Banen, banen, en nog eens banen...

Volgens de site van Jetair: "Are you looking for a new challenge in your career as a pilot?Are you fluent in Dutch, French and English?"

Vandaar mijn vraag, maar dat is dan weer een meevaller!
 
Valt wel mee. Althans een investering van 8000€ vind ik niet heel erg veel, als je dat vergelijkt met bijv. Solidair of Ryanair...

Ja.. als KLSer omdat je die TR 737 al op zak hebt... En dan sta je na 6 maanden "stage" weer op straat?!

Kloppen de cijfers op ppjn kwa salaris of hangen er andere voorwaarde aan dit contract?

Wel bespottelijk dat er bij de Engelse tak ( Thomson ) gedwongen ontslagen vallen en dat ze bij Jetairfly weer aannemen...
 
Jetairfly betaald de TQ. Alleen krijg je iig in het eerste jaar een laag salaris. Het precieze bedrag is me ontschoten maar volgens mij zo'n 1800 euries, bruto... Hoe het daarna is durf ik niet te zeggen.. Wel een goeie start me dunkt...
 
In dit geval is de deal iets anders. Omdat de KLS in het nieuwe traject een TQ heeft geintegreerd hoeven de aangenomen studenten enkel base training te financieren a 8000 euro. Daarna inderdaad 10 maanden werk bij JAF voor het zomerseizoen en dan weer waarschijnlijk op straat..correct me if I'm wrong..
 
Ja.. als KLSer omdat je die TR 737 al op zak hebt... En dan sta je na 6 maanden "stage" weer op straat?!

Kloppen de cijfers op ppjn kwa salaris of hangen er andere voorwaarde aan dit contract?

Wel bespottelijk dat er bij de Engelse tak ( Thomson ) gedwongen ontslagen vallen en dat ze bij Jetairfly weer aannemen...

cijfers op ppjn komen aardig overeen, verder prima voorwaarden.

vind het ook raar dat er bij thomson ontslagen vallen terwijl er ab initio's bij jetairfly worden aangenomen... snap ik weinig van maarja that's life (?)... (en heel erg (te) veel mazzel voor de a/i's die erheen mogen van de kls)
 
Oké... het gaat om een soortgelijk tijdelijk contract bij Jetairfly, neem aan dat je wel wat vasters zoekt? Heb je wat geld verdient daar bij Pegasus?
 
Oké... het gaat om een soortgelijk tijdelijk contract bij Jetairfly, neem aan dat je wel wat vasters zoekt? Heb je wat geld verdient daar bij Pegasus?

Ja qua salaris mocht ik zeker niet klagen, was 3450 euro en met de extras zat je altijd wel boven de 4000, ik vloog zelf vanaf SAW in Istanbul waar we ook veel binnenlandse vluchten hadden dus de verhouding sector/uren was vaak behoorlijk dwars...
Iets vasters zou idd helemaal mooi zijn maar zou nu blij zijn met alles als ik maar weer de lucht in kan, ook vandaag weer 3 afwijzingen ontvangen, maar om positief te blijven... nu ik wat uren op type heb zijn de meeste maatschappijen wel ineens beleefd genoeg om een antwoord te sturen...
Heb maandag nog een mail gestuurd naar de DO van Jetairfly wat netjes beantwoord werd met de mededeling dat het doorgestuurd word naar HR....
Weet dus niet hoeveel mensen ze nodig hebben voor 2010 maar heb nog hoop voor Jetairfly...
 
Dus samengevat de "deal" bij jetairfly:

10 maanden werken?
verdienen: 1800/mnd
kosten:8000, dus 800/mnd

Dus werken voor 1000 in de maand ???????????????????????????:haha:

correct me if i´m wrong....

Waar gaat dat heen in de wereld die luchtvaart heet..... maar goed, als je het niet doet pakt een ander die plaats wel, zo is het helaas..

succes met prostitueren:grijns: ..en slikken kreng..
 
Ik snap het, maar ik vind het tegelijk erg jammer dat een hoop van de airworkers hier een zeer pesimistische houding aannemen. Hoe dan ook, wil niet al te veel op details ingaan waar ik niet 100% kennis van heb, maar het gaat hier om een salaris van ruim boven de 3500 euro per maand. Bedenk je ook dat je de 8000 euro kan zien als een investering die je in de komende jaren gaat terugverdienen, dus je kan het niet zo 1 op 1 met elkaar vergelijken.
In dit soort tijden, vooral vergeleken met andere maatschappijen die gewoon alsnog die 35k van je vragen als je er wilt komen werken, lijkt me dit een net en civilized zomercontractje.
 
vind het ook raar dat er bij thomson ontslagen vallen terwijl er ab initio's bij jetairfly worden aangenomen..)


Uit managersopzicht is dat is niet raar:


Thomson-jongens duur/moeilijk/vakbond.Buitengooien , goeie sier dus manager dikke bonus , shareholderts blij.
Ab-initio's nemen zak geld mee , klagen en zeuren niet , zijn op korte termijn weer oprotbaar.
Manager zeer blij.
 
Hoezo :blabla:?

Hoe het dan wel moet?

Je bv aanmelden bij de LH Flugschule, solliciteren naar het CX cadetprogramm, solliciteren bij Intercockpit (AB of CFG) En zo zijn er meer mogelijkheden. Of mischien los komen van je BSJS (big shiny jet syndrome) en ergens op de wereld in de kleine luchtvaart beginnen. En als dat allemaal niet lukt kan je je gaan afvragen of je wel geschikt bent voor het vak.
 
Ha ha!
Oftewel die mensen die net van de kls komen, en zijn aangenomen, hadden beter tegen Jetairfly kunnen zeggen: "Excusez monsieur, maar ik vind toch eigenlijk dat ik beter kan beginnen met rondvluchten op een cessna 152, merci voor het aanbod maar ik zie er toch vanaf. Wilt u er wel voor zorgen dat u in plaats van mij niet nog zo'n persoon met het BSJS aanneemt, maar iemand die echt is 'opgeklommen'? Dankuwel voor het aanbod, tot nooit weer ziens"
Zo werkte het 20 jaar geleden misschien... maar nu er per jaar zo'n 1000 mannetjes met een vers BSJS rondlopen, zal je daar toch in mee moeten gaan. Hoe triest het ook is voor de beroepsgroep en de arbeidsvoorwaarden (die overigens prima zijn bij Jetairfly).

Je zou niet die a/i's moeten aanspreken, maar de managers die ze aannemen...
 
Back
Top