Search results

  1. D

    DLR Condor

    Hoi! Ik mag over 1,5 maand naar de DLR voor Condor. Hier had ik nog enkele vragen over: 1: wat als ik de DLR niet haal? Is het dan afgelopen voor bijvoorbeeld Cityline? Voor hoe lang? Ik had namelijk gehoord dat als je de Cityline DLR niet haalt nog wel mag meedingen voor Condor, maar als je...
  2. D

    cv en cover letter via CAE

    Ik vroeg mij af of er hier nog mensen waren die via CAE hebben geapplied voor Ryanair. Ik heb dat zojuist gedaan, maar via ''My Profile'' heb ik geen optie kunnen ontdekken om documenten (oa een CV) te kunnen opsturen. Iemand enig idee? groetjes J
  3. D

    garantiefondsen >>> moesten je ouders meetekenen?

    Dit is misschien wel handig voor de dear devils, die nu nog een opleiding willen starten. Het is zo dat Stella, Nls, Epst en de Kls 100% zeker een garantiefonds hebben toch? Verder heb ik deze gevonden: Martinair Vliegschool (http://www.martinairvliegschool.nl/1_bo/garantiefonds.php) en AIS...
  4. D

    Vergeet niet: dat de mens over het algemeen negatief ingesteld is,,

    en vooral als ik de berichten hiero o.a. lees :wegkwijt: ''financiële zelfmoord als je nu nog begint met een opleiding'' ''de markt zal er nog minimaal 10jr over doen voordat het énigszins kan beginnen met herstellen'' Waarom moet ik als beginnende 20-er momenteel niet aan een opleiding...
  5. D

    De positie van de KLM Flight Academy als preferred supplier van de KLM

    bron: http://www.pilootworden.nl/hasflash/10/page/7568/ :dozey:
  6. D

    garantiefonds na 5 jaar: wat dan?

    Bij de garantiefondsen (KLS + EPST) is het zo, dat na 5 jaar de volledige betaling aan (meestal) de ABN dient te worden voldaan door het garantiefonds. Wat gebeurd er hierna met ''jou''/werkloos-atpl-studentje? Ik weet dat de ouders bij de NLS sowieso mee moeten tekenen en vast ook wel bij...
  7. D

    diegene, die borg staat terug betalen?!?

    ik had even een vraagje, zoals jullie weten heeft de EPST en bijv. de KLS een borgstelling. Bij EPST is het bijv. zo, dat de schuld na 5 jaar wordt terug betaald aan de ABN AMRO inclusief rente etc. Wat gebeurd er daarna verder met jou en de schuld? Zij stonden immers borg voor de schuld, hoe...
  8. D

    kosten om je current te houden

    Ik heb een vraagje, zoals jullie weten.. gaat het niet erg goed met pilotenland. Nu vroeg ik me af wat je als werkloze per jaar kwijt bent om je compleet current te houden (rente even buiten beschouwing gelaten). Als iemand een opsomming kan geven inclusief de bijbehorende verzekeringen...
  9. D

    cargo of hebben passagiers ook wat?

    ff een onnozele topic tussen alle studieschulden door: waarom willen de meeste (edit: velen?) bij UPS/FedEx etc. vliegen oftewel de cargo-ers? Ligt het aan de pay of de roosters offfff... Zo vragen cargo-ers ook duizenden uren ervaring, waarom? Veel aanbod oftewel populaire jobs i.t.t...
  10. D

    epst-ers melden

    alleen diegene, die volledig bij epst hun opleiding hebben gedaan en nu aan het werk zijn. Hoelang gezocht naar werk? Waar werk je? Van wanneer tot wanneer de EPST opleiding gedaan? Via EPST aan de baan gekomen, Oxford of ben je zelf gaan lopen solliciteren? Kom maar op, als 100% van de...
  11. D

    Engelse taal een fatale factor,,

    tijdens de opleiding? In 2009 ergens (moet nog wat certificaten halen) hoop ik te beginnen aan de EPST/Oxford. Nu heb ik gewoon op het HAVO Engels met een 6 gemiddeld afgesloten. Maar als ik de pdf-jes (boeken van Oxford) bekijk is het toch een ''ander soort Engels''. Nu kan ik prima basis...
  12. D

    medical >>> bril en lenzen?

    Heb even een vraagje waar mijn medical center ook niet echt een antwoord op wist: moet je nou 2 brillen kopen of een bril én een paar lenzen voor je medical certificaat? Ik moet namelijk de facturen opsturen voor mijn certificaat. Ben eregisteren geweest trouwens.
  13. D

    boeken alvast doornemen?

    Weet iemand een goede website of zo om alvast voor mn ATPL te leren? Liefst in het engels of een plek waar ik de 14 (?) boeken kan kopen
  14. D

    stuurknuppel?

    Ik wil even simmen op de pc, wie kent een goed merk stuurknuppeltje voor op de pc? Voor de nieuwste Deluxe versie van MS Flight Sim....
  15. D

    gerichte EPST vragen

    Ik ben me nu een beetje breed aan het oriënteren, omdat ik vorige week bij de COVA van de kls helaas met wat twijfel ben afgewezen. Nu trok de EPST bij mij eigenlijk altijd wel en vooral de samenwerking met DanFly (80k vind ik beter te doen dan 100k+) Maar ik heb wat specifieke vragen: 1) het...
  16. D

    lift-probleem

    Ik ben nog niet begonnen aan een vliegschool, maar ik ben een beetje door de war wtb de lift. Volgens dit plaatje: heeft het vliegtuig meer lift (stijgt dus), als de welvingsklappen omhoog gaan staan. Maar het was toch zo, dat als je meer lift wou hebben je een bollere (dus naar beneden...
  17. D

    salaris afkortingen??

    Kan iemand me aub uitleggen wat o.a het volgende moet betekeken mtb het salaris: Flight Pay / Per Diem Sector pay Scheduled Block Hour Ik begrijp namelijk niet zo goed hoe het salaris precies is opgebouwd voor een piloot (ik wil het ook niet voor het salaris ;)) Als iemand dat zou willen...
  18. D

    waarom zo graag KLM?

    Sorry als ik als een oetlul overkom, maar ik begrijp één ding niet... waarom willen er velen bij de KLM vliegen? 1) het salaris zal wel goed zijn denk ik. 2) is van Nederlandse bodem (ook niet gek misschien)... maar zijn er nog meer andere redenen waarom dit (een van) de beste maatschappijen is...
  19. D

    neveneffecten met spoed

    Ik heb binnenkort de GVSS en kan vanaf zometeen niet meer leren. Maar wat ik niet begrijp: tijdens de start wil het vliegtuig naar links, moet je dan de hele rit naar de 55 kts rechtsvoeten geven?? Wanneer gaat het neveneffect namelijk weg en wanneer kan ik dus mijn voeten weg ''doen''?? Zo is...
  20. D

    blauwe boekje vraag

    1 ding begrijp ik niet echt en wel het volgende zinnetje: elke 100 RPM toerenverandering geeft 5kts snelheidsverandering of 125 voet/min daling indien de snelheid constant wordt gehouden... Nu denk ik het volgende, bij een Level Flight vlieg je 2350 RPM >>> 95 kts Ik maak er dan 2250 RPM van...
Back
Top