Nee dat duct heeft de -10 niet.
De laatste 747SP die ik zag vliegen was van Corsair uit Frankrijk. Short body-long range. Zeer interessant hoe de romp ingesnoerd is ter hoogte van het kielvlak. Waarom de SP dat heeft en de rest van de 747 series niet weet ik niet.
Wil je russiche troep zien, dan zit je in Sharjah goed, nog beter in Point Noire, Kinshasha, Khartoum, Louanda. Vooral net als de zon opgekomen is en hele squadrons van deze dingen de lucht ingaan. Veel rook, veel kabaal en net voor het einde van de baan gaat het de lucht in, maar niet met overtuiging. De zon die net opkwam is alweer verduisterd...
JIP: was de A300-600 niet bedoeld als concurrent voor de 767? Die heeft inderdaad glas in de cockpit, geen bwk, en een beetje groter dan de oerbus (wat de A300 B2 is - geen idee of er een B1, B3 oid waren, heb ik me nooit in verdiept). De -600 is nooit het succes geworden dar Airbus in gedachten had, maar er vliegen er toch aardig wat van rond bij o.a AA, Lufthansa, Emirates, Fedex