Search results

  1. Terminal Veloci

    Time-lapse from the International Space Station

    Link voor wie hogerop wil! :biertje:
  2. Terminal Veloci

    Dit lijkt er meer op!

    Kingfisher wil met hoger salaris piloten vasthouden Dit is het eerste bericht dat ik lees over T's en C's die verbeterd worden. :yeehaa: Nu in Europa nog, alleen dat zal wel niet gebeuren...
  3. Terminal Veloci

    IR conversie

    Beste mede airworkers, Ik sta op het punt mijn FAA IR om te zetten naar JAA, en ik had het idee om dat bij Aerofan in Madrid te gaan doen. Nou kreeg ik echter te horen dat training in Spanje bij velen niet erg hoog staat aangeschreven en bij operators misschien niet altijd wordt geaccepteerd...
  4. Terminal Veloci

    Wat is de beste luchtvaart gerelateerde film?

    Wat is de beste luchtvaart gerelateerde film? Ik ken er eigenlijk maar weinig, maar "Those Magnificent Men in Their Flying Machines" is mij altijd wel bijgebleven. Wat jij?
  5. Terminal Veloci

    Vrije tijd of niet?

    Een beetje in het verlengde van het onderwerp; hoe ziet jouw werkdag eruit? Hoe zit het nou precies met de vrije tijd van een verkeersvlieger? Aan de ene kant hoor ik vaak dat het zo'n lastig beroep is, voor jouw en je omgeving, omdat je zo veel weg bent. Aan de andere kant gaan er veel...
  6. Terminal Veloci

    Meerwaarde FAA PPL

    @ wie het weet; EPST biedt twee routes in hun opleiding, een via Oxford en een via de SAA. Via de SAA (Scandinavian Aviation Academy) wordt in tegenstelling tot via Oxford in Amerika het PPL gehaald. Wat is de meerwaarde van die PPL wanneer je aan het eind van de opleiding een fATPL hebt? :)
  7. Terminal Veloci

    piloot & relatie

    Weledel bevlogen piloten, Ik ben nieuwsgierig geraakt naar het combineren van het vak verkeersvlieger en het houden van een vaste relatie. Hoe goed of juist niet is dit te doen? Gaat dat naar ervaring zonder prolemen? :kiss: Of heeft u misschien een collega waarvan u weet dat hij/zij minder...
  8. Terminal Veloci

    Air Berlin Flightschool

    De selectie bestaat uit twee dagen en omvat onderzoek naar: Dag één •Engels kennis •Technische kennis •Logisch denken •Ruimtelijk inzicht •Wiskunde / Hoofdrekenen •Herkennings vermogen •Kort geheugen •Multi-tasking •Motorische eigenschappen Dag twee •Motivatie •Besluitvaardigheid...
  9. Terminal Veloci

    Van wie kan ik 100.000 euro lenen?

    Ik ben door de selectie van Oxford heen. Nu is het probleem; waar haal ik geld vandaan? De ABN heeft geen vertrouwen in mij of mijn vaders overwaarde. Heeft iemand hier nog tips over het vinden van een ton tegenwoordig?:stapelge:
  10. Terminal Veloci

    Naam of ervaring?

    Dag iedereen, Terminal Velocity is erg blij mede te kunnen delen dat ik ben aangenomen bij Oxford. Nu staan mij dus enkel de financien nog te regelen (:bwah:) dan kan ik beginnen. Ik hoop dus wel dat ik ergens een ton kan vinden, mocht iemand nog tips hebben op dat gebied ben ik een en al...
  11. Terminal Veloci

    Zakenjets of Jumbojets?

    Beste mensen, Zweven hier nog vliegers rond die ervaring hebben op zowel zakenjets als grotere passagiers vliegtuigen? Zo ja, waar gaat je voorkeur naar uit, en waarom?
  12. Terminal Veloci

    AIS of ACT???

    Ik begin nu toch wel erg niewsgierig te worden. Er zijn hier over AIS een heleboel goeie opmerkingen te lezen, maar over ATC vrijwel niets. Terwijl je bij ATC voor 30K minder 3x zoveel vliegervaring opdoet. Dat is toch voor iemand zoals ik die alweer wat ouder is geen slechte zaak. Dat is...
Back
Top