Aanname Martinair

De (ex) F-16 vlieger die ik heb gesproken en die nu (als het goed is) bezig is met z'n Type MD11, is eind mei aangenomen....

Gr. Slim
:radar:
 
925 said:
Martinair is in onderhandeling met de Koninklijke Marine om de overtollige Orionvliegers "over te nemen". De kosten voor typerating worden (deels) betaald door de Marine.
Win win situatie voor beide partijen.

Ik sprak laatst een orion-vlieger en er is idd kans dat ze mensen van de MLD aannemen. KLM weigert...
 
We zijn ondertussen alweer een paar maanden verder en ik ben wel erg benieuwd wie er op selectie is gegaan van Martinair Vliegschool, kls, nls you name it!
 
Waarschijnlijk niemand want er zijn een hoop mensen van HollandExel en de MLD naar Martinair toe. Dus achteraan aansluiten waarschijnlijk en de Marine heeft nog wel wat mensen teveel op dit moment.
 
Klopt, dat lijkt me ook het meest voor de hand liggende. Ik snap die mannen van HR bij de KLM ook niet. Waarom geen ervaren mensen aannemen...

Maar binnenkort zijn er weer een hoop nederlanders binnen easy met een paar 1000 uur en een airbusrating en ik weet van een paar dat ze al bij MP aan het solliciteren zijn / willen gaan solliciteren. Ben benieuwd.

Mzzl
 
Maar er zijn maar weinig mensen van martinair vliegschool die hier melden dat ze dat zogenaamde interview hebben gehad......
 
en de Marine heeft nog wel wat mensen teveel op dit moment.
Datzelfde geldt voor HE, zodra MAC de deur op een kier zet stroomt het halve korps over.

Wie weet worden de leasecontracten niet meer verlengt en komen er 737's..Zou een mooie package deal zijn van Boeing tesamen met de 747-400's.

Maja, allemaal gegis natuurlijk.

491.gif
491.gif
491.gif
 
PH-KBX

PH-KBX

Zo van de Martinair vliegschool de KBX in...klinkt onwaarschijnlijk maar is toch echt waar.:kerst:
 
Last edited:
"we" hebben inmiddels een andere directeur op school waar ik in ieder geval veel meer vertrouwen in heb. Inderdaad de brief van de doorstroming naar MP Holland en de uitspraken van de heer Verberk Pres.Dir MP Holland ten overstaan van ouders en bekenden op de school liegen er lijkt mij niet om. In deze tijd is een mondelinge toezegging juridisch al geldig laat staan een brief die wij als leerlingen hebben ontvangen waar alles zwart op wit in staat en er waren een hoop getuigen zeg ik dan maar op de uitreiking...
Ik wacht af maar ik weet ook dat het niet te lang meer moet duren dus laat ze begin 2005 maar met iets concreets komen...inderdaad de 1e leerling is naar de KBX maar ja 1 zwaluw maakt nog geen zomer...
all the best for 2005!!
matsu
 
Re: PH-KBX

Re: PH-KBX

AgentOrange said:
Zo van de Martinair vliegschool de KBX in...klinkt onwaarschijnlijk maar is toch echt waar.:kerst:

Ja en 1 januari 2005 weer op straat omdat de KBX naar KLC gaat.....

Maar idd leuke stap (voor nu)

Mzzls Steef
 
Disregard mijn laatste posting!
Er is GEEN VERBETERING IN EHLE
Ik ben nu echt klaar met MVVL op EHLE.
Ze willen het liefst de portokosten VOORAF betaald zien als je vraagt of ze met spoed iets naar je op kunnen sturen.
Ja de kosten van een vliegopleiding wegen niet op tegen die paar eurocentjes voor een postzegel...
Door die kinderachtige houding geef ik het advies:
trap niet de mooi weer praatjes al daar het is allemaal onzin!!
Het is een grote luchtbel waar je achteraf spijt van kan krijgen en laat je niet beinvloeden door de naam MP want die willen het liefst NIETS met je te maken hebben al ben je type rated met -ug uren!!
 
Ba bla bla.

Even de feiten, in 2004 +/- 45 nieuwe vliegers aangenomen zowel type rated als NIET type rated. Ook mensen met TT< 1500hr. Een uitbreiding van ruim 10% op het totale vliegerkorps. Op dit moment een aantal inhuur vliegers van het voormalige Dutchbird met een mogelijke uitbreiding van de vloot op komst (767).
Dus mannen, en vrouwen, blijven solliciteren. De aanhouder wint en vooral niet je oren laten hangen naar het soort postings zoals hier boven.
Succes.
 
Prutser,

Blijkbaar snap je niet was Matsu bedoelt. Hij heeft de Martinair vliegschool gedaan in de veronderstelling dat hij daarna mischien bij Martinair terecht kon.

Nu blijkt dat dit weer een grote marketingsleugen is geweest en hij voelt zich bekocht nu ze ineens alle moeite teveel vinden om maar iets voor hun oud studenten te doen..

Tja.. welcome to aviation...


P.s. ik neem aan dat die mensen met <1500 tt rated waren en geen ab intio's of vliegers alleen met turboprop ervaring ;)
 
RTO,
"die willen het liefst NIETS met je te maken hebben al ben je type rated met -ug uren !!" spreekt voor zich lijkt me. Vliegscholen, oa MP Lelystad, leveren geen mensen af met 74/76/md11 of A320 type rating.
Die "veronderstelling" is/was dan ook de zijne.

En ja, er zijn ook mensen aangenomen met TT<1500HR en geen enkele jet ervaring.

Je welkoms boodschap is helaas de huidige realiteit daar heb je volledig gelijk in maar mensen van een vliegschool met TT200Hr moeten er nu eenmaal niet vanuit gaan dat ze meteen terecht komen in de rechterstoel van een wide-body. Daarvoor hebben ze VEEL te weinig ervaring. Er vergt toch nog echt een verdere investering, helaas in geld maar zeker in vlieguren. Ervaring krijg je niet achter een pc, je gal te spuwen, maar door te vliegen !!

Groet.
 
Prutser, RTO heeft me inderdaad begrepen!!
Ik probeer NIEUWE mensen die de wereld van de luchtvaart in willen stappen laten nadenken over de beslissing welke school nu echt goed voor ze is en geloof niet in de marketing praatjes van dit moment van waar we ze plaatsen want dat gebeurd echt niet.Zeker niet die van MP EHLE!!!!!

Alleen de mensen met ervaring kunnen mogelijkerwijs op dit moment enig zicht op een baan hebben want die caroussel draait op volle toeren.
Succes allen
 
prutser said:


En ja, er zijn ook mensen aangenomen met TT<1500HR en geen enkele jet ervaring.


Groet.

Zijn dit toevallig de ex-MLD Orion mensen ? Waarbij de Marine wel de typerating heeft betaald voor deze vliegers ??
 
prutser said:
..maar mensen van een vliegschool met TT200Hr moeten er nu eenmaal niet vanuit gaan dat ze meteen terecht komen in de rechterstoel van een wide-body. Daarvoor hebben ze VEEL te weinig ervaring...

Dat weten jij, ik en het merendeel van de mensen dat actief is in de commerciele luchtvaart. Maar de jongen van 18 jaar die bij een open dag van de Martinair vliegschool binnen stapt en mooie praatjes hoort over ''een volle dochter van MPH'' etc, is toch snel geneigd om er voor te vallen...

Toen ik bij de open dag van de NLS kwam 3 jaar geleden hoorde ik ook van bulshit verhalen als ''de markt trekt aan'' en we hebben een 100% afzet bij onder andere KLM en Lufthansa, waar ik nu alleen maar keihard om kan lachen.

Een vliegschool is een commerciele instelling die een makkelijke doelgroep heeft van (vaak naieve) jongens en meisjes die vers van de middelbare school komen en maar al te graag willen vliegen.. Heb je eenmaal het geld op hun rekening gestort dan ben je niet interessant meer want de volgende lichting staat alweer in de rij...

Ik snap daarom de frustratie van Matsu, maar je moet i.d.d. gewoon blijven doorzetten zoals pruters het ook bedoelt.. De mooie tijden zijn voorbij en nu moet je vechten voor een stoel..

Veel succces met het zoeken naar een baan!
 
Back
Top