23-09 D-Day passage MP

Clipper correctie. Ik volg je verhaal in ene niet meer. Ik wil NIET naar de Rechter. Mij treft het niet. Val kennelijk in herhaling dus laat maar.
 
Clipper correctie. Ik volg je verhaal in ene niet meer. Ik wil NIET naar de Rechter. Mij treft het niet. Val kennelijk in herhaling dus laat maar.

helemaal gelijk...

ik bedoel de mac-ers die naar de rechter willen!


er moet maar eens duidelijkheid komen.
KLM (AIRFRANCE) wilden deze deal.
en nu is mac 100 % en moeten wij (vliegers/cab) maar gaan schikken terwijl de vracht ops niet eens mag groeien en de pax wordt afgestaan.
wat is uberhaupt het nut dan geweest vraag ik me af.

wat je zegt in frankrijk daar worden over een tijdje de lakens uitgedeeld niet hier!!
 
Sjakie,

Vooruitlopend op de info sessie wil ik toch graag reageren op je reactie.

Het huidige akkoord zou een grote verslechtering van de huidige KLM arbeidsvoorwaarden kunnen zijn. Waarom zouden wij moeten juichen.....:

- De MD11 met horizontale rustgelegenheid ( crewrest ) zal in de toekomst vervangen gaan worden door de A330 zonder horizontale rustgelegenheid. Met het weggeven van deze regel staat de weg open om alle nieuw te bestellen kisten straks uit te kunnen rusten zonder crewrest.
( Kan niet omdat er overeengekomen is dat er max 16 A330's zonder crewrest uitgerust mogen worden. Als het om vervanging gaat van huidige type's moet er een crewrest in komen of moet er opnieuw over gesproken worden. )


- De 4 blauwe B747ERF's die gevlogen werden met de huidige KLM WRR en F3000 zullen straks gevlogen worden door MP vliegers en in de toekomst wellicht KLM vliegers onder een nieuwe bijlage in de CAO met minder betaling en slechtere WRR.

- De in nood verkerende MP pensionen worden ondergebracht bij het KLM pensioenfonds met mogelijke zeer negatieve gevolgen voor de opbouw en dekkingsgraad van de KLM pensioenen.
( volgens het VNV bestuur zal het onderbrengen van het MP pensioen geen nadelen opleven voor de opbouw en dekkingsgraad van KLM pensioenen )

- Het op den duur volledig opnemen van Martinair vliegers in de KLM-CAO zou bij een verslechtering van de vrachtmarkt negatieve gevolgen kunnen hebben op de carriere van KLM vliegers. ( Zal geen nadeel opleveren voor KLM vliegers omdat deze MP vliegers op de senioriteits lijst komen per 1-1-2014. Hierdoor is het ook zeer onwaarschijnlijk dat een MP vlieger de overstap zal maken en zal bieden op een KLM functie )

- Het is nog helemaal niet zeker dat de routes die wij met de 3 extra A330's gaan vliegen houdbaar zijn. Misschien worden die machines wel ingezet op routes naar China waar ook zonder de overname van MP vraag naar zou zijn geweest met wel extra werkgelegenheid voor de KLM vlieger. ( Blijft een risico )

- Het is nog helemaal niet zeker dat de routes die wij met de 3 extra A330's gaan vliegen door AF en vakbonden niet gezien gaat worden als KLM productie uitbreiding met negatieve gevolgen voor verdere uitbreiding binnen Airfrance-KLM. ( Blijft een risico )

- Het is nog helemaal niet zeker dat de routes die wij met de 3 extra A330's gaan vliegen geen negatieve gevolgen gaat hebben op de gevlogen routes/uitbreidingen binnen de trans-atlantische joint venture. ( Blijft een risico )

Het lijkt er alles op dat de KLM vlieger de rekening betaald om werkgelegenheid bij MP zeker te stellen. ( Maar een deel van de rekening wordt betaald door de KLM vlieger die hiervoor wel de mogelijkheid krijgt om na 1-1-2014 te bieden op een FO vrachtfunctie met F1250 )

De KLM vlieger loopt het risico door een aantal dingen weg te geven zonder daarvoor enige vorm van garantie voor terug te krijgen. ( Er blijven weldegelijk een aantal risico's over die wellicht met een amendement deels weggenomen kunnen worden )
 
Last edited:
Beste Purno,

Het is niet dat ik je visie niet volg of niet begrijp maar ik lees alleen maar "kunnen", "mogelijk", "wellicht", "nog helemaal niet zeker", "misschien" en het "lijkt er alles op".
Wacht nu eerst eens af wat de WERKELIJK deal wordt, dan zijn dit soort politieke toevoegingen wellicht ;-) niet nodig.

Garanties heb je nooit in het leven alleen dat het eindig is! Ik ga dan ook niet discussieren wiens schuld het is of wie de rekening betaald, de KLM heeft besloten MP 100% over te nemen voor wat voor reden dan ook en zal dus met iedereen rond de tafel gaan zitten om hier uitvoering aan te geven. De directies bepalen, wij "maken" alleen maar NM. Al denken sommigen daar anders over.

Ik wens een ieder succes met zijn of haar toekomst want ik ga ook eerst afwachten wat de werkelijke deal wordt. All has been said and done so far, wat mij betreft althans.

Later.
 
Beste Purno,

Het is niet dat ik je visie niet volg of niet begrijp maar ik lees alleen maar "kunnen", "mogelijk", "wellicht", "nog helemaal niet zeker", "misschien" en het "lijkt er alles op".
Wacht nu eerst eens af wat de WERKELIJK deal wordt, dan zijn dit soort politieke toevoegingen wellicht ;-) niet nodig.

Garanties heb je nooit in het leven alleen dat het eindig is! Ik ga dan ook niet discussieren wiens schuld het is of wie de rekening betaald, de KLM heeft besloten MP 100% over te nemen voor wat voor reden dan ook en zal dus met iedereen rond de tafel gaan zitten om hier uitvoering aan te geven. De directies bepalen, wij "maken" alleen maar NM. Al denken sommigen daar anders over.

Ik wens een ieder succes met zijn of haar toekomst want ik ga ook eerst afwachten wat de werkelijke deal wordt. All has been said and done so far, wat mij betreft althans.

Later.

Gelukkig ziet "de Deal" er een stuk beter uit voor de KLMer dan men met de vorige nieuwsflits deed vermoeden.

Ik ben blij dat de MP vlieger een aantal zekerheden geboden kan worden met betrekking tot salaris behoud ( incl groei ) en werkgelegenheid.

Het aantal boventallige MP mannen wat voorlopig op 67 FTE's staat wens ik veel succes toe bij de KLM.
 
Last edited:
Het bestuur heeft een fantastisch akkoord neergelegd voor haar leden, hulde. Ik denk dat hierbij beide partijen erg tevreden kunnen zijn. Mijn idee is dat maar een hele kleine groep aan beide kanten wordt benadeeld door dit akkoord.

Wat deed je eigenlijk om 14.52 op het forum Sjakie? Leek mij een uitgelezen mogelijkheid om de discussie aan te gaan met het bestuur en de overige leden vandaag...
 
P.O. nooit ICA gevlogen zeker ..........! Ergens in de wereld is het nu 0146L, nu wil je zeker ook weten wat ik aan het doen ben ;-)

:snore:
 
Volgens mij besloot KLM 15 jaar geleden al een andere concurrent 100% over te nemen, daar hoor je niemand over. Ondanks productie afspraken! O stom... die hebben natuurlijk geen F3000 kisten, dat is niet interessant...

De VNV kraakt, hoelang nog?

ps napoleon is al onderweg...
 
Volgens mij besloot KLM 15 jaar geleden al een andere concurrent 100% over te nemen, daar hoor je niemand over. Ondanks productie afspraken! O stom... die hebben natuurlijk geen F3000 kisten, dat is niet interessant...

De VNV kraakt, hoelang nog?

ps napoleon is al onderweg...

1 Die situatie met die andere concurrent is werkelijk totaal anders dan de huidige, dus elke vergelijking is overbodig.

2 De VNV kraakt helemaal niet, misschien 20 % heeft andere ideeën dan de rest over deze deal. De VNV heeft net een goede deal voor de arkefly vliegers mogelijk gemaakt, en was volgens mij ook belangrijk voor jouw arbeidsvoorwaarden nog niet heel erg lang geleden en nu nog.

3 En dat op basis van een suggestief stuk in de Telegraaf? Misschien moet je het afgelopen jaarverslag eens lezen, daar staat ook een stuk in dat over toekomst strategie gaat.
 
"Leuke" fotoreportage van de aankomst van de laatste MP passagevlucht vandaag te Amsterdam.
Klik hierrrrr

Vandaag? Ik kreeg bericht van vliegveld Lelystad dat dit morgen is:

"Martinair heeft het plan opgevat om de laatste formele passagiersvlucht te vliegen op maandag 31 oktober a.s. Hiervoor zal een B 767 een rondje boven Nederland vliegen als het weer dit tenminste toestaat. Men heeft ook Lelystad Airport gevraagd langs te mogen vliegen temeer daar ook de Martinair Vliegschool op de luchthaven is gevestigd en wij hebben hier graag mee ingestemd. Gelet op de mogelijke drukte in het circuit hebben we gemeend om gedurende deze fly by, in verband met de veiligheid op en rond de luchthaven, voor korte tijd gesloten te zijn voor het overige verkeer en zullen hiervoor dan ook een Notam uitgeven. De verwachte tijd waarin de luchthaven is gesloten zal zijn tussen 14.40 en 14.55 uur lokale tijd waarvoor wij uw begrip vragen en wij verzoeken u om hier met uw planning rekening mee te houden. Indien op de dag zelf zou blijken dat het weer niet geschikt is om de vlucht uit te voeren zullen we de Notam weer intrekken."

Is de vlucht en low pass van morgen geannuleerd (TAF ziet er goed uit)?
 
Vandaag idd de allerlaatste officiele vlucht...
Bovenstaande fotos zijn door mij vanmiddag gemaakt.
Eventuele hier aanwezige MP crew kan zich via PM bij mij melden om de foto's in maximale resolutie te krijgen..... Ik mail ze je dan toe. Grootte is ca 4 MB per foto

Saiilaint detail. door de orkaan Rina komt er morgenochtend vroeg nog een vertraagde MP passagevlucht, zonder poespas, binnen op AMS.

Op youtube ook nog een filmpje gevonden: (Deze is niet door mij gemaakt)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m6VhU8Qq_4o[/youtube]
 
Die 767 heeft vanmiddag een low pass over EHLE gemaakt, hier mijn foto's:

DSC03276-XL.jpg


DSC03277-XL.jpg


DSC03279-XL.jpg


DSC03285-XL.jpg
 
Back
Top