Aanname Martinair

Dat van dat entry type maakt niet uit. Als MP mensen met een typerating md11 kan vinden genieten die de voorkeur. Zo is de markt nu eenmaal. Vooral Vlamingen zijn de laatste tijd erg populair, ex Citybird/Sabena. Kunnen zo beginnen, lekker goedkoop.
 
Het lijkt trouwens wel of heel veel mensen die dit topic beschrijven alle aanname regels en het beleid van MP kennen...werken jullie allemaal bij de grootste Nederlandse carrier?Volgens mij zijn het allemaal geruchten die lekker de wereld in worden geholpen en ik houd persoonlijk niet van geruchten.
 
matsu said:
ik heb nog mooiere verhalen gehoord...
Ab initio's maar van welke school???

En waar heb je dat verhaal gehoord? Betrouwbaar?
Ik heb gehoord dat het nieuwe Hooft Trainingen van de KLS (de opvolger van LvH) die afkomstig is van Martinair, goede contacten heeft bij Martinair, en probeerd daar ook KLS ab initio's binnen te krijgen......
Maar ik heb ook gehoord, dat de kans hierop heeeel klein is.
 
Ab-Initio's, dan zullen dat wel NLS-ers zijn. 'Ze' zijn immers erg tevreden over deze school.

Maintaining FL070 zeg ik dan maar..........
 
Lijkt me eerder dat het KLs-ers zullen zijn als de head of training van de KLS ex MP is en goede contacten schijnt te hebben. Of denk ik nu heel onlogisch?
 
ja , joepie, laten we er een nls-kls topic van gaan maken.....:passed:

Ga er niet vannuit dat "martinair" AI´s gaat plaatsen ! Hebben ze nooit aan gedaan. Weliswaar de denkwijze van iemand die er nu niet meer zit maar ik acht de kans erg klein. Zeker nu met het zeer grote bestand gegadigden met een paar duizend uur !

Maar ja, wie ben ik ? De wonderen zijn de wereld nog niet uit !

Wat denk je van de easyjet NL´ers ? Binnenkort allemaal een airbus rating, wat denk je dat die van plan zijn ;) De brief is er waarschijnlijk al uit voordat de rating in de pocket is !
 
Collega aviateurs,

Het ab initio plan (coco's op de ica routes) is HELAAS afgekeurd door <jawel> de VNV..
Reden voor dit negatief advies is dat de huidige vliegers bij de MAC een paar knaken minder zouden gaan verdienen.

De sjakies die in aanmerking komen zijn current en rated op een MP type (min 700 uur) of min 2000 hrs B73 NG.

Afgezien van de MLD (Orion) en KLU (F-16 / KDC-10) vliegers met plenty uurtjes (die het al redelijk geschoten hebben mbt de cashflow van "de staats-kas" naar het desbetreffende squadron / c.q. opheffing daarvan) en hun pijlen op MP richten, lijkt het file waarover personeelszaken-vliegdienst beschikt net zo dik als het techlog van de PH-MCN "classic"..

Bottums Up!
Gtrz,
Vne
 
Vne-junkie, lees het standpunt van de VNV een goed. En dat MP zat mens 'on-file' heeft staan geloof ik wel, maar dat heeft de KLM ook.

En waarvoor kiezen zij..........een ab-initio.
 
Het kan me NIET voorstellen dat Martinair binnen 5 jaar iemand met 180 uur gaat aannemen (waarvan 10 uur 'heavy' Seneca:grijns: )
 
Line Up Behind said:
...., is dus 15 crews voor 2 vliegtuigen, gemiddeld 7,5 per vltg. Dat is heel normaal.

Heel normaal??????? Op een vliegschool misschien......

Groeten, Leij
 
Waarom denkt iedere KLS-er / NLS-er meteen dat zij in aanmerking komen. misschien zijn ze wel heel tevreden over mensen van MP vliegschool of Rob van de Sigtehorst...???
Die jongens hebben nooit met het hoofd in de wolken gelopen en de gedachte van luchtvaatmaatschappij x... komt wel
By the way red baron, het is hoofD vliegdienst...kleinigheidje maar bedankt voor het posten
 
pilootje said:
:grijns: nu dat is een heel ander verhaal... ga maar effe zoeken op de site.. :eek:

En wat zegt de site?
"De luchtvaart is een gestaag groeiende bedrijfstak. Niet verwonderlijk dus dat er grote (?) behoefte is aan goed opgeleide piloten. Martinair vliegschool biedt lesprogramma's die (....) uitstekend aansluiten op de wensen van gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen zoals KLM, Martinair en Transavia."

Naar mijn weten is er nog nooit iemand van de Martinair vliegclub direct bij KLM, Martinair en Transavia aangenomen. En dat ze 'bezig zijn' om direct entries naar Martinair te krijgen is een lokkertje wat ze tien jaar geleden al riepen toen ik een proefles deed. Not, dus.
 
Is het niet een beetje laat dat er nu pas mensen worden aangenomen voor 2 vliegtuigen.
De airbus komt in de derde week van April, welke niet een toevoeging aan de vloot is maar een vervanging van de uitgefaseerde b757. De MD11 is wel een toevoeging maar pas na de zomer. Zou de die 30 vliegers toch wel een 1 april grap zijn, of wellicht zijn het er minder dan 30 of heeft MP misschien een planningsfoutje gemaakt, of zijn er andere plannen (bv nog grotere vrachtgroei in de toekomst)
Wie het weet mag het zeggen. Een vreemd verhaal blijf ik het vinden.
 
De derde A320 is wel degelijk een toevoeging, de 75 is al vervangen.
Omdat men inderdaad te lang heeft gewacht met het opleiden van crews voor deze extra kisten, met name de cmdrs, gaat MP vliegers inhuren..
Voor de A320 Franse instructeurs van Airbus en voor de MD11 gepensioneerde captains van MP..Gepensioneerde captains?!? Ja, hoe dat met die leeftijd dan zit > Geen idee!
Voor de duidelijkheid; het gaat dus om een tekort aan gezagvoerders, dit uiteraard tot grote ontevredenheid van de huidige f/o's die al 6 tot 8 jaar rechts zitten.

Aahh non..Alors!N'est pas les croissants dans le KLM centre d'aviateurs..!Merde!

Aparte gang van zaken.

Salut
 
@ vne junkie
Welk vliegtuig heeft dan de B757 vervangen? B757 is ergens eind 2003 uit de vloot gehaald. Klinkt eigenwijs, maar ik heb toch bij het rechte eind. De derde airbus vervangt de B757
 
Back
Top