Zakenjets of Jumbojets?

Terminal Veloci

New member
Beste mensen,

Zweven hier nog vliegers rond die ervaring hebben op zowel zakenjets als grotere passagiers vliegtuigen? Zo ja, waar gaat je voorkeur naar uit, en waarom?
 
Hoi,

Ik ben van de B744 naar de BE400 over gestapt, niet persé om een ander vliegtuig te vliegen, maar des te meer verandering van lifestyle.

Qua kist is de 744 geweldig, maar de technologie van een zakenjet is misschien wel mooier om mee te werken zoals een Falcon 2000 oa.

Voor ieder wat wils eigenlijk..

Grt.
 
Ik heb wat uurtjes op grotere types en vlieg nu sinds drie jaar bizjet (alhoewel private jet meet toepasselijk is). Qua systemen vind ik de grotere toestellen interessanter, maar in de operatie zijn de jets leuker, meer puur vliegen. Ik vergelijk het maar met een timmerman: de een heeft een boor of zaag van Makita, de ander van Black en Decker. Dat zegt geen moer over zijn vakmanschap of kwaliteiten; het is gewoon een ander stuk gereedschap, met meer of minder luxe snufjes.

Wat heb je aan 300 passagiers, als je ze toch niet te zien krijgt?

Erik
 
Het lijkt mij inderdaad een stuk leuker vliegen in die kleine toestellen. Alleen de cockpit is natuurlijk ook een stuk krapper. Dan wordt het wat minder comfortabel om daar lange vluchten in te maken.
Ik heb me aangemeld voor het Netjets programma bij Oxford. Laat ik eerst maar eens zien dat ik daar doorheen kom.
 
Het lijkt mij inderdaad een stuk leuker vliegen in die kleine toestellen. Alleen de cockpit is natuurlijk ook een stuk krapper. Dan wordt het wat minder comfortabel om daar lange vluchten in te maken.
Ik heb me aangemeld voor het Netjets programma bij Oxford. Laat ik eerst maar eens zien dat ik daar doorheen kom.

Wel eens de cockpit van een B744 van binnen gezien? Houdt qua ruimte ook niet veel over. Achter je wel meer ruimte dan in een bizzjet maar daar zit dan meestal nog iemand. Vliegen is opgesloten zitten in een klein hokje. Kan maar beter niet claustrofobisch zijn :)
 
Vliegen van een 744 is net als kijken door een brievenbus; kleine ramen !

Elke keer de trap aflopen verbaasde ik me over de grootte van de kist. Juist door die krappe cockpit.

Ander effect van de private jet is het go kart effect, jezus wat taxien we hard...blijkt het slechts 10 kt. te zijn..lachen !
 
En de routes zijn een stuk gevarieerder toch? Dat lijkt mij ook wel een groot voordeel. Als je tenminste af en toe nog wat van die plekken kunt zien.
 
JO,

Op een gegeven moment heb je het...................Het is werk geworden,

En dan gaat het om lifestyle, "zorgeloos" en leuk vliegen etc.
de grote van de cockpit/kist maakt niet uit, je stelt je erop in. ze hebben allemaal wel wat.
Als ik ga werken weet ik dat ik 8+uur uit mn neus zit te vreten. het handvliegen is procentueel minimaal. dagen achter elkaar weg van huis ben, door tijdzones moet raggen at o'fuck early. ik stel me daar op in, familie is er ook aan gewend
Mocht dat evt veranderen ga ik ook op zoek naar een andere job


Machkrit is bijna een buurman van me en ken al wat jaren.
en als ik m spreek krijg ik de indruk dat hij nu veel happier is dan op de 744.

K.

Machkrit vliegt meer bestemmingen aan in 1 werkperiode dan ik in al mn jaren op de 747
 
Leuk topic!
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat het verschil in lifstyle is. Gaat dat alleen over iedere avond thuis zijn, of zijn er nog andere zaken?
 
Lifestyle:
Dagen vrij versus dagen werken.
Quality of rostering. Of keuze daarin. (Mogelijkheid tot bieden)
Hoeveelheid timezones die passeren.
Nacht vluchten versus dagvluchten.
Salaris. Zodat je thuis een beetje lifestyle kan creeren.
Sociaal leven op de route.
Hoeveelheid vluchten op een dag. Heb zelf een collega die al gaat janken als ie niet minstens drie vluchten in een dag doet, anderen willen alleen op het strand zitten.
Kwaliteit van de hotels/bars.
Base(s) en keuze daarin.
En zo kun je er nog een paar verzinnen.
Laters RV
 
Last edited:
Niet op de Bravo :D

Maar we hebben de GIV, de GV/550, de Falcon 2000EX (LX komt) en de Falcon 7x komt eraan.

Erik
 
Back
Top