BA 777 lands short of runway

kermit

New member
vers van BBC news:

BA flight lands short of runway

The emergency escape chutes were used
Passengers have been led to safety after a passenger jet landed short of the runway at Heathrow Airport.
The plane was British Airways flight BA38 from Beijing to London.

Six ambulances were sent to the scene and three people are being reported for minor injuries. Emergency services remain at the scene.

The incident happened as Prime Minister Gordon Brown was due to leave Heathrow for China and India. His flight was delayed because of the incident.

Eyewitness John Rowland said: "The plane's wheels collapsed, doors were flown open.

"On its approach it took the runway too low, just missing the roof of my cab.

"It crashed into the runway, debris was flying everywhere, there was an enormous bang and it skidded sideways."

Het is nu uitgebreid op BBC tv. :niet_bli:
 
De romp ziet er nog aardig uit, maar voor de rest is ongeveer alles kapot.
Aan de wiel sporen te zien is hij voor de landingsbaan geland (gras) en aan het begin van de runway 90graden gedraait.

large_254775.jpg

1.jpg
 
Last edited:
Whoehaaaaa!!

Zag net de beelden op CNN, deze gasten zijn niet een klein beetje te vroeg neergekomen zeg, holy cow!

Hier is tijdens de nadering iets catastrofaal misgegaan.
 
Very lucky escape! Dit had veel erger kunnen aflopen als er brand was
uitgebroken of als de fuselage was gescheurd. Doet me denken aan de British
Midland 737 in East Midlands/Kegworth (1989) waar een groot deel van de pax bij
is omgekomen. Ben benieuwd naar de reden(en) van deze undershoot.

Hoop dat geen van de 777 jocks op Airwork hierbij betrokken is geweest...

Ciao
 
Hoorde net van een collega die op Heathrow is dat het klonk als een engine-surge. Zou best kunnen dat iedere motor even een hap vogels heeft genomen.

In ieder geval heeft men vandaag heel erg veel geluk gehad.

GF.
 
Hoop dat geen van de 777 jocks op Airwork hierbij betrokken is geweest...

Zover ik weet niet...

Uit ZEER ZEER betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat dit een experimenteel vliegtuig van Boeing waarbij het nieuwe netwerk systeem uit de 787 is geimplenmenteerd. Iemand van de passagiers heeft met succes het systeem kunnen hacken en de motoren stil kunnen leggen.

Is niet bijzonder grappig als je weet dat 3 van je collega's waarschijnlijk door hel zijn gegaan.....
 
vreemd he?

vreemd he?

je hebt van die dagen in luchtvaartland.....

Vanochtend knalt er hier een vogel tegen de F/O's windscreen....kist tech, andere kist door bliksem geraakt en is Tech en dan even een 777 die LoLevel komt binnenwapperen om dat omaatje nog net te kunnen meepakken op het zebrapad.......(wachten maar op de uitslag van het onderzoek). Je hebt van die dagen dat het in luchtvaartland even allemaal net niet meezit!

Ik moet vanavond zelf ook nog even damn.....:-(

Climb350
 
Uit ZEER ZEER betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat dit een experimenteel vliegtuig van Boeing waarbij het nieuwe netwerk systeem uit de 787 is geimplenmenteerd. Iemand van de passagiers heeft met succes het systeem kunnen hacken en de motoren stil kunnen leggen. :grijns:

Totaal ongepast.

Ben wel benieuwd wat hier gebeurd is, time will tell.

Lijkt wel of de APU inlet door open staat, weet niet wat de procedures bij BA zijn aangaande APU gebruik en ook niet hoe dat precies met de 777 zit.
 
kist door bliksem geraakt

Dan weet je ook niet wat je meemaakt met een bolbliksem, wat een knal.
Crew ( KLM 747 BKK _ AMS ) had het even niet meer dachten een motor ontploffing en we gaan naar beneden, we zaten te sidderen op de stoel.

Ik leef mee met de doods angsten die ook deze passagiers hebben ondervonden op BA38
 
Heftig, maar wel netjes gedaan, gezien het lage aantal MINOR injuries...

Was het een heftige windshear of een microburst??? In de metar staat TEMPO 25025G45KT 4000 +TSRA BKN014CB
 
All the best voor the crew, dit gun je niemand.
pprune ligt trouwens ook plat, server too busy. Zal wel een druk avondje worden...
 
Sterkte aan m'n collega's ....

Onderzoek maar afwachten voordat we te vroeg conclusies trekken...

:bwah:
 
Back
Top