Search results

  1. W

    NOTAM messages

    Heren, Ik ben bezig met een project flightplanning (van SCEL naar EHAM) op de Hogeschool van Amsterdam, nu schrijf ik een onderdeel over air traffic services. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe NOTAMs worden verkregen. Worden de arrival NOTAMs altijd voor departure al uitgeprint en...
  2. W

    Opleiding Aviation op HvA, 2009-2010

    Hi all, Ik vond het beetje onoverzichtelijk worden in het HvA 2007 topic. Daarom heb ik maar een topic voor het aankomende schooljaar gemaakt! Kunnen we gelijk zien wie er allemaal het aankomende jaar aan de opleiding gaat beginnen!:D Nou, ik ben tijdje terug ook wezen kijken op de HvA en heb...
  3. W

    Skycops

    Er is morgen( 11 feb) op 23:00 op RTL 7 een programma over hoe de Britse politie met behulp van heli's misdadigers oppakt. Misschien leuk voor sommige om te kijken. Groet!
  4. W

    Lengte van een vliegopleiding.

    Hi all, Ik vroeg mij het volgende af; waarom duurt een opleiding tot verkeersvlieger bij bijv. Orbit-groundschool 60 weken en bij de KLS 22 maanden? Ik kies nu wel de 2 uiterste volgens mij, Orbit een van de kortste en de KLS een van de langste. Maar waar zit dat verschil nou toch in? Ook bij...
  5. W

    HVA Aviation Studies Wiskunde A.

    dames en heren, ik ben van plan om aviation studies te gaan doen na mijn huidige opleiding(HAVO). Maar ik heb wiskunde A, op de site van hva zeggen ze dat je de opleiding mag beginnen met wiskunde A maar dat wiskunde B een betere vooropleiding is. Mijn mentor was zeer streng in de derde en zei...
  6. W

    HBO > FTO met baangarantie

    Dames en Heren, Ik heb bij deze besloten dat ik na mijn examenjaar NIET aan een vliegopleiding ga beginnen, sla de krant maar open en je leest dat de markt niet stabiel is(KLM winst gehalveerd, stakingen bij allerlei maatschappijen in NL en daar buiten) Daarom heb ik besloten eerst een HBO te...
  7. W

    KLM>Dubai ma 28 april jumpseat?

    hallo, Maandag 28 april ga ik naar dubai:) Iemand op dit forum die deze vlucht vliegt, of iemand tips hoe je je op de jumpseat kan lullen?:airforce: Dat zou ik zo gaaf vinden!
  8. W

    Bijna drie miljoen euro subsidie voor opleidingen in luchtvaart

    Heren, Is dit dan eindelijk toch gekomen? Een opleiding tot vlieger met de nodige subsidie van de overheid?:D Dat zou mooi zijn werd mooi tijd.. Of is dit meer voor mensen die willen sleutelen aan vliegtuigen? Wie weet hier meer over? Link: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=25324 Groet...
  9. W

    Piloot worden, ik heb een plan nodig!

    gegroet mensen van het mooiste beroep van de wereld, ik wil niks liever dan piloot worden. Ik zit nu in 4 HAVO en lees al maanden lang iedere dag op dit forum, nu eindelijk een account gemaakt voor mijn persoonlijke vragen. Ik zit te twijfelen of ik eerst nog een HBO opleiding ga doen of gelijk...
Back
Top