Aanname Martinair

Martinair leert snel; zo'n gerucht is altijd lekker voor de MP Vliegschool....
 
Ok, ik moet ook nog maar 's zien of dit werkelijk van de grond komt, maar het is toch wel degelijk iets meer dan een gerucht. Ik heb het hier thuis zwart op wit....


Gr. Slim
 
Liftdumper slaat de spijker op z´n kop !

Beetje reclame voor je school is nooit weg !

Ik sluit niet uit dat het waar is maar ik zou m´n geld erg graag zetten op het tegendeel. Lijkt me een goeie investering !
 
Precies! goede reclame is nooit weg.
En als je iemand uitnodigt voor de selectie( zoals
gezegd wordt) betekent natuurlijk nog niet dat
ie wordt aangenomen :)
Dus iedereen: trek zelf je conclusies
 
Ok, dat we hier een beetje sceptisch tegenover staan snap ik. Ben ik zelf ook. Maar de banden met Martinair Holland zijn de laatste tijd behoorlijk aangetrokken en er wordt aardig gepoogd om voor de ex-leerlingen wat te regelen. Helaas is het coco gebeuren niet gelukt, maar het ziet er naar uit dat ze hiermee toch echt wat voor elkaar gekregen hebben.

Bovendien hebben ze bij Martinair Holland wel wat beters te doen dan mensen voor de katze-k#t op selectie te laten komen lijkt me....

We shall see.... :radar:

Adios.

Slim
 
Heb ook de mooie brief ontvangen, twijfel er toch wel sterk aan. Waarom zou MP mensen met 200uur aannemen terwijl ze een hele stapel met type rated piloten on-file hebben.
Het is natuurlijk wel mooie reclame zo’n gerucht. En er zijn twee A320 type rated JAR leerlingen. MP geen kosten, vliegschool zijn mooie reclame met doorgroei naar MP. Cirkeltje is weer rond.

Moet het helaas toch eerst zien, heb de afgelopen 2 jaar al zoveel L*L praat gekregen uit die richting, dat het vertrouwen toch ver te zoeken is bij mij.
Hoeveel ex MP-JAR leerlingen hebben eigelijk een baan? (van JAR I en II weet ik het 4! (Niet erg veel dus)). Wordt wel eens tijd dat de school er iets aan ging doen. Al heeft het een aantal mensen wel heel erg veel moeite gekost om ze zover te krijgen.

Dan kwam je weer eens langs en wordt je vertelt Engeland trekt weer erg aan, heb je daar al gesolliciteerd? Als of wij met ze alle op ons r**t thuis zitten te wachten, en alleen een briefje sturen naar die paar Nederlandse bedrijven! Waar je trouwens als ex MP-JAR met 200hr geen voet tussen de deur krijgt.
Als MP vliegschool zich wil meten met de grote, moeten ze zich ook zo opstellen. Tot nu toe (en de tijd zou anders moeten uitwijzen) heb je als ex NLS/KLS RVDS EPST veel meer kansen dan ex MP.

Mzzl Mike5

Sim al iets meer bekend bij jou??
 
Vandaag nog ff gebabbeld bij MVVL.... Het ziet er toch aardig serieus uit. 3 "oude-stijlers" staan bovenaan de zgnd. wachtlijst, daarna de JAR klassen.

Zoals ik zei, de banden met Martinair Holland zijn aardig aangetrokken. Misschien dat ze toch eindelijk belang zien in zo'n vliegschool. Dat coco-verhaal is trouwens ook nog niet helemaal van de baan....wordt nog aan gewerkt. OK, inderdaad eerst zien dan geloven, maar dit is beter dan wat we tot nu toe hebben gezien...! Het begin is er....

En nope....kein neues over Cityline. Er had zelfs in "Der Spiegel" gestaan dat ze de vloot gaan inkrimpen!! :stapelge:
Ik wacht nog op een reactie van CLH over dat artikel, maar als dat waar is dan ziet het er niet best uit....

Adios.

Slim
 
hallo,

ik heb ook een mooie brief ontvangen mbt doorstroommogelijkheden naar MP. Ik ben vol verwachting en hoop dat het niet te lang meer zal duren,het is weel een bedrijf waar een mooie carrire mogelijk is.
we zullen zien en het is een beginnetje
groet
 
Hey Slim!

Misschien moet ik dan ook een keer mijn papieren als ex-MVVLer daarheen sturen.... :D

Trouwens de verhalen mbt tot CLH zijn niet meer zo slecht...
Doordat we een voor Lufthansa aantrekkelijke CAO gesloten hebben, is er toegezegd, zodra er weer expansie plaats zal vinden, dat dit naar verhouding ook bij CLH gebeurt..... (klinkt toch iets beter dan 'Inkrimpen'....) :D ....maar vooralsnog afwachten...

Suc6!

OSP

P.S. Martinair is echt een leuke club, een heleboel vrienden van mij vliegen daar inmiddels... maar ik zou gek wezen als ik 4jaar senioriteit bij CLH op zou geven... toch.... :D)
Groetjes vanuit een regenachtig en koud Stockholm (5graden in Uppsala :( )
 
Ha OSP.. (sorry, net iets te lange naam)

Ben bang dat 't vermeende A320 verhaal alleen geldt voor een drietal nieuwste "oude-stijlers", om het maar ff zo te noemen, en de JAR leerlingen... :1855: Ik ga er nu even vanuit dat 't voor jou alweer even geleden is dat je klaar was met je opleiding..!? Correct me if I'm wrong..

Ik moet trouwens eerst maar 's zien of dat hele A320 verhaal van de grond gaat komen, maar het begin is er. Er zal dan toch eerst een kist bij moeten komen.

Tja...CLH. M'n haren worden bijna grijs. ;) Er wordt nu gezegd dat er tot 2006 geen types plaatsvinden... :eek: Ik weet dat dat ook maar een richtlijn is en dat 't snel kan veranderen, maar toch. Zit met smart te wachten op die eventuele regional kisten-bestelling, als 'ie er überhaupt nog komt. Nog steeds geen doorstroom naar Cargo trouwens..?

Zou ook geen 4 jaar senioriteit opgeven..! Sterker nog, als ik zou kunnen kiezen tussen MP en CLH, dan geloof ik dat ik toch voor CLH zou gaan... Maar ja, dat luxe probleem hebben we helaas nog niet..! ;)

Gr. Slim
 
Ha die Slim!

Doorstroom naar Cargo?
hoorde gisteren van een TK die ook in keulen op kantoor zit, dat Cargo graag 40 piloten van ons zou willen hebben. Maar dat Martin Herbst (hoofd capaciteitsplanning personeel) eigenlijk geen een af wil staan....
De geruchten zijn natuurlijk weer volop gaande. Lufthansa heefd zojuist een vette capitaalverhoging doorgevoerd, terwijl ze eigenlijk een van de maatschappijen zijn die financieel nog over de meeste middelen beschikken. (-> investeringen..."komt misschien binnekort homebase ZRH...")
Maar nogmalas ddat zijn alles nog geruchten!!

Een minder leuk gerucht/verhaal (heb ik uit eerste hand...)
Er is een poging gaande om ons tot instroom-maatschappij van Lufthansa te krijgen. (dat gaat van een aantal TK's uit, en de PV is er ook mee eens...).
Wat zou betekenen dat eerst alle jongens vanuit Lufthansa Vliegschool te Bremen in mogen stromen, voordat men aan onze wachtlijst begint.
Maar gelukkig voor jullie wachtlijsters is dat verhaal nog een agendapunt BINNEN de opleidingsafdeling en heeft nog niemand van het management erna gekeken.... :D

...en in kleine mate is reeds het ook al zo, als er TR zouden zijn dan worden de CLH-eigen leerlingen te Bremen of aan de RWL de ready-entry's voorgetrokken !!!

maar zoals altijd kan dit natuurlijk weer snel veranderen.

Maar de kisten zijn vol, grote business-class,... dus ik denk eind van de zomer, begin herfst weten we meer...
 
Ik heb vernomen dat "de ambassadeur" van MP EHLE volgende week bij MP EHAM, Vliegdienst, langs gaat...Ben benieuwd of de doorstromings selektiedatum wordt besproken...
 
Ben ook benieuwd Matsu. Er liggen kapers op de kust.
Hoop dat de “ambassadeur” eindelijk iets voor iemand gaat betekenen.

Grtz Mike5
:biertje: :biertje:
 
Toen ik in '98 bij MVVL zat was er ook een verhaal dat er twee leerlingen per klas op de EMB120 zouden gaan vliegen voor MP in caribean. Voor zover ik weet zijn alleen oud IAC mensen op deze plek gekomen.

Maar ja extra reclame voor MVVL is natuurlijk altijd meegenomen...
 
leute, eerste aannmae golf is geweest bij mp. hoorde vandaag dat er weer een nieuwe aankomt. weet iemand meer?
adieu
 
Geen idee. Maar de volgende MD11 is er over 2 maanden al, dus moeten ze wel opschieten als ze nog meer mensen willen aannemen lijkt me.
 
Martinair is in onderhandeling met de Koninklijke Marine om de overtollige Orionvliegers "over te nemen". De kosten voor typerating worden (deels) betaald door de Marine.
Win win situatie voor beide partijen.
 
Het schijnt zelfs zo te zijn de P&O bij MP helemaal niet op de hoogte is over de mogelijke doorstroming van MVVL naar MP.
Zou mij ook niets verbazen. Het is ook niet de 1ste keer en ook zeker niet de laatste keer dat wij door onze “Ambassadeur” (Directeur van MVVL) worden voorgelogen.

Grtz Mike5:dozey: :biertje:
 
76-er said:
Geen idee. Maar de volgende MD11 is er over 2 maanden al, dus moeten ze wel opschieten als ze nog meer mensen willen aannemen lijkt me.

Eind juni zijn er in ieder geval wat Type Ratings begonnen voor de MD11....komt dan wel aardig uit.
 
Voor zover ik gehoord heb van binnen MP, is de MD-11 vloot al goed bezet en is de nieuwe kist al ingedekt met vliegers.

de mensen die nu in de Typerating zitten zijn al een tijdje geleden aangenomen.
 
Back
Top