superpilut
Active member
je gaat echt niet nose down de grond in. De systemen zitten (mag ik hopen)
Weet je het nou, of niet.:haha:
je gaat echt niet nose down de grond in. De systemen zitten (mag ik hopen)
Weet je het nou, of niet.:haha:
Om de beste range te bereiken zou je in theorie het vliegtuig op de L/Dmax moeten vliegen (bijbehorende AoA wat weer een bepaalde snelheid geeft). Maargoed op 600ft heeft dat ook allemaal weinig zin meer...
of je het met zo'n grote kist nog voor elkaar krijgt is de vraag natuurlijk ...
Er is geen ideale glidespeed in landing config.
De laatste flapstages zijn juist om de motoren op te spoelen voor een eventuele go around.
De laatste flapstages zijn juist om de motoren op te spoelen voor een eventuele go around. Als dan de thrust wegvalt ben je een baksteen met een hele hoge angle of atack.
Dit begrijp ik niet.
Mij is altijd verteld dat de enige reden voor het gebruik van flaps het zo laag mogelijk houden van de landing&take-off snelheid is. Maar misschien was dat omdat dit het goede antwoord op de JAA vraag was:grijns: