.....
Echter moet je dan wel Abitur (VWO) hebben (weet niet precies of HBO ook geaccepteerd wordt).
.....
Als je daar je P hebt behaald, wordt dit gelijk gesteld aan Abi.
.....
Echter moet je dan wel Abitur (VWO) hebben (weet niet precies of HBO ook geaccepteerd wordt).
.....
Ook bij Cargo, waar traditioneel meer R/Es binnen komen vanwege de ervaringseis van 1000 uur op grote kisten, staan de scholingen tot eind van het jaar stil. En Cargo wordt ook graag door GWI-FOs gekozen, die een wat relaxter vluchtenschema willen. Dus ik denk dat het de komende 12 maanden voor ready entries niets meer gaat worden.
... het hardnekkige gerucht dat de CRJ-700's ook niet al te lang meer vliegen ...
Beste Raphael_Lito,
Kan je mij uitleggen wat het probleem met de CRJ's is? Dat zijn toch best moderne kisten.
En als deze er uit gaan, worden ze dan wel vervangen?
Groeten, Kompas.
Gaan er normaal dan wel co-piloten met pensioen?
Het is overigens niet zo dat er geen werk is : werk zat bij DLH..
Wij op de Kurzstrecke vliegen momenteel max.duty/min.rest "die Eier aus der hose" , en nemen (737) op de koop toe nog effe een wetleasje voor de AUA erbij.
(Daar hebben wat teveel mensen de oprotpremie benut en zitten ze dientengevolge van teveel opeens met te weinig personeel.)
Dit kan je goed geschoolde & gemotiveerde RE's en ab-initio's toch echt niet meer uitleggen.
Ook al zouden de CRJ700's niet weggaan, dan nog zit er op dit moment zeer weinig beweging in het personeelsbestand van CLH (Geen upgrades, geen wissels en geen co-piloten die met pensioen gaan), dus ik ben bang dat de aannames nog een tijdje op zich gaan laten wachten.
Die kunnen sneller weer komen dan je denkt. Deze zomer is er alleen omscholing van Avro piloten naar de CRJ en EMJ, maar er is bij CST capactiteit aangevraagd om vanaf september nieuwe typeratings te starten voor ready entries. Op dit moment nog niet definitief geboekt dus! Toch houden ze dus wel sterk rekening met nieuwe aannames. Dit niet vanwege te weinig capactieit bij CLH, maar te weinig capactiteit van co-piloten op de A340.