Aanname Martinair

Martinair breidt haar vloot uit met een A-320 en een MD-11. Het bedrijf heeft behoefte aan ruim 30 vliegers die in de loop van dit jaar nog worden aangenomen. Weet iemand hier meer van, en zo ja, wat de aanname-eisen zijn? Alvast bedankt

Groet,

flyingviking
 
Nee, zat er al een paar maanden aan te komen, kreeg gister een mailtje van de VNV, dat de afspraken rond zijn. Weet iemand voor wel type ze mensen zoeken?
 
Getal van 30 klopt en de A320 is sinds kort als
entry-type aangemerkt dus instromers komen
bij aanname op de A320 (althans op papier dan).
 
Last edited:
das goed nieuws! is dat ook voor mensen zondertype airbus dan?

en is 30 mensen niet een beetje veel?? voor 2 kisten?

keep up the positsve news!!
 
Vorig jaar zijn er wat ex-sabena mensen aangenomen
die typerated waren maar een enkeling is ook
binnengekomen zonder typerating. Heb geen flauw idee
hoe ze het nu gaan doen maar er zijn absoluut mensen
nodig.
 
klopt ze hebben afgelopen maand al aardig wat mannen aangenomen waaronder een maat van mij, hij gaat op a320 waar hij dan ook rated voor is. Mensen in zijn groepje gaan op 76 en 74 waar deze ook rated voor waren. De Trans mensen die overstappen blijven op 76. Conclusie A320 is dus niet entry level kist. Mijn maat werdt verteld dat ze zon 40 typerated A320 mensen op file hebben.
 
Heb een brief gelezen van MP waarin ze vertellen dat ze vanwege de huidige ontwikkelingen alleen typerated mensen aan zullen nemen.

In hun situatie zou ik dan denken aan V-Bird, Dutchbird en Holland Exel... daarnaast nog een aantal Belgen ook lijkt me Sabena, Sobelair etc...
 
Naish

Je trekt te snel conclusies. Er is een week of
twee geleden een nieuwe CAO actief geworden
waar instaat dat de A320 het nieuwe instroom
type is. Al die mensen die op de 767 etc. terecht
zijn gekomen (zoals de Trans mensen) zijn aangenomen
onder de oude CAO. Vanaf heden: A320 entry level kist.
 
Martinair kennende zullen er in ieder geval veel uren gevraagd worden en een type is misschien niet noodzakelijk, maar wel een extre PRE.....

30 piloten voor 2 vliegtuigen is normaal. 2 piloten per kist, is dus 15 crews voor 2 vliegtuigen, gemiddeld 7,5 per vltg. Dat is heel normaal. Crews voor A320 zal iets lager liggen, voor de longhaul ligt het iets hoger.

LuB:rt:
 
Entry type

Entry type

A/P Disc,
Dat de 320 nu het entrytype is, is puur theoretisch. De afgelopen 15 jaar was nl. de 767 het entrytype en werden mensen ook gewoon neergezet waar ze nodig waren. Tientallen mensen zijn de afgelopen jaren hun carriere bij mp begonnen op de 74 of md11, met of zonder typerating.

Ik weet niet hoe het zit met de andere types, maar op de 76 zijn de afgelopen weken 6 mensen aangenomen; 2 van Trans, 4 van HollandExel. Volgens de geruchtenstroom volgt er van HE nog meer personeel.

30 Man/vrouw lijkt misschien veel, maar er zijn ook wat meer mensen nodig voor de afbouw van het vakantiedagenoverschot, wat de afgelopen jaren maar niet wil lukken. Ook zijn er de afgelopen tijd aardig wat pensioneringen geweest waar vervangers voor nodig zijn.
 
waarom gaat mp eigenlijk opleiden midden in het zomerseizoen waar eigenlijk ook een groot deel van het geld verdiend moet worden?? of worden deze opleidingen gepland meer in het naseizoen??
 
Omdat je 320-mensen in een paar dagen hebt opgeleid (als ze tenminste binnenkomen met type) en de zevende 11 pas in september komt. Bovendien is mp al een tijdje >50% vracht, dus die zomerpiek is niet zo extreem zoals bv bij hv.
 
Kan iemand mij misschien vertellen hoe het hoofd van personeelsdienst bij MP heet?
(is dat de heer van de Zwaard??)

Hoop dat ze bij MP ook direct entry piloten zonder type zullen nemen, maar die kans lijkt me niet erg groot aangezien ze nu een hoop geld besparen en in tijden waar SPAREN zo ongeveer het belangrijkste doel lijkt zullen ze dit zeker blijven doen

But you never know!!!!;)
 
Ik heb toevallig gebeld en mij werd verteld dat een de voorkeur uitgaat naar type-rated piloten (let wel voorkeur) en anders kijken ze naar de beste leeftijd-uren verhouding. En het liefst Jet ervaring. Tot slot werd mij duidelijk dat er bakken vol sollicitaties liggen van Nederlanders die aan die eisen voldoen.
 
Over die Trans-mensen: Dat waren 757-vliegers (dus ook 767), die al een tijdje aan Martinair verhuurd waren om 767 te vliegen. Een paar van hen wilden/mochten blijven. That's all, dus geen theorieën over entry-types en zo.
 
76-er said:
Omdat je 320-mensen in een paar dagen hebt opgeleid (als ze tenminste binnenkomen met type) en de zevende 11 pas in september komt. Bovendien is mp al een tijdje >50% vracht, dus die zomerpiek is niet zo extreem zoals bv bij hv.

ok.... maar dan moet je nog altijd mensen trainen voor de md11 , want dat is toch geen entry type.? dus lijkt mij dat je mensen moet omscholen in de zomer. of heb ik dat fout?


cheers
 
Back
Top