cv en cover letter via CAE

doku

Member
Ik vroeg mij af of er hier nog mensen waren die via CAE hebben geapplied voor Ryanair. Ik heb dat zojuist gedaan, maar via ''My Profile'' heb ik geen optie kunnen ontdekken om documenten (oa een CV) te kunnen opsturen.

Iemand enig idee?

groetjes
J
 
Ik heb ook voor RYR via CAE geapplied. Ik had bij add info mijn CV geplakt, echter ik moest bijna 1,5 jaar wachten om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Suc6
 
in hoeverre hinderen de ontwikkelingen in EDFH? Of is dit allemaal een storm in een politiek glas water?
 
1,5 jaar wachten?!? Dat is best wel lang ... hoe heb jezelf current gehouden in die periode?

Ik gok hetzelfde als ik, met de mcc instructeur om de paar weken even de sim induiken?
Ik geloof dat ik op pprune las dat de aannames van nederlanders zou zijn stopgezet, iemand die daar zn licht over kan laten schijnen en het waarheidsgehalte kan geven?
 
Van de afgelopen NLS klassen is er niemand meer bij RYR uitgenodigd voor een gesprek sinds +/- zomer 2009 (op 1 na met een Brits paspoort). Verder hoor je alleen maar dat niet-NLers op selectie mogen komen.

Heb helaas nog berichten gehoord die dit tegenspreken.. :niet_bli:
 
Zomer 2009?

Klopt niet want er lopen een hoop FO's rond ex NLS die pas net uit linetraining komen.

Mvg

Dat zou toch best kunnen kloppen? Gesprek zomer 2009, start typerating begin 2010, start linetraining medio 2010, dus nu net een maand of 3 klaar met de typerating?

Als ik kijk naar mijn eigen moment van aanname, en de start van de linetraining, dan zit daar bijna een jaar tussen.

Mvg
 
Dat zou toch best kunnen kloppen? Gesprek zomer 2009, start typerating begin 2010, start linetraining medio 2010, dus nu net een maand of 3 klaar met de typerating?

Zo had ik het nog niet bekeken. Ik had interview/grading en week erna safetytraining en de week daarna de TR en toen de basecheck en al redelijk snel de linetraining die ook binnen 4 weken klaar was dus blijkbaar gaat het allemaal niet zo snel meer. Dit was 2 jaar geleden.

Ik geloof niet dat er geen NL'ers meer worden aangenomen hoor. Volgens mij is het gewoon puur 'random' welke CV's er van de stapel worden gepakt voor een interview/grading. Wellicht dat er wat meer engelen op de stapel liggen dan nl'ers.

MvG
 
Ik denk dat er iemand met een bingo rad zit en de nummers van de ballen omroept. Die nummers zijn weer verbonden aan de cv's....

Ik heb me tegelijkertijd ingeschreven met een Italiaans vriendje in maart. Hij werd in september gebeld door cae. En start in jan met zijn tq. Helaas heb ik nog niets gehoord.
 
@Rex
Dat is inderdaad zuur. Heb je daarna nog "geverifieerd" bij CAE of je aanmelding goed was doorgekomen?
 
Tja...als 'wij NLSers' telkens krijgen te horen dat RYR momenteel niemand aanneemt van CAE Pilot Provisioning Hoofddorp en ondertussen mijn klasgenoot met Brits paspoort direct op selectie mocht komen na het afronden van zijn opleiding, dan gaan er bij mij toch beleltjes rinkelen :bwah:

En inderdaad door heel europa worden wel studenten geselecteerd. Ik hoor graag een NLer die het afgelopen jaar nog selectie heeft mogen doen. (2009 was inderdaad begin TR)
 
@Xolon,

Ik zit op de CAE in Brussel. Hier vanaf de Sabena Flight Academy worden regelmatig studenten aangenomen bij Ryanair. Ene moment van het jaar natuurlijk meer dan het andere.
Probeer anders Lionair in Indonesie, die zijn ook hard opzoek naar piloten. CAE is ook bekent bij hun, want zij plukken ook veel studenten van SFA hier.

Succes!!
 
1,5 jaar wachten?!? Dat is best wel lang ... hoe heb jezelf current gehouden in die periode?

Beetje werken en alle mijn geld in de rente en ME-IR sim steken :1855: :biertje:
Gelukkig ben ik een parasiet met een heel erg lieve vriendien die nog eten voor mij wil betalen :kerst:
 
@Xolon,

Ik zit op de CAE in Brussel. Hier vanaf de Sabena Flight Academy worden regelmatig studenten aangenomen bij Ryanair. Ene moment van het jaar natuurlijk meer dan het andere.

Maar hebben deze ook een NL paspoort?
 
Van eentje daarvan weet ik dat het een Nederlander is, maar voor de rest weet ik het niet. Lijkt mij dat de nationaliteit tussen Nederland of Belgie niet echt verschilt voor Ryanair. Het heeft met name met de school te maken, denk ik. Ongeveer 1 keer per 2 maanden, gaat er volgens mij een brief naar CAE global, voor aannames. Daarin staat meestal op voorhand al van welke school ze studenten willen.
 
DEze verhalen heb ik ook gehoord, van mijn tijdsperiode werden er meerdere voorgesteld bij Ryanair, 8 NL, 2 Denen, 1 Belg. Alleen de Denen en de Belg werden uitgenodigd. Waarbij de Zuiderbuur, naar eigen zeggen maar heb er goed vertrouwen in, alles strak vloog en het interview ook goed ging maar toch niet werd aangenomen. Naast het gebrek aan NL lijkt het er op dat ze graag verdienen aan ons en dus meer mensen uitnodigen dan ze nodig hebben. Als je dus een fantastische piloot bent kan je nog steeds afgewezen worden. Dat weerhoud mij er ook van om te solliciteren. Vooral ook omdat je dan ook nog eens geen feed-back kan krijgen waarom je bent afgewezen. Beetje jammmer
 
Dat weerhoud mij er ook van om te solliciteren. Vooral ook omdat je dan ook nog eens geen feed-back kan krijgen waarom je bent afgewezen. Beetje jammmer

Dat moet een grapje zijn, uit angst om afgewezen te worden ga je niet solliciteren bij Ryanair? Dat mensen niet willen solliciteren omdat ze niet willen betalen of kunnen betalen voor een TR, dat zijn argumenten. Angst? Een lachtertje
Ik hoop echt dat ik het verkeerd begrijp anders zit er een goed steekje bij je los, maar ik hoop voor mijzelf dat er meer zo denken, des te beter lig ik in de markt.
Nogmaals, ik denk dat ik dit verkeerd lees?
 
Last edited:
Back
Top