BREXIT

@Red Mattter: wil je me aub geen woorden in de mond/pen/klavier leggen? Ik heb niet gepleit voor wat dan ook. Enkel wilde ik vaststellen dat bepaalde opties/streefdoelen niet realistisch zijn, toch zeker niet op korte of zelfs middellange termijn.

Of verdenk je me ervan iets te hebben met Frau Merkel, misschien? ;)
 
Wat is er mis met "de politieke toer op gaan?"

Dat het hier niet over politiek gaat, daarvoor/daarover zijn er forums zat. Ik had altijd begrepen dat het hier over vliegerij gaat.
 
A clear "F*ck you and your 'Project'!" from the people of the UK.

They must be shitting bricks in Brussels - they were counting on a 'Remain' victory.

A triumph for Democracy. :yeehaa:

Hopefully the end of the EU as well - long overdue imho.

As an added bonus Cameron will be gone as well - hopefully today.

[YOUTUBE]7LmDNby6jC0[/YOUTUBE]
 
Last edited:
A triumph for Democracy. :yeehaa:

Hopefully the end of the EU as well - long overdue imho.

Moeilijk er een goede mening over te geven..

We moeten de nadelen voor de luchtvaart in ieder geval niet vergeten.
Easyjet shares staan momenteel op 18% verlies..
Beleggers zijn duidelijk bang, niet alleen voor de economische gevolgen voor de UK, maar ook voor die van de luchtvaart..
Even heel zwart wit: als de UK geen nieuwe 'open skies' achtige deal bedongen krijgt met de EU, zogauw ze uit de EU zijn, is het voor easyjet al gauw afgelopen met intra-Europa vluchten..

Maar goed, zo ver is het voorlopig nog niet...
 
Moeilijk er een goede mening over te geven..

We moeten de nadelen voor de luchtvaart in ieder geval niet vergeten.
Easyjet shares staan momenteel op 18% verlies..

The so called 'experts' were predicting a 'remain' victory and banks and investors set their trading positions accordingly. A lot of the volatility is simply these positions being adjusted to the new reality.

Beleggers zijn duidelijk bang, niet alleen voor de economische gevolgen voor de UK, maar ook voor die van de luchtvaart..
I expect things to settle down fairly quickly. This process will take several years to complete. Both sides have a lot to lose so I'm not too worried a solution will be found.

Even heel zwart wit: als de UK geen nieuwe 'open skies' achtige deal bedongen krijgt met de EU, zogauw ze uit de EU zijn, is het voor easyjet al gauw afgelopen met intra-Europa vluchten..

Maar goed, zo ver is het voorlopig nog niet...
Again - easyJet can simply obtain a new AOC. Look at Norwegian for an example. Even my Airline has aircraft on 2 different AOCs.

I hope to see NEXIT and FREXIT in the near future.
 
Ik snap ook die paniek niet zo goed.

Zoals bij (bijna) iedere echtscheiding of eindiging van een relatie gaat dat niet altijd over rozen, maar als de initiële obstakels uit de weg geruimd zijn dan kan men weer vooruit kijken.

Grappig ook dat juist de grote multinationals en financiële instellingen zo paniekerig reageren, want goh, stel je voor dat de gewone man er misschien eens beter van wordt?

In hoeverre zijn piloten er beter van geworden sinds de complete wildgroei van maatschappijen die door middel van pay for training, pay to fly, wurgcontracten in verschillende EU staten, het uitspelen van verschillende EU bases tegen elkaar en 'werknemers' dwingen hun eigen limited firma op te richten (=nauwelijks pensioenopbouw, nauwelijks sociale premies betalen) een mooi beroep de nek omgedraaid hebben?

Helaas kun je het verlies aan arbeidsvoorwaarden over de afgelopen 10-20 jaar niet in een mediagenieke grafiek op het NOS journaal zetten. Dat wordt dus netjes onder het tapijt geveegd en gaan de media en politici gewoon verder met brainwashen en mensen bang maken.

Immers geldt: don't bite the hand that feeds you, want de (grotendeels staatsmedia) is in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk enz enz volledig afhankelijk van de subsidie die de politici uitdelen, en de politici azen wederom op mooie baantjes bij de grote multinationals die hun influisteren wat 'goed' is voor het volk. Kijk maar naar Camieltje Eurlings die naar de KLM ging, of Mario Draghi die van Goldman Sachs komt, of Guy Verhofstadt die een dikbetaalde bijbaan bij Suez heeft.

Een Associatieverdrag met een schurkenstaat als de Oekraïne (gewoon neonazi's in de regering mensen, maar geen haan die er naar kraait), het uitmelken van werknemers en het compleet de nek omdraaien van de middenklasse is wat de EU tot nu toe gepresteerd heeft. En binnenkort mag daar dan nog eens TTIP bijkomen en mag Europa overspoeld worden door genetisch gemanipuleerde Amerikaanse meuk met leugenachtige etiketten als "real" en "natural."

Ik ben pro-Europa, maar anti EU! De EU is een soort EUSSR en heeft NIETS met democratie of het in vrede met elkaar leven te maken, maar is gewoon een dekmantel voor "corporate fascism."

Lees voor de gein nog maar eens de citaten van dronkenlap Juncker door, dan weet je hoe de vork in de steel zit.

There can be no democratic choice against the European treaties.
:wegkwijt:
 
Beleggers zijn duidelijk bang, niet alleen voor de economische gevolgen voor de UK, maar ook voor die van de luchtvaart..
Even heel zwart wit: als de UK geen nieuwe 'open skies' achtige deal bedongen krijgt met de EU, zogauw ze uit de EU zijn, is het voor easyjet al gauw afgelopen met intra-Europa vluchten..

Maar goed, zo ver is het voorlopig nog niet...
Je geeft wederom aan dat je erg slecht weet wat er zich allemaal afspeelt in de luchtvaart.

easyJet opereert al JAREN vanuit Zwitserland (geen EU lid) en doet dat d.m.v. haar eigen AOC wat gebaseerd was de oude Zwitserse tak van het failliete Trans European Airlines uit België. De kisten zijn HB (=Zwitserland) geregistreerd en hebben hun eigen call sign ("Topswiss"), de crews worden in Zwitserse Franken uitbetaald en hebben een Zwitsers contract.

Nogmaals: paniekzaaierij, maar het illustreert ook weer eens mooi hoeveel 'kundige' mensen er in de financiële wereld rondlopen die nu massaal easyJet aandelen dumpen, en hoe dit door de brainwash media aangegrepen wordt om het domme plebs verder te brainwashen. ;)
 
Je geeft wederom aan dat je erg slecht weet wat er zich allemaal afspeelt in de luchtvaart.

Erg jammer dat je zo op de man/vrouw af lijkt te spelen Red Matter, zonder te weten wie er achter een account schuilt.

Nee, ik ben geen piloot. Ik weet niet hoe je een perfecte IFR approach vliegt, en hoe je die kist weer veilig op de grond zet. Op dat gebied heb je gelijk, en weet ik slecht wat er zicht voorin afspeelt. Dat pretendeer ik overigens ook niet.

Wél ben ik werkzaam binnen de luchtvaart. Ook nog eens binnen finance. Ik durf dus best te beweren dat ik op airline gebied met betrekking tot finance redelijk wat kennis heb :biertje:

easyJet opereert al JAREN vanuit Zwitserland (geen EU lid) en doet dat d.m.v. haar eigen AOC wat gebaseerd was de oude Zwitserse tak van het failliete Trans European Airlines uit België. De kisten zijn HB (=Zwitserland) geregistreerd en hebben hun eigen call sign ("Topswiss"), de crews worden in Zwitserse Franken uitbetaald en hebben een Zwitsers contract.

Natuurlijk kan easy onder een ander AOC gaan vliegen binnen Europa, dat weten de beleggers ook. De mogelijke scenarios die er nu zijn, samen met het effect van elk van deze, zorgt ervoor dat de prijs naar beneden gaat.

Als voorbeeld: Een nieuwe AOC vergt ook een investering, en hoewel ze dat financieel best kunnen dragen, geeft het ook best wat rompslomp; Er zal een nieuwe holding opgezet moeten worden in Europa om de AOC te krijgen, welke dan ook gedeeltelijk in handen moet zijn van Europeanen. De crew moet overgezet worden op contracten van dit bedrijf, en ook zullen de kisten omgezet moeten worden naar een ander registratie.. Nu zal de UK niet morgen uit de EU zijn gestapt, en is dit slechts een van de scenarios over hoe de toekomst eruit gaat zien voor eaysjet, maar gezien deze onzekerheid zijn de beursbewegingen best te verklaren. -Ja, ze zijn wat overtrokken in de eerste uren na opening, maar dit trekt zichzelf vaak weer recht richting einde van de dag. Dat zie je nu ook.. de Easyjet shares gaan van -18 naar -14% bij sluiting, de AEX gaat van -9 bij opening naar -6% bij sluiting.

Een realistischer scenario is overigens dat de UK binnen de single European Sky blijft, waardoor bovenstaand niet nodig is.

Nogmaals: paniekzaaierij, maar het illustreert ook weer eens mooi hoeveel 'kundige' mensen er in de financiële wereld rondlopen die nu massaal easyJet aandelen dumpen, en hoe dit door de brainwash media aangegrepen wordt om het domme plebs verder te brainwashen. ;)

Dit negeer ik voor het gemak maar even..

Ik ben zelf overigens ook niet per definitie pro-EU. Kan me zelf wel redelijk vinden in je zin "Pro Europa, Anti EU". Maar hoewel dit op veel vlakken niet zo is, heeft het nut van de EU zicht binnen de luchtvaart juist wél bewezen m.i.
 
Nee, ik ben geen piloot. Ik weet niet hoe je een perfecte IFR approach vliegt, en hoe je die kist weer veilig op de grond zet. Op dat gebied heb je gelijk, en weet ik slecht wat er zicht voorin afspeelt. Dat pretendeer ik overigens ook niet.

Wél ben ik werkzaam binnen de luchtvaart. Ook nog eens binnen finance. Ik durf dus best te beweren dat ik op airline gebied met betrekking tot finance redelijk wat kennis heb :biertje:

Leuk voor je dat je in finance werkt voor een airline maar het neemt niet weg dat de EUSSR voor de normale man/vrouw helemaal niet zo'n zegen is als het door de politiek correcte media door onze strot geramd wordt. Dat is namelijk de realiteit voor veel mensen, en niet de abstracte grafieken van dalende kosten en stijgende yields die jij presenteert aan de CFO en de CEO.

Kijk eens naar MEP Daniel Hannan, en in het bijzonder het eerste gedeelte vanaf 1:35 tot 3:25.

https://www.youtube.com/watch?v=tzNj-hH8LkY

Als voorbeeld: Een nieuwe AOC vergt ook een investering, en hoewel ze dat financieel best kunnen dragen, geeft het ook best wat rompslomp; Er zal een nieuwe holding opgezet moeten worden in Europa om de AOC te krijgen, welke dan ook gedeeltelijk in handen moet zijn van Europeanen. De crew moet overgezet worden op contracten van dit bedrijf, en ook zullen de kisten omgezet moeten worden naar een ander registratie.. Nu zal de UK niet morgen uit de EU zijn gestapt, en is dit slechts een van de scenarios over hoe de toekomst eruit gaat zien voor eaysjet, maar gezien deze onzekerheid zijn de beursbewegingen best te verklaren. -Ja, ze zijn wat overtrokken in de eerste uren na opening, maar dit trekt zichzelf vaak weer recht richting einde van de dag. Dat zie je nu ook.. de Easyjet shares gaan van -18 naar -14% bij sluiting, de AEX gaat van -9 bij opening naar -6% bij sluiting.
Zo hé, wat een krokodillentranen! Misschien komen sommige maatschappijen er nu ook eens EIN-DE-LIJK eens achter hoe het is om steeds meer geld te moeten uitgeven voor steeds minder yield? Potverdorie, het lijkt wel op de lijdensweg die een pilotenopleiding inmiddels geworden is: >€150k schuld en er een baan voor terugkrijgen waarmee je nog niet eens fatsoenlijk je schuld kunt aflossen! ;)

Sorry hoor, maar ik kan er echt geen traan om laten! F*CK em! Jaren lang hebben low-cost maatschappijen zonder enige scrupules mensen uitgemolken (met behulp van de beancounters in "finance," geholpen door gladde 2e hands autoverkopers die vliegscholen runnen, en samen met hun corrupte maatjes van de grote banken die de leningen verstrekken) en een complete beroepsgroep om zeep geholpen met nul-uren contracten, betalen voor type ratings/uniform/parkeerplaats/medical/sim checks/ en zelfs sollicitaties, en nu er een klein stukje stro in de weg gelegd wordt van beginnen ze moord en brand te schreeuwen? :angel:

Nogmaals: F*CK em! Lang leve de Brexit en down met de EUSSR!

Wie weet, misschien moeten sommige maatschappijen binnenkort een normaal salaris gaan betalen aan hun werknemers en de kunnen de managers minder aandelen opties en bonussen in hun zak stoppen!

*shock & horror* :biertje:
 
Even heel zwart wit: als de UK geen nieuwe 'open skies' achtige deal bedongen krijgt met de EU, zogauw ze uit de EU zijn, is het voor easyjet al gauw afgelopen met intra-Europa vluchten..

Maar goed, zo ver is het voorlopig nog niet...

You think the EU is going to survive? I don't. It's finished imho.

There are going to be more referendums (hopefully this year) and in each case the vote will be 'Out' imho.

The EU leaders want the UK to implement article 50 asap - even though this has to be implemented by the UK. These arrogant Pricks still think they can tell a Sovereign Nation what to do! Thanks for helping with the BREXIT choice!

The only way to get rid of these Vermin is a referendum and an "Out" vote.

Tip:- You could look at the drop in share prices as a buying opportunity.
 
Nou, nadat andere landen de chaos in Engeland zien denk ik dat een referendum in andere landen weinig kans maken.

What chaos would that be?

From what I have been reading BREXIT has affected the rest of the world more than it has affected the UK.

The Politicians don't want referendums or Democracy (unless the citizens vote the way they want...)

https://www.wanttoknow.nl/overige/zo-gek-is-die-brexit-toch-niet-mark-rutte/

Watch the videos and ask yourself why anyone would want any part of this.
 
Iedereen weet dat de aandelenbeurs zo gevoelig zijn als wat. Verkoopt 1 persoon zijn aandelen, dan doet de buurman dat ook en dan heb je een domino effect. Dat is altijd voor even en dan na een paar weken trekt iedereen weer bij.

Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat de EU mislukt is. Kijk naar de Euro die ze in hebben gevoerd. Ik zag een keer een documentaire over Griekenland en dan vond ik wel behoorlijk interessant. Hoe vroeger als zij concurrerend wouden zijn de waarde van hun munt lieten dalen zodat het voor andere landen aantrekkelijk was goedkope tomaten te kopen. De werknemer in Griekenland had dan een degelijk salaris en een buitenlander kon goedkoop tomaten kopen. Nu zijn ze niet meer concurrerend omdat de werknemer een degelijk salaris wil krijgen, maar de prijs van tomaten nog steeds te duur is (iedereen heeft de Euro dus je kan de prijs van de munt niet verlagen). En toen uiteindelijk ging het fout. Natuurlijk was er nog veel meer fout. Kijk naar Spanje, Italie, Ijsland, Ierland en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is onmogelijk 1 beleid te voeren voor zoveel landen en op het zelfde moment het beste voor te hebben met je eigen land.

Hoe een land als Griekenland allang failliet had moeten zijn werden er leningen en leningen tegenaan gegooid. Deze leningen zijn natuurlijk niet voor Griekenland zelf zodat ze hun land kunnen verbeteren, maar zodat zij de Duitse en Franse banken kunnen terugbetalen. In een aantal tv interviews met economen werd er ook gevraagd: ''worden de problemen opgelost met leningen geven?'' En het antwoord was dan ook een volle: Nee. Die leningen zijn niet gegeven om Griekenland te helpen, maar zodat niemand in de wereld in paniek raakt. Als een EU land failliet zou gaan zou dat een totale chaos betekenen voor de kredietwaardigheid van Europa. En toen werd er ook afgevraagd waarom überhaupt Griekenland lid werd van de EU. Bleek de enige reden te zijn dat Rusland dan niet intensief zou kunnen samenwerken met Griekenland. En dat is 1 van de vele redenen waarom de EU mislukt is. Maar voor ik teveel afdwaal, even terug naar het onderwerp:

Nee, Het is nu even minder, maar de UK moet gewoon even door de zure appel heen bijten.
 
@19of77
You think the EU is going to survive? I don't. It's finished imho.

Voor GB is het makkelijker uitstappen dan bijvoorbeeld NL. Zij hebben het geluk met hun eigen munt terwijl wij met de € zitten. Uittreden betekent ook weer terug naar de gulden en dat, zeker op de korte tot middellange termijn, zal desastreus zijn voor de economie hier.

Als je nu een brood koopt voor € 2,00 zal dat dan rond de FL 10,- zijn. De gemiddelde Henk en Ingrid zullen dat niet begrijpen en ik voorzie muiterij en aanverwante. Daarbij zijn de banken nog niet eens Basel 3 proof en dat zal investeringen tegenhouden en zo kan ik nog wel een waslijst noemen.

Kortom, we worden gegijzeld door die verdomde Euro en dat was ook precies de bedoeling van Zalm cs. Een soort van V1 :)
 
@19of77
Voor GB is het makkelijker uitstappen dan bijvoorbeeld NL. Zij hebben het geluk met hun eigen munt terwijl wij met de € zitten. Uittreden betekent ook weer terug naar de gulden en dat, zeker op de korte tot middellange termijn, zal desastreus zijn voor de economie hier.

Kortom, we worden gegijzeld door die verdomde Euro en dat was ook precies de bedoeling van Zalm cs. Een soort van V1 :)

I can't remember where I read it but there is apparently a "plan B" that includes a return to the Guilder.

It may very well come to this - maybe sooner rather than later.
 
De crew moet overgezet worden op contracten van dit bedrijf,

Dit hoeft niet. Wij hebben bij easy nu ook Franse, Duitse, Nederlandse (niet erg goed) contracten die los staan van het land waar het AOC afgegeven is.

De waarde daling van het pond hakt er wel dik in. Zeker tegenover de dollar. Olie wordt in dollars afgerekend en fuel wordt hierdoor in ponden gerekend duurder. Ook wordt het duurder voor de Engelsen om in de euro zone op vakantie te gaan. Dit gaat de vraag negatief beïnvloeden. De daling t.o.v de euro is wel gunstig, omdat easyJet in ponden rapporteert en er veel inkomsten in euro's zijn.
 
Last edited:
Ik snap ook die paniek niet zo goed.

Zoals bij (bijna) iedere echtscheiding of eindiging van een relatie gaat dat niet altijd over rozen, maar als de initiële obstakels uit de weg geruimd zijn dan kan men weer vooruit kijken.

Grappig ook dat juist de grote multinationals en financiële instellingen zo paniekerig reageren, want goh, stel je voor dat de gewone man er misschien eens beter van wordt?

In hoeverre zijn piloten er beter van geworden sinds de complete wildgroei van maatschappijen die door middel van pay for training, pay to fly, wurgcontracten in verschillende EU staten, het uitspelen van verschillende EU bases tegen elkaar en 'werknemers' dwingen hun eigen limited firma op te richten (=nauwelijks pensioenopbouw, nauwelijks sociale premies betalen) een mooi beroep de nek omgedraaid hebben?

Helaas kun je het verlies aan arbeidsvoorwaarden over de afgelopen 10-20 jaar niet in een mediagenieke grafiek op het NOS journaal zetten. Dat wordt dus netjes onder het tapijt geveegd en gaan de media en politici gewoon verder met brainwashen en mensen bang maken.

Immers geldt: don't bite the hand that feeds you, want de (grotendeels staatsmedia) is in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk enz enz volledig afhankelijk van de subsidie die de politici uitdelen, en de politici azen wederom op mooie baantjes bij de grote multinationals die hun influisteren wat 'goed' is voor het volk. Kijk maar naar Camieltje Eurlings die naar de KLM ging, of Mario Draghi die van Goldman Sachs komt, of Guy Verhofstadt die een dikbetaalde bijbaan bij Suez heeft.

Een Associatieverdrag met een schurkenstaat als de Oekraïne (gewoon neonazi's in de regering mensen, maar geen haan die er naar kraait), het uitmelken van werknemers en het compleet de nek omdraaien van de middenklasse is wat de EU tot nu toe gepresteerd heeft. En binnenkort mag daar dan nog eens TTIP bijkomen en mag Europa overspoeld worden door genetisch gemanipuleerde Amerikaanse meuk met leugenachtige etiketten als "real" en "natural."

Ik ben pro-Europa, maar anti EU! De EU is een soort EUSSR en heeft NIETS met democratie of het in vrede met elkaar leven te maken, maar is gewoon een dekmantel voor "corporate fascism."

Lees voor de gein nog maar eens de citaten van dronkenlap Juncker door, dan weet je hoe de vork in de steel zit.

:wegkwijt:

Gast jij verwoord precies hoe ik er over denk. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden en het grappige is dat wij als beroepsgroep vaak op een lijn lijken te zitten.
 
Back
Top