23-09 D-Day passage MP

Ik wou dat ik de genoemde salarissen uitbetaald kreeg, ze liggen een behoorlijk stukje lager voor juniore vliegers bij KLM, zeker nu er al tijden niemand meer is aangenomen aangezien er een groot gedeelte senioriteit in zit.
Zoals je zelf al aangeeft b 767 is ook jouw analyse gekleurd en denk ik dat t eigenlijk vrij weinig zin heeft om hier verder te discussieren, temeer omdat wij de cijfers ook allemaal niet kennen, sommigen beweren ze wel te kennen, maar er zijn er maar heel weinig die echt weten hoe t zit, en die mensen zie je niet op airwork.
Discussieren op basis van halve waarheden en gekleurde meningen heeft voor mij vrij weinig zin, ik laat t hier dan ook voorlopig even bij.

grtz fk!
 
Ik gaf zelf al aan:

Genoeg geluld over geld denk? Ik heb het daar in mijn hele post #504 ook niet over gehad

Voor de rest is het bekend dat ik neig naar rood, en dat de meesten hier blauw zijn.
Geeft niet, dat houd de discussie juist levendig en hoop eigenlijk dat er met post 504 weer een zinnige discussie (niet over geld) op gang komt.

Een discussie voer je op basis van tegenovergestelde meningen en feiten. een feit ligt vast, en kan men controleren op waarheid. Over een mening kan je discussieren. Elke mening is namelijk gekleurd, op welk vlak in welke branche dan ook. waarom zou je een discussie over meningen uit de weg gaan?

Grtz 763!
 
B767-300, dat is juist het probleem in deze discussie, vrijwel niemand kent de feiten: hoe rendabel waren de freighters bij klm, hoeveel verlies maakte mp op hun pax vluchten etc. etc.
Boekhouders kunnen daarnaast ook nog eens goed goochelen met cijfers waardoor het geheel nog minder inzichtelijk wordt.
Dat is voor mij de reden om het hierbij te laten.
 
767

Begin nu toch wel benieuwd te worden waar je wel werkt!!!! Je bent erg gepassioneerd richting MP. Maar dat is het mooie aan een forum, toch.

Vraagje ergens stel je dat alleen de 767 mensen naar de KLM zouden kunnen cq mogen in een uitruil variant. ong 96 man. Stel dat dat gebeurd, willen de andere 250+ vliegers bij MP dan ook niet die mogelijkheid.

Algemeen vraagje hoelang zal die uitruil effectief zijn. Onbeperkte of bij groei weer terug naar MP.

gr Westlander
 
Waar ik werk is totaal niet belangrijk of ter zake doendend in deze discussie.
Verder ben ik niet gepassioneerd richting MP, maar ben ik van mening dat recht recht is en krom krom moet zijn. En niet andersom :D

VWb je vragen over de uitruil en andere varianten wil ik je adviseren nog eens alles goed door te lezen en je vraag opnieuw te stellen. Want of je haalt wat dingen door elkaar mijns inziens, of ik begrijp je vraag niet cq verkeerd.
 
Waar ik werk is totaal niet belangrijk of ter zake doendend in deze discussie.
Verder ben ik niet gepassioneerd richting MP, maar ben ik van mening dat recht recht is en krom krom moet zijn. En niet andersom :D

VWb je vragen over de uitruil en andere varianten wil ik je adviseren nog eens alles goed door te lezen en je vraag opnieuw te stellen. Want of je haalt wat dingen door elkaar mijns inziens, of ik begrijp je vraag niet cq verkeerd.

B767-300ER,

Het is duidelijk dat je voor een uitruilvariant bent. Dat je daarnaast wil dat er onderzocht wordt wat de overige mogelijkheden zijn om Martinair in te passen, en dan je de ca 80 boventallige Martinair vliegers met behoud van een senioriteit en functie het liefst voor de junioren KLM vlieger met minder dienstjaren plaatst. Omdat deze vliegers zogenaamd hun baan te danken hebben aan de Martinair vlieger.

Geloof je echt dat dit een eerlijke en gedragen oplossing is die gebaseerd is op feitelijke- en controleerbare informatie?
 
Doenend is nog steeds geen Nederlands woord voor zover ik weet, maar ik zal m'n taalpurisme thuis laten, anders blijf ik bezig bij sommige mensen hier.

Kan iemand misschien vertellen waar het staat of me laten zien wat de MP-vlieger nu precies uit de integratie wil halen? Het enige wat ik zo snel kan vinden in notulen van de VNV, maar wat verder weinig met deze discussie te maken heeft, is dat ze op dit moment om loonsverhoging vragen, iets waar het VNV bestuur niet achter staat, welk standpunt ik wel kan begrijpen.

Maar waar staat dat de MP-vlieger horizontaal op de KLM-lijst terecht wil komen? Of waar staat dat ze niet als coco willen worden gedetacheerd tot er weer plek is binnen MP?
 
Maar waar staat dat de MP-vlieger horizontaal op de KLM-lijst terecht wil komen? Of waar staat dat ze niet als coco willen worden gedetacheerd tot er weer plek is binnen MP?

Het doel van die stichting is het hoogst haalbare voor de MP vlieger er uit te slepen. Kijk maar naar het CAO eisenpakket dat er nu ligt en de houding van de MP ledenraad.

767, als die lange post je lang verwachte antwoord is waarom ik mijn baan te danken heb ten koste van MP dan ben ik zwaar teleurgesteld. Zoals altijd weer zwaar subjectief en cijfers zo gedraaid dat ze jou goed uitkomen. Maar fair enough; er was al overeengekomen dat er niet meer over boekhoudkundige cijfers geneuzeld zou worden. Dus bij deze is de zaak afgesloten.
 
Interessant om te zien hoe B767-300ER zich moet verweren tegen een heel team KLM'ers. :)

Ook interessant dat als hij de moeite neemt om een goed stuk uiteen te zetten dat het niet debatteerbaar is omdat het ofwel:
- een schijnbaar 'per definitie' gekleurd verhaal is, of
- 'niemand de feiten kent'

Uh-uh. Of misschien zit er een kern van waarheid in die sommige mensen gewoon niet goed uitkomt?

Goed staaltje argumenteren, chapeau.
 
Bij VNV precies hetzelfde, als je vraagt wat voor andere opties er zijn i.p.v alleen de uitruil variant dan is het antwoord; ''niet discutabel.......... '' Ja maar waarom niet? ''omdat er geen draagvlak voor is..... ''
Dit is werkelijk het enige antwoord die je op de vraag krijgt, frustrerend?
 
767, inderdaad na het lezen van je "lange" bijdrage werd het duidelijk. maar ja ik lees te snel. Ik dacht dat er maar 96/106 mp'ers naar KLM moesten gaan en de rest niet. Je kent de uitdrukking. to assume.

Mag wel zeggen dat ik je inbreng graag lees,

Gr Westlander

ps laatste gedachte, in al de posts zie je dat MP erg belangrijk is geweest voor de KLM en schiphol etc. Ik geloof juist hierdoor dat MP binnen de AF/KLM groep te belangrijk is om zomaar te worden geslachtofferd(uit economische redenen cq winst en verlies in de groep)

Best wishes to allemaal:)
 
Last edited:
B

Volgens jouw verhaal heeft de HV vlieger ook geprofiteerd van productievermindering Bij MAC!

De vraag, waarom is het wel terecht dat overtollige MAC vliegers horizontaal instromen bij KLM, immers de KLM vliegers hebben geprofiteerd, waarom dan niet bij HV, immers volgens jou hebben ook de HV vliegers geprofiteerd van de productievermindering bij MAC. Of kwam het uitfaseren van de airbus niet ten goede van HV?

Let wel, als ik je betoog goed heb geintepreteerd(was langdradig dus als ik het mis heb excuses).

Cynisch van mijn kant want ik geloof dat niemand horizontaal moet instromen, maar als je stelt dat de een moet inleveren omdat hij geprofiteerd heeft waarom dan niet de ander?

Groeten

Edit vanwege een additionele vraag, Ik heb het zelf proberen uit te vinden maar het lukt me niet en jij lijkt een hoop te weten: van de 65(of zoiets overtollige vliegers,vermeend, ik weet het) wat is de aanname datum van de meest seniore (vermeende) overtollige vlieger?
 
Last edited:
Iz, " team" , waar? Er is helemaal niks team aan aan die KLM 'ers. Zoals al door een ANDER eerder aangegeven " ze verkopen hun moeder voor een plekje hoger op de senioriteits lijst". Voor de goede orde, niet MIJN woorden. Ze bundelen verbale krachten om er, laat ik netjes blijven, er niet "minder" van te worden. We zullen zien welk konijn er uit de hoge hoed komt medio volgend jaar.

763, petje af. Je blijft vechten tegen de bierkaai ondanks dat je geen persoonlijk belang hebt. Je argumentaties snijden zeker hout. Het salaris gebouw daargelaten, was een beetje appels en peren. Ik lees met veel plezier je uiteenzettingen. Nogmaals over het algemeen voorzien van de juiste info. Maar goed het schijnt, volgens anderen, door welke kleur bril men dan kijkt.

RTO, bij de les blijven. Er ligt geen CAO eisenpakket maar er is gewoon een nieuwe CAO. Viel dus wel mee met het " gejank" van het bestuur, gewoon geaccodeerd door de directie. Hulde. Wat is er met de houding van de ledenraad, was je erbij dan? Als dat zo is dan was jij de ENE KLM ' er!

Talsma, het groot dictee der Nederlandse taal is elders. Dit is een piloten forum en die maken schrijffouten! Van minder belang.
 
Het spijt me Sjakie, vind je het erg als ik de afgelopen dagen niet elke dag de VNV site gechecked heb op nieuws? Maar het eisenpakket lag zeer hoog en was initieel ook onacceptabel voor het bestuur als ik het me goed herinner (tenzij ik weer iets gemist heb). Daar gaat het om...

Jullie hebben hoog gespeeld met de CAO om zo goed mogelijke arbeidsvoorwaarden mee te nemen in de onderhandelingen met KLM. Is geen verwijt, zou ik zelf ook graag willen als ik in jullie situatie zou zitten. Dit en de AVB gaat er om dat jullie het hoogt haalbare er uit willen slepen t.o.v. de KLM (vlieger). Dit gebruik is als onderbouwing dat er MP vliegers zijn die horizontale instroming willen bewerkstelligen.

De houding van de MP ledenraad zoals die in de laatste stukken is weergegeven vind ik te achterdochtig. Ik was er dus niet fysiek bij maar neem aan dat een professionele notulist wel redelijk correct kan notuleren. Vooral de uitdrukking ''krachttermen'' vond ik redelijk goed gevonden om de sfeer te omschrijven.

Waarom zou het team KLM-ers zich niet mogen verdedigen? Moeten we gewoon mak op onze rug gaan liggen en alles over ons heen laten komen? De dreigende intonatie van enkelen hier impliceert precies dat. Het ''team'' hier heeft misschien nog wel meer te verliezen dan de MP vlieger.

Yebo; aan welke andere opties denk je dan zelf?
 
Last edited:
Talsma, het groot dictee der Nederlandse taal is elders. Dit is een piloten forum en die maken schrijffouten! Van minder belang.

Dat is fijn, maar je beantwoordt niet mijn vraag. Wat wil de MP-vlieger precies uit de integratie binnen de AF/KLM groep?

En als dat niet specifiek genoeg is, bedoel ik:

- Behoud van werkgelegenheid? Dus ergens blijven vliegen?
- Behoud van werkkwaliteit? Dus pax blijven vliegen, of voor hetzelfde salaris blijven vliegen?

Wat de VNV voor ogen heeft is duidelijk maar ik kan niet zo goed terugvinden wat de MP-er wil. Het enige wat hier op het forum voorbij komt zijn de KLM-ers die vinden dat de MP-er niet zoveel moet eisen. Maar wat zijn die eisen?
 
Iz, " team" , waar? Er is helemaal niks team aan aan die KLM 'ers. Zoals al door een ANDER eerder aangegeven " ze verkopen hun moeder voor een plekje hoger op de senioriteits lijst". Voor de goede orde, niet MIJN woorden. Ze bundelen verbale krachten om er, laat ik netjes blijven, er niet "minder" van te worden. We zullen zien welk konijn er uit de hoge hoed komt medio volgend jaar.

763, petje af. Je blijft vechten tegen de bierkaai ondanks dat je geen persoonlijk belang hebt. Je argumentaties snijden zeker hout. Het salaris gebouw daargelaten, was een beetje appels en peren. Ik lees met veel plezier je uiteenzettingen. Nogmaals over het algemeen voorzien van de juiste info. Maar goed het schijnt, volgens anderen, door welke kleur bril men dan kijkt.

RTO, bij de les blijven. Er ligt geen CAO eisenpakket maar er is gewoon een nieuwe CAO. Viel dus wel mee met het " gejank" van het bestuur, gewoon geaccodeerd door de directie. Hulde. Wat is er met de houding van de ledenraad, was je erbij dan? Als dat zo is dan was jij de ENE KLM ' er!

Talsma, het groot dictee der Nederlandse taal is elders. Dit is een piloten forum en die maken schrijffouten! Van minder belang.

Sjakie man,

Sjesus, ik weet niet eens waar ik moet beginnen!

Denk je nu echt dat het constructief is om je haat jegens de klm vlieger hier steeds te herhalen? Denk je nu echt dat je hierdoor een beter onderhandelings resultaat haalt?

Je maat B767 komt af en toe nog met een zinnig betoog, jouw enige bijdrage is: wat hij zij!!

Ik sta hier tot nu toe redelijk open in, maar als ik jou bijdrage lees denk ik ook wel eens, F@ck it, alles slecht gewenst jegens de Mac vlieger, niettegenstaande redelijke argumenten.

Ik hoop dat wij nooit een cockpit hoeven te delen!!

Het ga je goed dude
 
ik volg dit al een tijdje zonder me te mengen (daar waag ik me niet aan), maar zonder iemand op de tenen te trappen het volgende: Ik dacht te ontdekken dat de MP-vliegers de KLM-vliegers beschuldigen van oncollegiaal gedrag omdat ze niet willen dat er horizontaal ingeschoven wordt waardoor de KLM'er erop achteruit gaat.
Echter is wat de MP-vliegers willen dan toch net zo oncollegiaal aangezien de KLM-vlieger hierop achteruit zal gaan? De houding van de MP-vlieger is dat ze er niet slechter op willen worden (uiteraard willen ze dat niet), maar dat zou ten koste van de KLM-vlieger gaan. Maar als de KLM-vlieger dan zegt dat hij er niet slechter van wil worden dan is het ineens oncollegiaal, terwijl de MP-vlieger eigenlijk hetzelfde doet.
Misschien gooi ik nu alleen maar meer olie op het vuur of zit ik er compleet naast, maar dit viel mij op.
 
ik volg dit al een tijdje zonder me te mengen (daar waag ik me niet aan), maar zonder iemand op de tenen te trappen het volgende: Ik dacht te ontdekken dat de MP-vliegers de KLM-vliegers beschuldigen van oncollegiaal gedrag omdat ze niet willen dat er horizontaal ingeschoven wordt waardoor de KLM'er erop achteruit gaat.
Echter is wat de MP-vliegers willen dan toch net zo oncollegiaal aangezien de KLM-vlieger hierop achteruit zal gaan? De houding van de MP-vlieger is dat ze er niet slechter op willen worden (uiteraard willen ze dat niet), maar dat zou ten koste van de KLM-vlieger gaan. Maar als de KLM-vlieger dan zegt dat hij er niet slechter van wil worden dan is het ineens oncollegiaal, terwijl de MP-vlieger eigenlijk hetzelfde doet.
Misschien gooi ik nu alleen maar meer olie op het vuur of zit ik er compleet naast, maar dit viel mij op.

En daarom moet er een middenweg gezocht worden!!

RTO:
RTO said:
Zoals altijd weer zwaar subjectief en cijfers zo gedraaid dat ze jou goed uitkomen.
Ik denk dat je het anders moet lezen. Ik denk dat je moet lezen dat het de KLM-er (en dus de VNV)minder goed uitkomt en daarom jullie je ogen sluiten voor alles van voor 2008! Struisvogelpolitiek. Het laatste zinnetje van Iz hieronder (startend met uh-uh) zegt daarover precies hetzelfde:
Iz said:
Interessant om te zien hoe B767-300ER zich moet verweren tegen een heel team KLM'ers.

Ook interessant dat als hij de moeite neemt om een goed stuk uiteen te zetten dat het niet debatteerbaar is omdat het ofwel:
- een schijnbaar 'per definitie' gekleurd verhaal is, of
- 'niemand de feiten kent'

Uh-uh. Of misschien zit er een kern van waarheid in die sommige mensen gewoon niet goed uitkomt?

Goed staaltje argumenteren, chapeau.


Vertel mij maar eens waarom de KLM-er en de VNV niet terug wil kijken voor 2008? Juist. Omdat dat hen niet goed uitkomt. Nogmaals, ik vraag me af hoe een rechter daarover denkt als het wel tot een rechtzaak gaat komen. Bedankt Iz!! Je kon het niet beter verwoorden.

Ook yehbo erkenmt dat de VNV echt niet verder terug wil kijken of naar een andere oplossing wil kijken.
Yehbo said:
Bij VNV precies hetzelfde, als je vraagt wat voor andere opties er zijn i.p.v alleen de uitruil variant dan is het antwoord; ''niet discutabel.......... '' Ja maar waarom niet? ''omdat er geen draagvlak voor is..... ''
Dit is werkelijk het enige antwoord die je op de vraag krijgt, frustrerend?

De redenen lijken me duidelijk. Komt ze en de KLM niet goed uit.
Verders aan RTO..

Geco said:
Zouden jullie alsjeblieft met jullie kinderachtige gedrag kunnen stoppen, want het stoort ontzettend!
RTO said:
Geco wees gerust, ik zal twijfelde al bij mijn laatste post, maar heb geen zin meer om me tot dat niveau te verlagen...
RTO said:
767, als die lange post je lang verwachte antwoord is waarom ik mijn baan te danken heb ten koste van MP dan ben ik zwaar teleurgesteld
Wil je je alsjeblieft aan je belofte houden?
Laat dat verder nou rusten. Ik heb in mijn post nergens op jou gereageerd. Laten we anderen een plezier doen en daar niet continu aan refereren! :biertje: :biertje: :biertje:

Flyburg said:
B

Volgens jouw verhaal heeft de HV vlieger ook geprofiteerd van productievermindering Bij MAC!

De vraag, waarom is het wel terecht dat overtollige MAC vliegers horizontaal instromen bij KLM, immers de KLM vliegers hebben geprofiteerd, waarom dan niet bij HV, immers volgens jou hebben ook de HV vliegers geprofiteerd van de productievermindering bij MAC. Of kwam het uitfaseren van de airbus niet ten goede van HV?
Bij mijn weten ligt er nog geen concreet voorstel voor MP vliegers naar HV (Mocht het wel zo zijn, dan weet ik niet de inhoud daarvan.)en kan ik daar niet goed over oordelen daar ik die materie nog niet gelezen cq uitgezocht cq in verdiept heb. De discussie alhier gaat voornamelijk over de integratie met KLM en daar heb ik me toe beperkt. Temeer om te voorkomen dat ik dingen ga roepen die feitelijk onjuist zijn omdat ik de inhoud van het HV/MP voorstel niet ken.

Ik vraag me af waar Schuiltje, Q-Nimbus, ktv, 180bt etc uithangen... :biertje: :yeehaa:

Nogmaals voor iedereen hier een goed en gezond 2011.
 
Back
Top