Afwachting VGB

Zandbakpiloot

New member
Hallo,

Ik ben door KLM aangenomen en onderdeel van mijn aanname is het achtergrond onderzoek via de AIVD. Nou is deze begin februari verzonden en heb begrepen dat deze nu naar het ministerie van binnenlandse zaken gestuurd is gezien ik in het midden oosten woon en uitgeschreven ben uit Nederland.

Nu zou ik graag willen weten of iemand op dit forum in dezelfde situatie heeft gezeten voor KLM of een andere maatschappij in Nederland en mij advies kan geven hoe ik mijn VGB zo snel mogelijk zou kunnen ontvangen of bij wie ik terecht kan.

AIVD, Ministerie, NL consulaat hebben mij helaas weinig concrete informatie gegeven behalve dan: wachten..

Zandbak
 
Beste allemaal,

Hier nog iemand in een soortgelijke situatie als Zandbakpiloot. Al 11 jaar uitgeschreven in Nederland en gewoond/gewerkt als piloot in twee landen.
Wacht nu ook al tevergeeft op de VGB en zou graag ook weten of er iets is wat ik kan om druk uit te oefenen. Vrees dat er anders maanden, misschien wel jaar overheen gaat for no reason!
KLM heeft piloten nodig, dus help ons aub! :)
 
Misschien dat iemand van de security afdeling van de KLM een contactpersoon heeft? De afhandeling van VGB' s schijnt een puinhoop te zijn momenteel, met extreme wachttijden.. Ik kan mij voorstellen dat het wonen in de VAE voor nog meer vertraging kan zorgen, dus succes ermee;)
 
Ja daar was ik ook al bang voor. Helaas is het ministerie ook afwachtend en hier in Dubai wordt ik van kastje naar de muur gestuurd dus...
 
Allereerst van harte gefeliciteerd dat jullie zijn aangenomen. Gaaf!

Laat meteen weten aan KLM PZ dat je hier tegen problemen aanloopt, jullie zijn ongetwijfeld niet de enigen en er zullen nog meer collega's komen die hier tegenaan lopen. Dit kan een groot probleem voor KLM worden, als hier niet op voldoende hoog niveau meteen wat aan gedaan wordt. KLM bedrijfsbeveiliging heeft goede ingangen bij Kmar.

Wie weet tot gauw.
 
Er loopt hier op t forum een oud draadje over als ik het me goed herinner. Kan m even zo snel niet vinden. Conclusie toen was dat Nederland en verschillende UAE staten geen informatie uitwisselen en Nederland minimaal 5 jaar historie eist vwb uitgifte van VGB. Hoop voor jullie dat de situatie inmiddels verbeterd is
 
De AIVD zal geen informatie verstrekken. Ik had deze situatie destijds in Engeland en met een hoop puzzelwerk ben ik erachter gekomen waar de AIVD zijn informatie opvraagt. Daar hoorde ik dat er een hoop aanvragen liggen en dat het kan duren. Toen ik vertelde dat er hoop op het spel stond, was de aanvraag binnen een week binnen bij de AIVD.

Ik weet niet of er een uitwisselingsverdrag is met de UAE, maar zo ja, dan is het waard uitzoeken waar. Misschien dat iemand van HR van je oude werkgever daar duidelijkheid over kan geven.

Succes, en gefeliciteerd met je nieuwe baan.
 
Dat is idd de link. Ooit zelf eens problemen mee ondervonden. Vrouwlief jarenlang alle vliegvelden afgestruind ivm werk, maar kon hier in Nederland geen pas krijgen om achter de douane te werken. Gotta love this country
 
Hmm al deze info doet mij weinig deugd. Ben benieuwd of ik zelf een verklaring van goed gedrag hier kan halen ( die kan je namelijk kopen bij het politie bureau ) En of de AIVD dit goed genoeg vind...
 
Ze lopen hopeloos achter. Mijn dochter, nooit in buitenland geweest anders dan vakantie, wacht al 2 maanden op die pas. Bij dat bedrijf zijn er die al langer wachten en nog niets gehoord hebben. Ze heeft het voordeel dat er daar ook nog voor de douane gewerkt kan worden. Misschien kan de KLM als bedrijf proberen de boel te versnellen.
 
Misschien kan de KLM als bedrijf proberen de boel te versnellen.

Precies. Als je als dit als individu voor elkaar probeert te krijgen loop je alleen maar tegen muren op. Bespaar jezelf die frustraties. KLM zit echt te springen om vliegers, laat hun dit oplossen.
 
Ik weet dat een aantal cabine medewerkers die van EK naar KLM zijn overgestapt inderdaad enkele maanden hebben gewacht, erg vervelend!
 
Precies. Als je als dit als individu voor elkaar probeert te krijgen loop je alleen maar tegen muren op. Bespaar jezelf die frustraties. KLM zit echt te springen om vliegers, laat hun dit oplossen.

Ik had in 2013 een soortgelijke situatie na een tijdje in de UK te hebben gewoond. Ging ook een stuk langzamer met de aanvraag maar heb toch regelmatig (elke week als ik me goed herinner) de AIVD gebeld om de situatie uit te leggen en druk op de ketel te zetten. Uitijndelijk kwam de VGB toch een week of twee later binnen. Had eerlijk gezegd niet het idee dat KLM zat te springen om het op te lossen... Maar wie weet is het nu anders omdat ze niet zomaar een boel wachtenden paraat hebben staan.
 
Ik had in 2013 een soortgelijke situatie na een tijdje in de UK te hebben gewoond. Ging ook een stuk langzamer met de aanvraag maar heb toch regelmatig (elke week als ik me goed herinner) de AIVD gebeld om de situatie uit te leggen en druk op de ketel te zetten. Uitijndelijk kwam de VGB toch een week of twee later binnen. Had eerlijk gezegd niet het idee dat KLM zat te springen om het op te lossen... Maar wie weet is het nu anders omdat ze niet zomaar een boel wachtenden paraat hebben staan.

Helaas is het bij mij uit AIVD zn handen en ligt het bij het ministerie die volgens hen geen druk kan zetten op een sneller verloop. Dame van het ministerie zei wel dat ze bericht krijgen van de VAE maar dat het heel lang gaat duren...
 
Back
Top