dus een waarschuwing. Je eerdere berichten in dit topic zijn verwijderd. Ook andere topics waarin je gepost hebt heb ik even gecheckt en daar werd ik ook niet vrolijk van. Ook daar de boel opgeruimd.

Diana, het komt mij zo voor dat er zoiets als een senioritietslijst wordt gehanteerd op dit forum. Hoe langer de deelname door "seniore leden" aan dit forum hoe meer en gepeperder men mag en wellicht kan zeggen en als dan een "groentje" zoals ondergetekende het lef heeft om hier en daar met soortgelijke opmerkingen andere airworkers van repliek te dienen dan treedt ineens een soort van censuur in werking. Bij deze wil ik waarschijnlijk tot veler genoegen een ieder mededelen dat ik dit forum ondanks alles met oprechte interesse zal blijven volgen (aviation is en blijft toch het mooiste wat er is) maar dat ik mij voortaan zal onthouden tot het plaatsen van commentaar en / of welk bericht dan ook.

@TGP
 
Hoewel statistisch geen verantwoorde steekproef durf ik te zeggen dat de c.c. die ik heb ontmoet vaak wel degelijk hart hebben voor BA.

Of mijn vrouw c.c. is lijkt me niet aan de orde en het gaat je wat mij betreft niets aan.

Wel denk ik dat ook de c.c. niet zo blij is met het tijdstip.

Bepaalde zaken zou ik niet publiekelijk willen vermelden, maar ik heb de indruk dat er niet veel bedrijven zijn, waar zoveel mensen het management zo wantrouwen als bij BA en dat lijkt me een slecht zaak, om de cliche maar even te gebruiken.

Ik heb begrepen dat BA in eerste instantie veroordeeld is wegens het zonder overeenstemming aanpassen van de contractsvoorwaarden, maar dat is dus niet zo als ik de sceptici moet geloven. Zo ja, dan lijkt me dat alleen al reden tot staken.
 
Of mijn vrouw c.c. is lijkt me niet aan de orde en het gaat je wat mij betreft niets aan.

Heb je volkomen gelijk in, echter het is al eens eerder naar voren gekomen in een BA thread. Vandaar......

BA is idd niet veroordeeld voor het aanpassen van de voorwaarden.
Dat van die 40% is volkomen uit de lucht gegrepen.
Naar het schijnt zijn er juridische foutjes gemaakt in de UNITE/ BASSA stemronde. Een ervan is dat, zoals Buzzer al aangeeft, CC niet zijn verteld dat het om 12 dagen in de kerstvakantie zou gaan. Deze juridische probleempjes kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor UNITE/ BASSA en hun BA leden op het moment dat BA de schade wil gaan verhalen.
 
Back
Top