BA 777 lands short of runway

Misschien waren ze hun short field landing aan het oefenen.....?

Nee, ze hebben inderdaad geluk gehad dat het goed is afgelopen.
 
Ik las net dat de chinezen niet meteen wilden uitstappen nadat de 777 tot stilstand was gekomen. Dit omdat op de safety card de slides geel zijn.....:dozey:
 
Ik las net dat de chinezen niet meteen wilden uitstappen nadat de 777 tot stilstand was gekomen. Dit omdat op de safety card de slides geel zijn.....:dozey:

Dat is raar... Zo'n onofficiële details... pprune ligt toch plat :grijns:
 
@ DownBurstX:

Brevet: Geen
Type Rating: Geen
Uren: Geen.

Houwen zo...

Wat me verder opvalt is dat de overwing-exit niet echt bruikbaar is, als het landingsgestel door de vleugel omhoog komt.

Volgens een ooggetuige aan boord, schijnt de electriciteit kortstondig te zijn uitgevallen. Dit verklaart misschien de openstaande deuren van de APU (double engine flame-out op short final).

Ben benieuwd naar de eerste uitkomsten van het onderzoek.

Sterkte voor de collega's daar in LHR.
 
Volgens de 1e reporten alleen maar lof over de crew.
Erg adequaat en professioneel opgetreden, speciaal de Cabin Crew, altijd goed om te horen.
Nu maar hopen dat dat zo blijft.....(Air-Transat......;))

Ben benieuwd naar de oorzaak, veel tegenstrijdige verhalen al.

Ciao ciao
 
1.jpg


Ik dacht dat ik overwing-exits zag, maar als ik dus goed kijk, is dat gewoon de romp die openligt door het landingsgestel?
 
Erg vervelend dit weer, het ziet er altijd triest uit, zo'n mooie kist op de grond.

Raar hoe mensen in elkaar zitten, dit nieuws raakt me veel meer dan bijv. dodelijke slachtoffers bij politieke rellen in Kenia, of waar dan ook.
 
Gekke mensen.

Als de inhoud van dit artikel juist is dan kan er iemand dringend wat bijscholing gebruiken en een goeie bril! Er moet meer aan de hand zijn dan een simpel "stuurfoutje"....

Een beetje alertheid bij het landen.....en t'is een fluitje van een cent zowel met een cessna en nog meer met een airbus. 380!!

Ben benieuwd hoe vaak hij al een Cessna of een A380 aan de grond heeft gestuiterd.

Er is inderdaad wel wat meer aan de hand. Verschillende Britse bronnen bevestigen dat de piloot heeft gemeld dat alle vier de motoren zijn uitgevallen en hij niet meer kon beschikken over zijn elektronische apparaten in de cockpit. Hij moest hierdoor een perfecte glideslope aanhouden om het vliegtuig nog aan de grond te krijgen. Ander bronnen spreken van een defect landingsgestel waardoor hij het meer opportuun vond op gras te landen dan op een betonnen runway.

Speciale 777, die met 4 motoren, is dat de nieuwste?

De BOEING 777 heeft wel degelijk een remparachute die bij het remmen achteraan het vliegtuig verschijnt.De eigenwijzen die me niet geloven: een kleine zoekopdracht op 't net verricjt wonderen

Show me baby.

Mensen stop met dat gezaag over een parachute .. in mijn flightsimulator 2004 heb ik ook geen parachute ..

Voor alle commentaren zie hier:
http://www.hetlaatstenieuws.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/137139/2008/01/17/Vliegtuig-crasht-net-voor-landingsbaan-op-Heathrow.dhtml

Moet zeggen dat ik het van die foto's toch koud krijg.
Speculeren ga ik niet doen. Ik wacht wel op de uitslag van het onderzoek.
 
Prachtig, de verhalen die meteen de ronde doen...
De Telegraaf bericht van een noodlanding (ok, ieder vliegtuig dat eerder land dan gepland maakt een noodlanding volgens de telegraaf...)
En dan die verhalen van 4 motoren en de remparachutes die deze 777 zou moeten hebben.
Volgens het Times verhaal gaat het hier trouwens om een 777-200ER. ER=LR dan neem ik aan, want na raadplegen van de Boeing site bestaan er geen 777-200ER's, alleen 777-200LR's. De lay-outs van de kisten geven trouwens ook aan, dat er geen overwing exits zijn. Dit is dan denk ik de gear die naar boven is gekomen?
Mooi werk ook weer van de cabin crew om ruim 130 pax binnen 90 sec er uit te krijgen. Ben benieuwd naar het crash-report...
 
Volgens het Times verhaal gaat het hier trouwens om een 777-200ER. ER=LR dan neem ik aan, want na raadplegen van de Boeing site bestaan er geen 777-200ER's, alleen 777-200LR's

O ja? :dozey: Moet je het misschien nog eens nalezen. 772ER bestaat wel. Raar dat je dit niet wist.
 
riekt ook een beetje naar hapag lloyd in VIE: ldg short of rwy vanwege lack of fuel. Alleen had je dan wel een berichtje in de media verwacht over een low on fuel report vanuit de cockpit. Kan me alleen niet voorstellen dat de motoren er ineens mee stopppen tijden de approach, tenzij ze missschien door een zwerm zwanen zijn gevlogen.

en laten we niet te lullig tegenover speculaties doen, want daar is zo'n forum immers voor.
 
Back
Top