Wat mijn UK collega's al zeggen is ook zeker waar....
Als je hier in de cockpit van een andere maatschappij wilt mee vliegen MOET je (per Ferderal Aviation regulations)
- Beroepsvlieger zijn bij een part. 135/121 bedrijf
- in uniform zijn, brevetten en company ID bij je hebben
- CASS approved zijn (background check boven op je background checks hebben gekregen)
Wat Buzzer al aangeeft, zal niet met al te veel trots toegeven dat je in de cockpit zat in Amerikaans luchtruim terwijl je daar niks te zoeken had. Ja het is de captain zn kist, maar het is American soil, of in het geval van Buzzer, United Kingdom soil. Maatschappij kan in zeer veel problemen komen vandaag de dag daarmee.
Wil niet zeggen dat ik het allemaal bullshit vind en dat als het aan mij ligt elke wannabe voorin mee mag, maar het zijn helaas andere tijden vandaag de dag.
Nederlandse maatschappijen zijn inderdaad wel moet ik toeven (gelukkig?) veel minder anaal als de meeste west europese maatschappijen...
Vergeet niet dat het in Amerika (en in de UK ?) WET is dat unauthorized mensen (enkel personeel en overheid dus) voorin niet mee mogen.
PS: on a more personal note... Vraag of je 1st class mag zitten !!! zet je stoel onderuit, staar naar wat mooie blonde benen die rondlopen in de cabine en kijk een filmpje op je laptop... stuk leuker als 10 uur in een apenhokje tussen de aapjes zitten kan ik je garanderen!!!
Zat paar maanden terug nog voor 80 dollar (fucking schiphol airport taxes) eerste class naast Biscane van Amsterdam naar Philly... (is geen aanrader om naast die gozer te moeten zitten)