BREXIT

Dat laatste hoop ik oprecht niet.
Ik heb soms niet veel vertrouwen in de regering, maar nog minder in Henk en Ingrid die totaal hersenloos op emotie dingen weg of voorstemmen...
 
Dat is mijn mening dus ook. Vandaar ook de vraag.

Ik ben overigens niet TEGEN Europa. En zou een Brexit ook niet toejuichen.
Ik zou een GREXIT, POLEXIT, ROEMEXIT, HONGEXIT etc daarentegen weer wel toejuichen, geef mij maar een EU met NLD-BEL-FRA-DLD-UK en dat soort landen...
Meer dan genoeg. En die grenzen mogen van mij gisteren al dicht.

Overigens ga ik 6 april niet stemmen. Maar dat heeft weer andere redenen.

Geef dan alsjeblieft een volmacht af, het laatste referendum wat in NL gehouden werd:

De Nederlandse kiezers hebben op woensdag 1 juni 2005 in overgrote meerderheid 'nee' gezegd tegen de Europese Grondwet. Volgens de officiële uitslag was 61,6 procent tegen en 38,5 procent vóór. De opkomst was 63,3 procent. Premier Balkenende sprak 's avonds na het bekend worden van de voorlopige uitslag namens het kabinet zijn teleurstelling uit over de verwerping. Hij vond dat het signaal van de kiezers recht moest worden gedaan en dat de Europese Grondwet in de huidige vorm van de baan was.

Opkomst 63,3% dat hebben we nooit meer gehaald met geen enkele verkiezing.
Daarna heeft men via het verdrag van Lissabon alsnog de zaak er doorheen gedrukt zonder de bevolking te raadplegen.
 
Uhm. Bij de tweede kamer verkiezingen van 2012 was de opkomst ruim 74 procent.. Maar dat terzijde.
Volmachten begin ik niet aan.
 
Daarna heeft men via het verdrag van Lissabon alsnog de zaak er doorheen gedrukt zonder de bevolking te raadplegen.

Democracy in action! :rolleyes: :rolleyes:

Nigel Farage explains a few things....

[YOUTUBE]JMyYAUXLW7A[/YOUTUBE]

Some of Nigel Farage's best moments....

[YOUTUBE]fR20_vRbuEM[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]2gm9q8uabTs[/YOUTUBE]

I'm not opposed to the concept of the EU - but the present EU is a diabolical farce and needs to be disbanded.
 
Uhm. Bij de tweede kamer verkiezingen van 2012 was de opkomst ruim 74 procent.. Maar dat terzijde.
Volmachten begin ik niet aan.

Hier ik heb ze allemaal even opgezocht, inzake 2012 2e kamer moet ik je gelijk geven:

verk2ekamer.gif


Provinciale en dus getrapt de 1e kamer:

verkprovinciaal.gif


Europeesche verkiezingen:

verkeuropeesch.gif


En als laatste de cijfers van de gemeenteraads verkiezingen in 2014:

verkgemeenteraad2014.gif


De overheid doet er werkelijk alles aan om te zorgen dat u niet gaat stemmen, door minder stemlokalen te openen. Ik mag hopen dat net zoals bij het vorige referendum men massaal wel gaat stemmen en de politiek niet nogmaals de kans geeft om de zaak zoals in 2005 gewoon te belazeren.
 
Last edited:
De overheid doet er werkelijk alles aan om te zorgen dat u niet gaat stemmen, door minder stemlokalen te openen..

"Minder" is in sommige gevallen nogal een understatement. Oldenzaal heeft normaal gesproken 17 stembureau's voor zaken die de burger boeien, zoals bijvoorbeeld de waterschapsverkiezingen. Men denkt daar dat de opkomst voor dit referendum niet zo groot zal zijn, dus dan kunnen ze het er dit keer wel met 5 (VIJF!!) af. :eek!:

Als de opkomstdrempel 30% is en je als gemeente minder dan 30% van de gangbare stembureau's opent dan zou je als brave burger bijna denken dat de overheden het democratisch proces proberen te frustreren.. :bwah:
 
Dat laatste hoop ik oprecht niet.
Ik heb soms niet veel vertrouwen in de regering, maar nog minder in Henk en Ingrid die totaal hersenloos op emotie dingen weg of voorstemmen...

Luister, ik ben de laatste die de Zwitsers een veer in de reet zal steken (heb 2 jaar met ze gewerkt).
Maar zeggen dat het land niet loopt kan ik nou echt niet.

Als je de kiezer niet vertrouwt moet je de mensen die hun willen representeren al helemaal niet vertrouwen....:biertje:
 
He. Luister!

Helaas kunnen ook de Zwitserse Henk en Ingrid niet inschatten hoe het land wel zou lopen als ze wel mee hadden gedaan. Ook ik kan dat overigens niet inschatten, maar heb wel het vermoeden dat bv een NEXIT grote gevolgen zal hebben voor de Nederlandse Economie. En dan in niet ons voordeel.
 
He. Luister!

Helaas kunnen ook de Zwitserse Henk en Ingrid niet inschatten hoe het land wel zou lopen als ze wel mee hadden gedaan. Ook ik kan dat overigens niet inschatten, maar heb wel het vermoeden dat bv een NEXIT grote gevolgen zal hebben voor de Nederlandse Economie. En dan in niet ons voordeel.

Ja ja, die doemdenkerij.
Noorwegen en Zwitserland zitten niet bij de EU en functioneren prima.
Zweden, Denemarken, Engeland, Zwitserland en Noorwegen hebben geen Euro en functioneren prima.

En nu Frankrijk, Belgie, Italie, Spanje, Portugal en Griekenland. Zitten allemaal al vrij lang in de "unie" en hebben allemaal de Euro maar of het met die landen zo soepeltjes loopt....

Ach, we agree to disagree. :biertje:
 
Je kan het ook omdraaien.

Als Noorwegen en Zwitserland bij de EU hadden gezeten, hadden ze wellicht nog beter gefunctioneerd als dat ze nu doen?

Hadden Frankrijk, Belgie, Italie, Spanje, Portugal en Griekenland niet in de unie gezeten, had het wellicht nog slechter met ze gegaan?

Zoals ik al zei. Daar weet ik het antwoord niet op. Henk en Ingrid al helemaal niet. En om het lot in handen te leggen van mensen die er echt geen kaas van hebben gegeten?
Zoals gezegd. Ik heb weinig vertrouwen in de politiek. Maar nog minder in Henk en Ingrid.
Hoe kan je een beslissing van iets in handen leggen van mensen die niet eens weten wat de gevolgen van dingen zijn en puur uit enotie dingen gaan roepen op basis van 2 of 3 punten die hun niet aanstaan zinder te weten wat de 200 andere punten opleveren of kosten.

Geen doemdenkerij. Integendeel. Maar zolang het gewone volk niet (mezelf incluis) alle ins and outs weet, is het verstandiger het gewone volk ook niet te laten beslissen.

En op basis van emotie dingen roepen is erg makkelijk. Vergelijk het met het Nederlands Elftal. Tijdens het WK hebben we 17 miljoen bondscoaches. Gelukkig hebben niet al die 17 miljoen mensen het voor het zeggen, dan haalt Nederland nooit mer een groot toernooi.
 
Je kan het ook omdraaien.

Als Noorwegen en Zwitserland bij de EU hadden gezeten, hadden ze wellicht nog beter gefunctioneerd als dat ze nu doen?

Hadden Frankrijk, Belgie, Italie, Spanje, Portugal en Griekenland niet in de unie gezeten, had het wellicht nog slechter met ze gegaan?

Zoals ik al zei. Daar weet ik het antwoord niet op. Henk en Ingrid al helemaal niet. En om het lot in handen te leggen van mensen die er echt geen kaas van hebben gegeten?
Zoals gezegd. Ik heb weinig vertrouwen in de politiek. Maar nog minder in Henk en Ingrid.
Hoe kan je een beslissing van iets in handen leggen van mensen die niet eens weten wat de gevolgen van dingen zijn en puur uit enotie dingen gaan roepen op basis van 2 of 3 punten die hun niet aanstaan zinder te weten wat de 200 andere punten opleveren of kosten.

Geen doemdenkerij. Integendeel. Maar zolang het gewone volk niet (mezelf incluis) alle ins and outs weet, is het verstandiger het gewone volk ook niet te laten beslissen.

En op basis van emotie dingen roepen is erg makkelijk. Vergelijk het met het Nederlands Elftal. Tijdens het WK hebben we 17 miljoen bondscoaches. Gelukkig hebben niet al die 17 miljoen mensen het voor het zeggen, dan haalt Nederland nooit mer een groot toernooi.
Ik denk dat jij weinig politici of "incrowds" zoals journalisten en lobbyisten aan het binnenhof of het EP kent? Alleen die laatste zijn dikwijls goed geïnformeerd. Niet zelden hoor ik bij kroegpraat zinnigere zaken van "leken" dan van politici en journalisten, die zitten er vooral om het politieke spelletje, niet voor de inhoud...
 
Ik ken er geen. jij wel neem ik aan?
Aangezien je oordeelt dat er in de kroeg zinnigere zaken besproken worden als in het EP?
Ikzelf heb nog nooot een vergadering oid bijgewoond vannhet EP. Als je dit zo stellig zegt neem ik aan dat jij er wel dikwijls zit.

Zoals je zelf al dik drukte in je wuote zeg ik zelf ook eerlijk dat ik er de ballen verstand van heb. Neemt niet weg dat ik meer vertrouwen heb in een politicus als in Henk en Ingrid die niet eens weten wat de EU precies inhoudt :biertje:
Maar kennelijk sta ik daar alleen in. :)
 
Nee hoor B767-300ER, ik ben het met je eens.

Ik ben de laatste die zal zeggen dat het allemaal goed geregeld is in Brussel. Wel denk ik dat de voordelen veel groter zijn dan de nadelen. Je kunt van een overheid ook niet heel veel efficientie kunt verwachten. Hoor je de Amerikanen weleens iets positiefs zeggen over de federale overheid in Washington DC? Nee, zelden. Juist.

De federale overheid in de States en de EU zijn een noodzakelijk kwaad.

De vergelijking dat het in Noorwegen en Zwitserland goed gaat ondanks dat ze geen EU-lid zijn gaat niet op. Want beide landen hebben maar één reden om geen lid te zijn en dat is vanwege olie en het bankgeheim. Maar wat er niet bij wordt verteld is dat beide landen al hun wetgeving hebben aangepast aan de EU. En met 95% van de besluiten die in Brussel wordt genomen beide landen ook direct hun wetgeving aan moeten passen. Maar met één groot nadeel: ze mogen niet meepraten en stemmen. Je bent wel verpicht om overal aan mee te doen maar mag niet mee besluiten.

Desalniettemin zou ik het niet erg vinden als de UK uit de EU gaat. We zijn dan een grote stoorzender kwijt, en de VS verliest een groot deel van haar invloed op de EU. De UK doet namelijk gewoon wat Amerika wil als er besluiten genomen moeten worden.

En Nederland? Wat er ook gebeurd, zoals wij België en Luxemburg onder onze vleugels hebben, zo moeten wij altijd ons aansluiten bij wat Duitsland doet. Wat goed is voor Duitsland is goed voor ons.
 
Q; voordeel van de UK was dat ze vaak het monopolie van Duitsland en Frankrijk kon doorbreken in belangrijke besluiten. Vaak was de inbreng van de UK in die zaken in het voordeel van NL. (heb even zo snel geen lijstje bij de hand maar is zo te vinden)

Zonder de UK in de EU hebben Frankrijk en Duitsland samen min of meer de touwtjes in handen en of dat nou per se goed uit pakt voor landen zoals Nederland valt te bezien.
 
Voor de monetaire unie was de gulden ook altijd al gekoppeld aan de D-Mark en deden we in economisch opzicht ook alles wat de Duitsers deden.
 
Looks like a successful "NO" vote - a clear rejection of the EU and the unelected clowns trying to ram their crap down citizens throats.

Now watch as the Politicians try to weasel their way out....

Next up - BREXIT (going to happen imho - people have had enough).

https://www.youtube.com/watch?v=GbJp8zxduWk


[YOUTUBE]GbJp8zxduWk[/YOUTUBE]
 
19 of 77, een duidelijke 'nee'? Ik zie dat toch echt anders. 61% van de 32% van alle kiesgerechtigden in Nederland heeft 'nee' gestemd. Dat komt dus neer op dat slechts net iets minder dan 20% van alle kiesgerechtigden in Nederland zo erg tegen het verdrag is dat ze het de moeite waard vonden om te gaan stemmen. Ruim 80% was het dus om het even.

Dat noem ik geen duidelijke nee-stem tegen Europa. Een hele onduidelijke juist.
 
Als we op die manier redeneren:
Op die manier is ook slechts 12 procent voor "Europa"

Dat betekend dat het "maar" 68 procent "om het even is"
 
Bij het referendum over de Europese grondwet was de opkomst weliswaar veel hoger, maar was de uitslag hetzelfde. 1/3 voor 2/3 tegen. Het merendeel is zeer Eurosceptisch, en dat is echt niet minder geworden omdat de opkomst nu laag was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Back
Top