Opleiding Aviation op HvA, 2009-2010

wannabevlieger

New member
Hi all,
Ik vond het beetje onoverzichtelijk worden in het HvA 2007 topic.
Daarom heb ik maar een topic voor het aankomende schooljaar gemaakt!
Kunnen we gelijk zien wie er allemaal het aankomende jaar aan de opleiding gaat beginnen!:D
Nou, ik ben tijdje terug ook wezen kijken op de HvA en heb besloten me aan te melden voor de studie Aviation. Het zal wel aanpoten voor mij zijn, ik heb wiskunde A1,2 op HAVO niveau. Maar goed, ik heb er alvast veel zin in en ga me best doen.

Wannabe.
 
hmm... vrij weinig reacties tot nu toe vergeleken met het 2007 topic
Nieuwe jaar begint na de zomer pas, dus je moet nog even wat geduld hebben denk ik:) Denk dat het na de examens op de middelbare school pas echt druk wordt met aanmeldingen. Ben benieuwd of er weer een nieuw record wordt gevestigd met de aanmeldingen voor het nieuwe schooljaar...

gr
 
He,

Ik heb me een tijdje terug ook aangemeld voor de opleiding op de HVA.
Heb er in ieder geval erg veel zin in!

Rieuw
 
Ik ga ter voorbeeld deze opleiding volgen(heb me al aangemeld): Aviation Engineering.
Wat kan ik daarmee verder?
Tijdens de open dagen vond ik dat nog een beetje onduidelijk.
Niet echt een piloten onderwerp vind ik(no offence) ,maar van de''gerelateerde'' hoop ik op een goed antwoord.

Ik verwacht:
- ik ga vliegtuigen ontwerpen en/of verbeteren
- ik ga technieken van het vliegtuig ontwerpen en/of verbeteren
- ik ontwerp en/of verbeter interieur concepten
- ik ontwerp nog efficiëntere vleugels
...
dit alles heeft met 1 ding te maken dat is van het vliegtuig zelf.
Daarna kreeg ik nog te horen dat de luchthaven 1 is!!
dat betekend bij deze dat ik ook ergens op/voor de luchthaven kan werken.
maar wat dan precies?
wat kan ik me nog meer voorstellen, want naar mijn idee denk ik er te eenzijdig over.
 
Wat je in ieder geval niet leert: het ontwerpen van een vliegtuig. Daarvoor moet je in Delft zijn. De opleiding is toegespitst op het beheer van vliegtuigen. Hierbij valt te denken aan het optimaliseren van het onderhoudsproces (+ kwaliteitscontroles), de inzet van vliegtuigen en vliegprocedures. Het opstellen van modificaties behoort wel tot het vakgebied. Het werken bij luchthavens valt meer onder Aviation Management, waarbij de nadruk ligt op de bedrijfskundige aspecten van een luchthaven of luchtvaartmaatschappij.
 
Ik verwacht:
- ik ga vliegtuigen ontwerpen en/of verbeteren
- ik ga technieken van het vliegtuig ontwerpen en/of verbeteren
- ik ontwerp en/of verbeter interieur concepten
- ik ontwerp nog efficiëntere vleugels

Die dingen ga je dus allemaal niet doen. Als je dat verwacht dan heb je bij de verkeerde school aangemeld. InHolland is meer van het ontwerpen, HvA meer van de operationele kant.
 
das dan heel mooi, omdat ik dat niets vind. De operationele kant lijkt me beter.
Van de operationele kant is dus te verstaan dat:
- verbeteren van alles in en rondom een luchthaven;)

of pak ik het dan bij de verkeerde eindjes.
 
das dan heel mooi, omdat ik dat niets vind. De operationele kant lijkt me beter.
Van de operationele kant is dus te verstaan dat:
- verbeteren van alles in en rondom een luchthaven;)

of pak ik het dan bij de verkeerde eindjes.

Je vind dat niks? Maar je hebt jezelf wel aangemeld met het idee dat de door jou genoemde punten binnen de opleiding aan bod komen? Ik begrijp het niet helemaal... No offence, maar volgens mij heb je niet echt uitgezocht waar de studie over gaat en jezelf maar gewoon aangemeld. Daardoor zou de studie wel eens kunnen tegenvallen, zeker als ik zie wat voor een beeld je van de studie hebt.

gr
 
Ik vind zelf ontwerpen veel mooier , dus daarvoor moet ik in Delft zijn ..

Maar moet je dan goed in tekenen zijn?
 
Hi all,
Ik vond het beetje onoverzichtelijk worden in het HvA 2007 topic.
Daarom heb ik maar een topic voor het aankomende schooljaar gemaakt!
Kunnen we gelijk zien wie er allemaal het aankomende jaar aan de opleiding gaat beginnen!:D
Nou, ik ben tijdje terug ook wezen kijken op de HvA en heb besloten me aan te melden voor de studie Aviation. Het zal wel aanpoten voor mij zijn, ik heb wiskunde A1,2 op HAVO niveau. Maar goed, ik heb er alvast veel zin in en ga me best doen.

Wannabe.

Hey Wannabe,

Wat leuk dat je je heb aangemeld voor deze studie, ik zit zelf in het eerste jaar van Aviation. Het is inderdaad wel flink leren, maar wel te doen als je genoeg motivatie hebt. Veel succes!
 
heeey mensen,
ik heb me ook aangemeld voor de opleiding aviation studies dit jaar:D:D
super veel zin in, kan niet wachten eigenlijk.
misschien wel leuk als degene die allemaal gaan effe PM sturen naar elkaar met msn ofzo. We zullen elkaar natuurlijk wel gaan zien dan:p:p

;)
 
hey,

Gisteren heb ik mij ook aangemeld voor Aviation Studies aan de HvA! Heb er zin in, helaas eerst nog examen :s
 
Ik was ook geintresseerd in deze opleiding. Ken iemand op de kls die het mij niet echt aan kon raden. Je krijgt circa 2 technische vakken op de kls hebt die te doen zijn. Hij raadde mij een management studie aan. Ben niet blind op zijn mening af gegaan dus toch even wezen kijken op opendag bij hva. Hier schrok ik ook nog eens heel erg van het percentage afvallers. Van de 300 halen ongeveer 40 studenten de propedeuse in een jaar. Meer dan de helft stopt al binnen een jaar.
Wil jullie deze studie zeker niet af raden maar ga wel even langs de opendag & ga daar een beetje contacten. En ja, ik begrijp dat de kls ook zwaar zal worden maar daar heb je toch iets meer streven als je piloot wilt worden.

nogmaals; ik raad deze studie niet af maar, voor deze mensen die niet goed zijn in natuurkunde etc raad ik aan eerst een afweging te maken.
 
Ik ben ook van plan in te schrijven voor Aviation Studies. Twijfelde tussen lucht- en ruimtevaarttechniek en aviation, maar wil het liefst piloot worden dus daar past aviation het beste bij.
Weet iemand misschien of het nodig is je vroeg in te schrijven?, of is er genoeg plaats...

Misschien tot na de zomer! :biertje:
 
Ik was ook geintresseerd in deze opleiding. Ken iemand op de kls die het mij niet echt aan kon raden.

Aanraden m.b.t. de moeilijkheidsgraad of om andere redenen? Als je wilt weten hoe vliegtuigsystemen en bv. vluchtplanning werken, zou ik deze studie aanraden. Heb zelf geen managementstudie gekozen omdat daar mijn interesse niet lag.
 
Back
Top