Aanschaf zonnebril

Kwaliteit van Rayban glazen moet over het algemeen zwaar achteruit gegaan zijn. Serengeti is top! Wel oppassen voor de vele namaak op internet...

True.
Ik heb een Ray-Ban aviator uit 1985, ( toen werden de glazen nog gemaakt door Bausch&Lomb ) en ik merk echt het verschil met een aviator die nu in de winkel verkrijgbaar is.
 
Ik heb een Ray-Ban Aviator, van een aantal jaartjes geleden. Met glazen van Bausch&Lomb.

Op een veiling op de kop getikt voor 3 euro :cool:

Oude eigenaar ken ik, die had er toendertijd veeeel meer voor neergeteld en deed er niks meer mee, dus hij hoopte dat ie wat meer op zou brengen (was voor goed doel).

Ik gebruik hem bij het zweefvliegen en in de auto, ben erg tevreden :-D
 
Hallo,

Zeker serengeti!

Heb zowel ray ban als serengeti uitgeprobeerd tijdens het vliegen en de serengeti is veel rustiger qua beeld en de kleuren zijn beter te zien.

Gebruik nu al een jaar of 3 de 6825... zeer fijne bril!

Enige nadeel is dat ze best zwaar zijn.

Groeten

PS. de echte serengeti is natuurlijk made in italy :)
 
PS. de echte serengeti is natuurlijk made in italy :)

De echte RayBan tegenwoordig ook :p: In ieder geval die in Europa verkocht worden. Ik heb een Rayban gekocht, (bevalt goed, mooi, helder, contrastrijk beeld etc) en de glazen kwamen uit ItalIë volgens de opticien.

De enige fout die ik heb gemaakt is dat ik (licht) gepolariseerde lenzen heb gekozen. Ach ja, voorlopig zit ik nog op mooie analoge wijzertjes te turen, tegen de tijd dat ik op schermen overstap gaat de RayBan richting auto ;)

Voorlopig kan ik echter haast recht de zon in turen, ik ben er erg blij mee.
 
Beste iedereen, ik heb een tijd geleden een Oakley gekocht met gepolariseerde glazen http://oakley.com/pd/1222/2454, ideaal voor natte runways, autorijden zeilen e.d. maar als ik idd naar mijn gsm kijk of naar de radio dan zijn deze haast niet meer te lezen. Iemand ervaring met vliegen met gepolariseerde glazen? alvast bedankt
gr martijn
 
Beste iedereen, ik heb een tijd geleden een Oakley gekocht met gepolariseerde glazen http://oakley.com/pd/1222/2454, ideaal voor natte runways, autorijden zeilen e.d. maar als ik idd naar mijn gsm kijk of naar de radio dan zijn deze haast niet meer te lezen. Iemand ervaring met vliegen met gepolariseerde glazen? alvast bedankt
gr martijn

Vliegen met gepolariseerde glazen is zeer uit den boze. MDF's en instrumenten zijn bijna niet meer zichtbaar en er zijn olie/hitte/spanningsvlekken te zien op sommige ruiten. Bij de Amerikaanse luchtmacht is het zelfs verboden, ik geloof een aantal airlines ook.
 
dat van die vlekken kan ik idd beamen. Zag wel een filmpje van KLM MD-11 waar de gezagvoerder dezelfde oakley draagt als ik. maar misschien heeft hij geen gepolariseerde. Moet eerst nog 10 maanden theorie doorlopen dus zal tegen die tijd een andere aanschaffen. Jammer dat ik het niet eerder wist, als ik het zo lees is iedereen wel gecharmeerd van Ray-Ban, zal er eens over nadenken.

iig bedankt voor je reactie!

gr flying83
 
Koop gewoon een bril die er cool uitziet, al dat gelul over een paar gekleurde glaasjes! Het is niet dat je die contrastratio nodig hebt om de stessjes uit te kunnen checken ofzo! De rest is van geen belang!
 
Ik neem altijd zo'n zwart balkje voor m'n ogen , houdt echt ALLE zonlicht tegen en is lekker groot en dus stoer.

-licht gewicht : Silhouette
-goed en redelijk geprijsd: Ray Ban
-Voor het betere gooi-en smijtwerk in de auto/op het water : Polaroid,unbeatable voor z'n prijs..
-"ik-hoop-ooit-nog-eens-fatsoenlijk-te-leren-kitesurfen-of-snowboarden-maar-tot-die-tijd moet-ik-van-mezelf-tijdens-het-vliegen-deze-sneue-bril-op-m'n-pan" merk : Oakley

succes met de keuze!:p:
 
Ik zal altijd voor een serengetti gaan! Natuurlijk zijn de Dior,CD, Versace enz. modellen wel erg leuk; maar je moet bij dit soort merken rekening houden dat je eigenlijk alleen voor het merk betaald en er vrij 'goedkope' glazen in zitten van een eurotje of 10,- die gewoon werken als een standaard filter.
Bij een merk als Serengetti is het niet zozeer het montuur of merk waar de prijs hem in zit; maar de glazen. Deze glazen reageren op de lichtintensiteit waardoor je onder alle omstandigheden de zonnebril kunt dragen en deze zich ook aanpast aan de lichtintensiteit.
Serengeti verkoopt modellen die speciaal geschikt zijn voor de luchvaart; de 'drivers gradient' glazen. Sinds ik een serengeti heb wil ik niet meer anders!

http://www.serengeti-eyewear.com/index_en.cfm
 
Vlieg al jaren met gepolariseerde glazen, eerst Ray-ban nu Maui Jim's.
Zou niet meer zonder willen eigenlijk.
Kleur echtheid is fantastisch en optisch correct:

MauiJim.FlexonHawaii.6984.jpg
 
Hier is een objectieve lens test en vergelijking van de meest populaire merken zonnebrillen door het blad Privat Pilot:
https://usstandardissue.com/Eyewear_Test_Results.pdf
De test is gedaan door een onafhankelijk test centrum en kijkt naar afwijkingen door lens vertekening, scherpte verlies, verschil links rechts etc etc. Voorbeelden en uitleg op de eerste 2 pagina's, resultaten daarna. Oakley steekt met kop en schouders boven de rest van de merken uit, inclusief Serengetti en Ray Ban, zowel bij polarized als normaal.

Overigens zou ik, zoals eerder gezegd, geen gepolariseerde glazen gebruiken met vliegen. Bij elektrisch verwarmde ruiten (alle grotere vliegtuigen alsmede duurdere auto's) krijg je dikke strepen geprojecteerd op de ruit, niet echt handig. :cool:

Heb zelf nu een customized Oakley Monster Dog met normale Emerald Iridium lenzen die niet al te donker zijn zodat je de instrumenten nog redelijk af kan lezen:

253754568_4vNaL-M.jpg


Was ook erg tevreden met de Oakley Whiskers die ik hiervoor had, met Gold Iridium lenzen die wat meer contrast geven. Van de week met skiën een paar ski goggles van Oakley geprobeerd, zaten lekkerder dan menig andere skibril die ik heb opgehad. Dus tsja, begin wel aardige Oakley fan te worden...
 
Last edited:
Zo, Oakley is ook niet een beetje beter, maar veel beter volgens die test! Zo zie je dat altijd gelijk heb, maar nu ondersteund door feiten. :grijns:

Allemaal Oakley kooopppuuuhhh!
 
Verbaast me ook zeg dat die glazen van Oakley zo goed door de test komen. Wat ik wel heb ervaren is dat je bij Oakley alleen moet gaan voor die hele lichte sport-modelletjes. Zeker met lange vluchten moet een zonnebril gewoon heel comfortabel zitten, anders krijg je snel hoofdpijn enz. Ik ben zelf meer fan van die oldschool piloten-modellen. Zoals uit de aviator serie van serengeti
Even een vraagje, op welke webshops bestellen jullie je zonnebrillen? (betrouwbaar en snel)
 
Back
Top