IR conversie

Terminal Veloci

New member
Beste mede airworkers,

Ik sta op het punt mijn FAA IR om te zetten naar JAA, en ik had het idee om dat bij Aerofan in Madrid te gaan doen. Nou kreeg ik echter te horen dat training in Spanje bij velen niet erg hoog staat aangeschreven en bij operators misschien niet altijd wordt geaccepteerd.

Wie kan mij vertellen; Wat is hiervan waar? Hoe erg is het daar dan? Is het praktisch gezien echt niet verstandig om naar Spanje te gaan? En wat is anders wel een goede optie?

Vele malen dank,
VT
 
Tja het is net als bij de discussie integrated vs modulair, voor de ene maatschappij bepalend en voor de andere weer geheel niet!

Ik heb zelf de ME-IR bij Aerodynamics in Malaga gedaan. De kwaliteit was prima, niet uitmuntend maar zeker niet slecht! Ik heb een en ander met een Nederlandse instructeur doorgenomen en deze gaf aan dat het mij op de juiste manier aangeleerd is.

Voordelen in Spanje:
- Minder beperking m.b.t. het weer, al heb je in tegenstelling tot veel mensen denken ook daar zeker wel IMC.
- Grote beschikbaarheid materiaal en dus zeer flexibel met te volgen lessen.
- Veel gebergte, goed voor de ervaring.
- Lage kosten.

Nadelen in Spanje:
- De taal is soms een beperking.

Groet,
PH-FLY
 
Goed dankjewel. Ik had inderdaad ook al aan Aerodynamics gedacht.

Het lijkt me wel leuk om bij Aerofan te vliegen met de C310.

Iemand anders nog op of aanmerkingen?

Anders maak ik er gewoon een raadplaat van...:biertje:
 
Back
Top