Aanname Martinair

Kan je uit ervaring vertellen dat Martinair Lelystad al in 95 bezig was met allerlei projecten waar dan leerlingen zouden gaan vliegen. Zo was er de Emb-120 waar ze op konden gaan vliegen, er zou een charter-operatie worden opgezet vanaf Lelystad die zo geheim was dat niemand er iets van wist, konden er mensen op de Citation gaan vliegen, nu weer op de KBX, nu kunnen er weer leerlingen als FO of SO bij Martinair beginnen etc etc.

De enige leerlingen die ooit bij Martinair zijn terechtgekomen hebben dat geheel op eigen kracht gedaan en Martinair Lelystad heeft nooit iets voor iemand gedaan naar mijn mening.

Ga er naar toe voor een goede opleiding, laat alle beloftes en luchtkastelen links liggen.

Succes!
 
Zou het ook knap belachelijk vinden als Martinair zomaar een hoop ex ab-initio's uit lelystad zou "aannemen". Er zitten vast wel een paar aces bij neem ik aan, maar selectie criteria is nou niet echt van het kaliber dat je een rocket-scientist moet zijn om te worden aangenomen bij Martinair Luchtvaartschool.

Denk dat een hoop mensen van JAR I en II het met mij eens zijn dat er hoogvliegers en laagvliegers tussen zitten, ken er zelf ook een paar, alsjeblieft niet zeg hey, mijn persoonlijke mening, maar ok, iedereen verdiend een kans op een objectieve sollicitatie procedure, een grading liegt niet, so why the hell not give them an interview, hoeveel man er dan doorkomen en daadwerkelijk aangenomen worden zal de "volle dochter" in EHLE in dat geval er toch niet bijzeggen. Het blijven allemaal boeven in NL, waarheid spreken is toch Oh zo moeilijk, Bah..
 
Deze thread over aannames bij MP is begonnen ten tijde van de zgn. coco plannen. Logisch dat leerlingen van de Martinair Vliegschool iets wilde proberen te regelen.

Nu deze coco's er niet komen lijkt het me wel duidelijk dat er geen ab-initio leerling uit Lelystad op de rechterstoel bij een wide-body komt. Behalve bij Holland Exel misschien.

Dat usairhost het belachelijk zou vinden als er MVVL ab-initio's bij MP zouden worden aangenomen is natuurlijk belachelijk. Ook dat verhaal over hoog- en laagvliegers, maar die heb je natuurlijk op elke school.

En boeven heb je overal, niet alleen in NL.

Au revoir
 
Ehhhh wat vind jij zo belachelijk aan de mening van USA?

Dus jij zou het normaal vinden dat er mensen met 200 uur op de rechterstoel van een MD-11 komen, terwijl er tientallen/honderden werkelozen rondlopen met honderden/duizenden uren bus/boeing ervaring??
 
FD. Kwaliteit en uren is niet hetzelfde.......:eek:

Het is aan de maatschappij om te bepalen wat ze willen en waarom, hoe frustererend dat ook kan zijn voor mensen die uren hebben lopen boren tegen betaling... :rolleyes:

Net zoals niet je alle Abinitio's zonder uren kan veroordelen omdat ze van een bepaalde school komen zo kan je ook niet iemand goed noemen omdat hij Boeing ervaring heeft met of zonder 100en uren... Het kan nog steeds de grootste kneus zijn.

By the way die honderden lopen alleen in Canada rond deze afgelopen maand maar voor de rest is er genoeg te doen voor mensen met ervaring.... Volgens mij zijn de meeste DBers al weer aan de slag. Mischien niet in een vaste functie maar wel op het juiste metaal waar ze voor opgeleid waren.
 
Kijk speedy heeft gelijk met zijn posting en al die frustratie over wie veel uur heeft en wie niet...dus dat moet automatisch een plekje opleveren.
Wie heel goed is met het zeg maar het ouderwetse horizon snelheid horizon hoogte etc en met heel veel klokjes in een SE apparaat en 110kts op final kan per definitie toch ook geen M11 al zou hij wel 8000hrs bush brandweer ervaring hebben...in canada.
Ieder doet het op zijn manier en niet iedereen kan hetzelfde pad bewandelen er komt meer bij kijken dan alleen TT...
groet matsu
 
Tegen de tijd dat Martinair het met jullie eens is (lees: direct entry voor EHLE mensen met 200 uur op de MD11 ipv ervaren mensen met 1000+ uur boeing/airbus ervaring)

Dok ik 6 kratjes bier voor jullie p.p.

Los van je baan, hoef je je dan de eerste 4 maanden ook geen zorgen meer te maken over een lege koelkast. Is dat niet mooi megenomen?

Luister, ik gun het jullie echt (en meen ik oprecht). Je bent alleen onwijs naief als je echt denkt dat je kans maakt met je 200 hr op de rechter stoel van een 74 of md11. En dus bus kun je ook vergeten aangezien er rated mensen rondlopen met 3000 uur A320 time die graag weer in NL willen wonen.

Een ding, ja ik ben het helemaal met je eens dat het om de kwaliteit gaat van de uren!! daar kunnen we het snel over eens zijn.

Ik heb liever iemand met 1500 jet ervaring, vergeleken met een instructeur die 4000 uur seppe- midden zeeland heeft gevlogen.

Echter, (ik bedoel dit niet lullig dat meen ik oprecht)

Je kun NIET spreken over ervaring als je 200 uur heb!!!! (sorry)
Dat is het zelefde als net je rijbewijs hebben en denken dat je goed kun rijden! het is niet zo!!!

Dat ene night vfr vluchtje van je naar oost duitsland is niet te vergelijken met maanden en jaren in een commerciele omgeving opereren! CB's ontwijken, met veel mel items te maken krijgen, druk op je schouders voelen van baas/pax, atc in verschillende landen, etc etc dat is ervaring. Dat je het in een boek ergens gelezen hebt, of zelfs 4 uur tijdens je MCC cursus heb behandeld is GEEN ervaring. Dat weten de aanname mensen bij MP ook dus zullen ze altijd liever mensen met ervaring aannemen.

Dit doet me denken aan een jaar of 2 terug toen ik in mn spijkerbroek en t-shirt bij de mac bij SPL zat te eten rond een uurtje of 12:30.. Paar gasten van jullie school (strak in pak en leren jas) waren er toen ook.. Ik raakte met eentje aan de praat (ik zei dat ik student CE was nadat hij uitgepraat was na 20 minuten) en hij vertelde me dat ze zodra ze klaarwaren meteen aan de slag kunnen op " die" kist (op dat moment lande een 742 van mac.) .. Ik lachte enkel, en zei: " wow, gaaf man" . C'mon gasten, whatever works for you, maar de klap komt zo hard aan als je straks op straat staat met je cpl en erachter komt dat je (met mazzel) aan de slag kunt Bij denim na 1.5 jaar als je geld genoeg hebt.

All the best.
 
Blijkbaar lezen mensen mijn post niet goed. Dit hele forum is gestart ten tijde van de mogelijke coco's bij MP. Ik vind helemaal niet dat er ab-initio MVVL-ers op de rechterstoel van een wide-body moeten komen.

En betreffende USAIRHOST. Het lijkt me niet aan hem/haar om te bepalen wat het niveau van een gemiddelde MVVL-leerling is.

Ook lijkt het me niet dat er mensen met 3000uur A320 ervaring naar Martinair willen gaan, om enkele jaren op command te wachten. (Flying Dutchman)
 
Ik denk dat het je nog zal verbazen dat er behoorlijk wat (jonge) mensen zijn bij Easy of FR die best bij MP zouden willen vliegen (en dus weer onderaan beginnen)

Tijdje terug zijn er een paar van Easy naar MP verhuisd..

Denk overigens dat je wel gelijk hebt dat er ongetwijfeld een paar zeer scherpe jongens (en dames?) rondlopen bij jullie op school. Echter, zelfs de beste weer daarvan valt in het niets bij een " normale" goede piloot met 3 jaar werkervaring.. Is frustrerend ja, maar vrij logisch.

All the best!
FD
 
Flying Dutchman, just for the sake of discussion (want ik kan me onmogelijk mengen in de discussie over de Martinairschool)...want ik proef een beetje Amerikaanse mentaliteit bij jou. Niks mis mee hoor, I love the USA! Maar...

Waarom kan easyJet wel een ab-initio met 200 uur aannemen op een jet en Martinair niet? Is een MD11 nou echt veel moeilijker dan een 737? Of zelfs de 767 van Exel!! Het zijn dezelfde CB's die je moet ontwijken, je vliegt even hard, even hoog, naar evenveel of zelfs meer landen, problemen met pax komen even hard voor...en ach, problemen met pax, daar heb je de captain voor!

Enige waar ik bezwaar tegen kan maken is het feit dat je niet regelmatig vliegt op een MD11, het is niet zo dat als je je landing verkloot, dat je het later op de dag opnieuw kunt proberen, en de volgende dag nog eens twee keer en daarna weer en weer en weer totdat je week om is, zoals by easyJet of Ryanair. Alleen uit dat oogpunt lijkt het me onpraktisch om ab initio's op een intercontinentale widebody te zetten. Je maakt gewoon veel te weinig vluchten. Anders zie ik totaal geen verschil. Een widebody is ook gewoon een vliegtuig.
 
Speedy:

Ter info:
Ik ben de thread begonnen op 01-04-2004. Het co-co verhaal speelde in de herfst van 2003 (september/oktober).

Ik ben de thread begonnen nadat de co-co discussie tussen vnv en MP was opgeschort/afgerond.

Groeten,

Flyingviking
 
Ik weet van een paar mensen dat ze sinds kort zijn aangenomen op de 767 bij MP. ER wordt dus wel mondjesmaat aangenomen.
 
Marine en Luchtmacht vliegers. Defensie betaald de Type Rating net als voor iedere andere militair die boventallig wordt (i.e. politie opleiding, beveiliging etc etc). Kost nu alleen €100.000 per vlieger en wachtgeld tot aan je 55e kost minstens net zoveel.
 
wachtgeld tot aan je 55ste?????!!

Haha, was dat maar waar, zo werkt dat in NL niet. Die marinejongens kregen 2 jaarsalarissen mee als max. Daarna moest je maar kijken. Die deal met Martinair is natuurlijk toppie.

C
 
:( Je krijgt geen wachtgeld als je defensie verlaat als vlieger. Alleen inderdaad een eenmalige "bonus". en dat alleen als je BeroepsBepaaldeTijd was. (vroeger reservist)
 
Back
Top