BA 777 lands short of runway

...
Volgens het Times verhaal gaat het hier trouwens om een 777-200ER. ER=LR dan neem ik aan, want na raadplegen van de Boeing site bestaan er geen 777-200ER's, alleen 777-200LR's. ...

Grappig, lijken ze bij boeing niks van te weten

Ik denk dat er 35 airlines hier anders over denken, oei, en KLM ook hoor.
En Boeing weet het volgens mij heel goed, een beetje verder surfen dan 777 family kan wonderen doen!!!

BOEING website 777-200ER Summary Through December 2007
Customers : 35
Orders : 432
Deliveries : 405
 
Ok, wel grappig dat ze bij de family-page er niks over zeggen, maar ik geloof het wel.

Edit: Sorry heren, overheen gelezen... Foutje, excuses. Back on-topic? :)
 
Sorry voor mijn opmerking. Was beetje van telegraaf niveau. Ik heb inderdaad geen brevetten en uren, dus val me daarop maar aan... De crew en passagiers zijn inderdaad door een hel gegaan, wat blijvende trouwma's etc kan opleveren. Deze grap was ook niet op de crew & pax gericht of iemand maar dit is toch geen condoleance topic of iets maar een (redelijk) openbaar forum? Waar wordt hier op Airwork niet iemand aangevallen of over ge-grapt. Ik zal de tekst wel even laf weg-editen voordat ik iemand emotioneel maak op het world wide web (hij staat trouwens toch al gequote).
 
wat blijvende trouwma's etc kan opleveren.

Volledig offtopic en niet vervelend bedoeld: wat een geweldige woordspeling, waarschijnlijk gemaakt zonder dat je het zo bedoelde. Trouwen en Trauma :grijns:
 
De captain is een koning!
Hij heeft gisteravond de hele crew mee uit eten genomen. :biertje::biertje:
Dat lijkt me een goed teken, want als het human factors waren, waren ze niet zo relaxed geweest achteraf.
 
Volgens een statement van de crew was de SFO in control. Die wel anders heeft gereageerd dan zijn naam zou doen vermoeden, hij heet John Coward.
 
Volledig offtopic en niet vervelend bedoeld: wat een geweldige woordspeling, waarschijnlijk gemaakt zonder dat je het zo bedoelde. Trouwen en Trauma :grijns:

Dat is toch die mop: Wat is een trauma? Een schoonmoeder op z'n belgisch....:grijns:

Anyway @ Overload: Idd een goeie actie:rt:
 
Crashed 777 engines did not respond to auto-throttle
By David Kaminski-Morrow

Preliminary investigations into yesterday’s crash of a British Airways Boeing 777-200ER at London Heathrow have discovered that, on the final approach, the engines did not respond to demands for increased thrust.

An initial statement from the UK Air Accidents Investigation Branch says that the aircraft, arriving from Beijing, was 2nm from touchdown at a height of 600ft, with the autopilot and auto-throttle engaged, when the auto-throttle demanded higher thrust from the two Rolls-Royce Trent 800 engines.

But the AAIB says the powerplants “did not respond” to the auto-throttle request, adding: “Following further demands for increased thrust from the auto-throttle, and subsequently the flight crew moving the throttle levers, the engines similarly failed to respond.”

As a result the 777’s airspeed reduced and the aircraft lost height, touching down 1,000ft (300m) short of runway 27L, to which it had been conducting an instrument landing system approach.

“The investigation is now focussed on more detailed analysis of the flight recorder information, collecting further recorded information from various system modules and examining the range of aircraft systems that could influence engine operation,” says the AAIB.

Information on the final stages of the flight has been downloaded from both the cockpit-voice recorder and the flight-data recorder. The AAIB’s investigation is being assisted by the US National Transportation Safety Board, Boeing, the US FAA and engine manufacturer Rolls-Royce. It expects to release an interim report on the accident within a month.

Source: flightglobal.com's premium news site Air Transport Intelligence news

http://www.flightglobal.com/article...engines-did-not-respond-to-auto-throttle.html
 
Groots van de captain om direct alle eer aan z'n SFO te geven. Maar ongetwijfeld zijn beiden even blij dit na te kunnen vertellen.

Het was de SFO die het toestel geland heeft dus hij heeft die eer ook zeker verdiend.

Is een aardige eyeopener voor de telegraaf en het grote publiek want die denken dat er maar 1 piloot ('de piloot') aan boord is... :passed:
 
Petje af voor de crew !

Wel redelijk "heavy" dat je even voor een volle zaal mag gaan staan, maar kwa publiciteit voor het bedrijf wellicht goed. De purser (en terecht) lijkt er niet echt blij mee,....
 
Het was de SFO die het toestel geland heeft dus hij heeft die eer ook zeker verdiend.

Is een aardige eyeopener voor de telegraaf en het grote publiek want die denken dat er maar 1 piloot ('de piloot') aan boord is... :passed:


Hoe gaat die procedure precies in zijn werking dan ? Als de SFO in control is, is hij dan de persoon die het toestel moet landen in geval van noodlanding ? Of ligt die beslissing bij de Captain ?
 
Senior First Officer word er gezegd in het filmpje, dus ik denk dat het daar voor staat.
Wellicht een FO die bijna Captain gaat worden.
Reken me er niet op af als het fout is!:p
 
Back
Top