HVA Aviation Studies Wiskunde A.

wannabevlieger

New member
dames en heren,
ik ben van plan om aviation studies te gaan doen na mijn huidige opleiding(HAVO). Maar ik heb wiskunde A, op de site van hva zeggen ze dat je de opleiding mag beginnen met wiskunde A maar dat wiskunde B een betere vooropleiding is.
Mijn mentor was zeer streng in de derde en zei dat ik niet zou slagen als ik wiskunde B zou kiezen dus ik nam geen risico en koos wiskunde A. de 3 mensen die het uiteindelijk wel wi B kozen van de 15 mensen die het eerst ook wilden,lieten zich niet afschrikken. Een van hun uit mijn oude klas stond 1,0 lager op zijn eindrapport dan mij en nu gaat wiskunde B hem toch wel aardig af. Ik baal er nog steeds van dat ik het niet heb gekozen. Bij wiskunde A maak ik nooit me huiswerk en had toch een 7,3. Ik heb GELUKKIG wel Natuurkunde1,2 en daar sta ik een 8,1 voor. Dus mijn vraag is; Hoe zwaar is het wiskunde niveau tijdens de opleiding red ik het wel met mijn wiskunde A? Ik kies overigens eerst voor een HBO en dan pas een vliegopleiding te doen omdat ik nog van mijn studententijd wil genieten, iets anders kan gaan doen naast vliegen en een back-up (niet geheel onverstandig in deze tijden lijkt mij)

Groet,
Wannabe
 
Maak je geen zorgen over dat wiskunde. Van wat ik gehoord heb is het heel goed te doen en zeker als je een 8.1 voor natuurkunde staat.
 
Ik zou me inderdaad niet te veel zorgen maken over de wiskunde die je krijgt.
Als je zonder je huiswerk gemaakt te hebben een 7.3 staat moet de wiskunde die je tijdens Aviation Studies krijgt geen probleem voor je zijn.
 
Mooi om te horen heren maar er zullen toch wel wiskundige formules langs komen die alleen wiskunde b georienteerden hebben gehad? De opleiding is te vergelijken met die van INHOLLAND, delft en hun eisen wel wiskunde B. ff afwachten maar, ik bezoek binnekort wel een opendag daar zal mij vast een hoop duidelijk worden.
 
Naar de lessen gaan en je oefensommen maken. De meeste mensen die TWI niet halen besteden er niet genoeg aandacht aan. Er zijn wel enkelen die het moeilijk vinden, maar over het algemeen is het goed te doen vind ik, maar dat is mijn ervaring. Gewoon genoeg energie in steken en je redt het wel :) Succes!


Gr,

Een derde jaars
 
Mooi om te horen heren maar er zullen toch wel wiskundige formules langs komen die alleen wiskunde b georienteerden hebben gehad? De opleiding is te vergelijken met die van INHOLLAND, delft en hun eisen wel wiskunde B. ff afwachten maar, ik bezoek binnekort wel een opendag daar zal mij vast een hoop duidelijk worden.

Aviation Studies is niet echt te vergelijken met de opleiding Luchtvaarttechnologie van InHolland Delft. Dit is eigenlijk gewoon werktuigbouwkunde aangevuld met een paar luchtvaartgerelateerde vakken waaronder aerodynamica. Bij deze opleiding ligt de nadruk veel meer op ontwerpen.
Aviation Studies heeft naar mijn mening veel meer luchtvaart te maken.

En zoals 3Bergen al zei: gewoon je sommetjes maken, dan komt het allemaal goed.
 
Het klinkt hier nu oppeens zo makkelijk! Ik was toevallig naar de open dag geweest, en daar hebben ze een hele zaal wijsgemaakt dat ze Wiskunde D (wat alleen gekozen kan worden als je WiB hebt) ten strengste aanraden als je school het aanbiedt (in andere woorden, je moet een wiskundig koppie hebben). Maar goed, niet alles wat hun zeggen hoeft waar te zijn, right?:)
 
integreren en differentieren heb ik niet bij wiskunde A. Als het zo ver is heb ik wel een vader die erg goed is met wiskunde en mij kan helpen. Altijd handig toch? ;-)
 
Wannabevlieger, je hebt helemaal gelijk. Ik denk er ook zo over. Een hele mooie opleiding met een prachtige studententijd in Amsterdam. Ik begin volgend jaar (weer) aan aviation studies. Dit keer hopelijk met een betere afloop. Ik heb alleen de eerste maand de lessen gevolgd, maar ik kan niet zeggen dat de wis en natuurkunde zo moeilijk was. Je moet er gewoon genoeg tijd aan besteden en dit goed combineren met je project. En daar ligt het grootste probleem. Ik weet niet of je komend schooljaar begint maar anders kom ik je vast nog wel eens tegen!

groeten inuniform.
 
integreren en differentieren heb ik niet bij wiskunde A.

Dit komt veelvuldig terug in de opleiding. Niet alleen bij wiskunde, maar ook bij mechanica en andere vakken. Je zult dus, als de stof je volledig onbekend is, veel moeten oefenen en dan lukt het wel. Geldt ook voor Mechanica. Maak veel sommen en leer daarvan. Ik heb makkelijk praten omdat ik op het VWO dat soort dingen wel deels gehad heb maar het is wel te doen, dat merk ik ook andere leerlingen die een andere vooropleiding hebben.

Maak gewoon veel oefenstof: het is beter om fouten in je huiswerk te maken dan op je tentamen :biertje:

gr
 
klopt, je kan dan wel Wiskunde B hebben maar als je je best niet doet kom je er niet het ligt toch grotendeels aan jezelf. oh god ik praat nu net als mijn moeder:grijns:
 
Back
Top