Meerwaarde FAA PPL

Terminal Veloci

New member
@ wie het weet;

EPST biedt twee routes in hun opleiding, een via Oxford en een via de SAA. Via de SAA (Scandinavian Aviation Academy) wordt in tegenstelling tot via Oxford in Amerika het PPL gehaald.

Wat is de meerwaarde van die PPL wanneer je aan het eind van de opleiding een fATPL hebt? :)
 
Last edited:
als je een FAA PPL hebt denk ik niet dat het voor een airliner meerwaarde heeft, je vliegt commercieel toch op een ATPL.
 
fATPL zoals je het nu waarschijnlijk bedoelt is puur theorie. In Amerika moet je een FAA PPL, CPL of ATPL hebben. FAA PPL is niet echt moeilijk te halen, ik zou het niet als meerwaarde zien om te kiezen voor het San Diego traject.
 
OK. Zoals ik het begrijp mag je dus met enkel een JAR ATPL brevet niet vliegen in Amerika?

Niet dat ik hier mijn school keuze hier zwaar op zou afstemmen, maar even puur uit interesse. Je moet dus echt het brevet halen dat bestemd is voor dat deel van de wereld, anders mag je daar met nog zoveel uren op je naam niet vliegen?
 
Je mag er wel vliegen als je vanaf een land komt dat geen FAA heeft maar JAA of iets gelijks. Maar je mag er niet voor een maatschappij vliegen als ik het goed heb.
 
Je mag met een FAA brevet wel N kisten (Amerikaanse registratie) in Europa of whereever vliegen. Maar in principe, kijkend naar airliners, moet je het brevet hebben van het gebied waar die airline zijn base heeft. Omzetten kan altijd (meestal met examens in airlaw en profcheck).
 
die PPL(theorie) haal je via de SAA omdat ze daar de praktijk en theorie door elkaar heen geven. je hebt het gwoon nodig, anders mag je niet meteen vliegen,,,

als je via de OAA gaat haal je dus eerst al je theorie voordat je naar amerika gaat, en heb je je ppl niet nodig,,,
 
Je mag met een FAA brevet wel N kisten (Amerikaanse registratie) in Europa of whereever vliegen. Maar in principe, kijkend naar airliners, moet je het brevet hebben van het gebied waar die airline zijn base heeft. Omzetten kan altijd (meestal met examens in airlaw en profcheck).

En prive vliegen, mag dat dan ook alleen met een FAA brevet in Amerikaanse toestellen? Of is een FAA PPL overbodig wanneer je een JAA ATPL brevet hebt.

Oftewel; wanneer je een europees professioneel brevet hebt, mag je daar dan in Amerika prive mee vliegen of moet je dan toch eerst een Amerikaans prive brevet halen?
 
die PPL(theorie) haal je via de SAA omdat ze daar de praktijk en theorie door elkaar heen geven. je hebt het gwoon nodig, anders mag je niet meteen vliegen,,,

als je via de OAA gaat haal je dus eerst al je theorie voordat je naar amerika gaat, en heb je je ppl niet nodig,,,

Ja ja, op zo'n fiets. Ik zie dat jij door de selectie bent. Gefeliciteerd! :biertje: Waarom kies jij voor het SAA traject inplaats van OAA?
 
En prive vliegen, mag dat dan ook alleen met een FAA brevet in Amerikaanse toestellen? Of is een FAA PPL overbodig wanneer je een JAA ATPL brevet hebt.

Oftewel; wanneer je een europees professioneel brevet hebt, mag je daar dan in Amerika prive mee vliegen of moet je dan toch eerst een Amerikaans prive brevet halen?

Een commercieel brevet is niet ineens zomaar een brevet dat in elk land bruikbaar is. Je leert tenslotte met beide (PPL dan wel CPL/ATPL) alleen de lokale wetgeving. Een FAA brevet (wat voor soort dan ook) is voor US kisten, een JAA brevet (wat voor soort dan ook) voor EU geregistreerde kisten. Dat je met een FAA brevet een US geregistreerde kist in EU kan rondvliegen zonder de lokale wet te kennen is meer een loophole in het systeem. Dat je ondanks enkel kennis van lokale wetgeving ook internationaal vliegt met een brevet, en eigenlijk internationale kennis nodig hebt, is een gebrek, al wordt alles gelukkig steeds uniformer.
 
Ja ja, op zo'n fiets. Ik zie dat jij door de selectie bent. Gefeliciteerd! :biertje: Waarom kies jij voor het SAA traject inplaats van OAA?

was geen makkelijke keuze, maar denk dat het leren van theorie en praktijk samen het makkelijker en leuker maakt. je kan immers wat je geleerd hebt meteen toepassen,,,
verder heb je meer vlieg en theorie uren dan bij de OAA,,,
 
Back
Top