Aannames Transavia

Je weet maar nooit, misschien valt er eentje uit die nu al in opleiding is en kun je alsnog beginnen....

Is niet geheel ondenkbaar, gebeurt toch nog wel eens, in alle verschillende fases van de training is er nog wel s een uitvaller. Niet zelden door een verkeerde attitude! Tipje voor de dames en heren die nog moeten gaan beginnen, Trans is super-relaxed en alle instructeurs zijn ok, maar stel je professioneel en serieus op en ken een beetje je plaats. Attitudes in de cockpit (of sim) hebben ze een enorme hekel aan....
 
Heb inderdaad ook gehoord van mensen die tijdens hun opleiding eruit gekickt zijn. Doordat ze liepen te klagen dat het te zwaar was (en het ook niet haalde), maar bedenk dan dat er vele je voor zijn geweest en met precies hetzelfde leertraject en tijdsbestek het wel hebben gered. Dus vind je het te zwaar, zet er nog een tandje bij. Want het kan!!!
 
Als je de training te zwaar vindt bij HV dan is er iets mis met je, om het maar even bot te zeggen. Je krijgt verdorie 70-80 uur simulator, wat ruimschoots voldoende moet zijn. Ter vergelijking: Bij de meeste airlines is dit een stuk minder, en sommige airlines laten je hetzelfde doen in 45 uur, om maar geld te besparen. En bij self-funded type ratings is het doorgaans hetzelfde. Bij Flugschule Berlin mag je het zelfs in 36 uur doen.

Er wordt bij HV getrained naar proficiency en dat is ook de insteek bij prof checks. Ik ken genoeg andere airlines (ook uit eigen ervaring) waar iedere prof check een afbrandsessie is en je type training met de hakken over de sloot stressperiode is. Als je het hier niet trekt (KLM is soortgelijk) dan is er iets aan de hand.
 
@dodo: Zie je in de opleiding dan! Hoop dat het zo snel mogelijk is, en niet februari.
Ik heb er echt ontzettend veel zin in!
@Iz: Heb jij daar misschien enige kijk op, of er voor het seizoen eventueel een klas gaat starten?

Ciao!
 
Commander, gefeliciteerd met de aanname! Ik denk dat de kans klein is dat het dit voorjaar nog zal zijn, je weet echter nooit. En anders zal het denk ik eind augustus, begin september zijn.
 
Iz, thanx!
Ik had gisteren P&O nog even aan de lijn. En die vertelde dat ook inderdaad. Waarschijnlijk na het seizoen weer. En anders voorjaar 2008.
Ik zie je vast wel een keer op triport.

Ciao
 
op ppjn staat er dat trans niet meer aanneemt voor 2007.
alle klassen schijnen vol te zijn.

laat 2007 starten ze waarschijnlijk weer voor 2008.
 
Begint beetje flauw te worden zo idd....

PPJN.. Informatie daar komt van mensen die zo nu en dan wat horen in de wel bekende wandelgangen. Kan me niet voorstellen dat Personeels zaken daar zelf wat op gaat zetten.
Dus ik zou niet meteen alle berichten daar super serieus nemen. Het is een aardige indicatie hoe het ervoor staat. Maar denk niet meer dan dat...

Maar in reactie op het bericht.. Geloof niet dat het ver van de waarheid zit..
de bright side of it. Het kan volgende week weer anders zijn ;)

Dus niet teveel zorgen over maken lijkt me.

Cheers.
 
Back
Top