Aanname Transavia

Prima dan, zijn we het met elkaar eens.
Ik zei alleen dat als ze voor aannamebeleid X kiezen dat het dan mooi zou zijn als ze daar open over zijn.

Ze zijn daar toch ook open over? Het staat notabene op hun website wat hun aannamebeleid is!!

Waar zijn ze dan niet open over volgens jou?
 
Maar geen van deze maatschappijen sluit ervaren mensen uit aan de hand van hun vliegschool... Helaas doet de KLM dat wel.

KLM neemt bijna nooit direct mensen met ervaring aan, de standaard aanname is enkel ab initio. Maar als ze dat doen is het door overnames (KLC, Air UK, Netherlines, Martinair) en dan wordt er niet uitgesloten aan de hand van vliegschool. Met de direct entry F50 functie werd dat inderdaad wel gedaan. Daar had ik zelf ook niet op mogen solliciteren.
 
@ AAA: bedankt voor de uitleg!

Ze zijn daar toch ook open over? Het staat notabene op hun website wat hun aannamebeleid is!!

Waar zijn ze dan niet open over volgens jou?

Als je de discussie terug had gelezen dan had je gezien dat het begon met deze post:

Het rijtje vliegscholen waar Trans van aanneemt is zo te zien behoorlijk gekrompen. Als ik het me goed herinner stonden er vorig jaar een stuk of zes a zeven vliegscholen, dat is inmiddels beperkt tot MFA, KLS en EPST.

Correct me if I'm wrong ;)

Wat een correcte observatie was, de oude lijst was veel langer en stond er tot pak em beet één maand geleden nog op.
Daarna het commentaar van Starfighter:

Transavia hanteert deze lijst (3 genoemde vliegscholen) al sinds 2009. Ze hadden alleen de website niet meer geupdate, tot sinds kort.

:biertje:
 
De simplistiese versie:

8 Vrijwillgers per 8 december. Oprotpremie van MP wordt over 5 jaar uitgesmeerd om inkomen min of meer aan te vullen, daarna meer dan 50% terugval.
 
De simplistiese versie:

8 Vrijwillgers per 8 december. Oprotpremie van MP wordt over 5 jaar uitgesmeerd om inkomen min of meer aan te vullen, daarna meer dan 50% terugval.

Aaah thnx! Heeft de vakbond deze 'prachtige' deal geregeld? Zijn er überhaupt vliegers bij MP die dit overwegen?

Gr.
FF
 
Dit is buiten de VNV om gegaan. VNV heeft sinds de uitspraken van Elbers vorige week nu een perfect alibi om niets meer voor de MP vlieger te hoeven betekenen. "Jammer voor je, joh."
 
Dat is toch al meerdere malen in diverse topics uitgekauwd

Simpel. Dat het VNV de belangen van de MP vlieger hetzelfde behartigt met dezelfde intensies als die van andere maatschappijen....
 
RVA, 67 man naar KLM met suppletie, DHRS met suppletie, SBA, VVR naar Etihad, VVR naar Trans 1, VVR naar Trans 2.

Ik snap in dat opzicht niet waarom de VNV "niets" voor de MP vlieger zou betekenen. Zoals bovenstaand genoemd zijn er genoeg opties voorbij gekomen. Zelfs die 2 jaar ontslagvergoeding -die nog niet lang geleden gelijk is getrokken naar die van de KLM vlieger- is door de VNV bewerkstelligt.

Mijn vraag is waar de MP vlieger concreet wel mee genoegen neemt als bovenstaande opties niet goed genoeg zijn. Nu kunnen we weer rondjes om de kerk gaan draaien waarom het zo slecht gaat met Martinair en wiens schuld het is, maar daar schieten we niks mee op.

Er zijn meerdere malen MP vliegers boventallig c.q. overtollig geweest en de VNV heeft elke keer geprobeerd een nette regeling in elkaar te zetten. Ik krijg persoonlijk de indruk (gezien de geschiedenis) dat alleen een baan bij KLM goed genoeg is, waarbij natuurlijk ook initieel werd ingezet op parallel instromen.

Graag zie ik ook bewijs waarom de VNV dit gegeven perfect zou uitkomen als "alibi" ipv sentiment en onderbuik gevoelens.
 
Ik denk toch wel dat er een aantal geïnteresseerde MP vliegers zijn voor die 8 plekken bij Trans. Wellicht zijn er een aantal die graag wat meer zekerheid willen?
Heeft iemand ook enig idee of die 8 vacatures alle plekken zijn momenteel bij Trans? of zijn er ook nog plekken beschikbaar voor AB-initio's? Aangezien er ook net een heel selectie traject is geweest bij Trans.. :) en er nu +/- 8 man op de plank liggen..
 
Back
Top