waarom zo graag KLM?

doku

Member
Sorry als ik als een oetlul overkom, maar ik begrijp één ding niet... waarom willen er velen bij de KLM vliegen? 1) het salaris zal wel goed zijn denk ik. 2) is van Nederlandse bodem (ook niet gek misschien)... maar zijn er nog meer andere redenen waarom dit (een van) de beste maatschappijen is om voor te vliegen?

A.u.b inhoudelijke reacties, ik wil hier serieus wijzer van worden!!
 
Nou het vliegt naar verre bestemmingen en het betaalt ook goed. Maar het zit ook in Nederland weetje lekker dichtbij en trouwens.. KLM is gewoon één van de beste luchtvaartmaatschappijen in de hele wereld.
 
In willekeurige volgorde:

1. wonen in Nederland
2. mooie carriere-opbouw en keuze (grote vloot)
3. uiteindelijk een goed salaris en pensioen
4. prestige (historisch en maatschappelijk: toch stiekem belangrijk voor bepaalde mensen)

Als je in Nederland wilt wonen is het de beste keus (mits die keus er is). Buiten Nederland zijn er minstens even goede deals beschikbaar. Maar klein kikkerlandje als we zijn, denken veel Nederlanders dat er niets buiten de KLM is.
 
Toko waar je tot je pensioen kan zitten, maar daar zijn er meer van
 
uhm, ik denk dat ik het niet zo gauw voor het geld doe.
KLM hoort bij Nederland en ik als Nederlands zijnde, zo dan ook graag willen vliegen voor een Nederlandse maatschappij. KLM staat ook zo bekend en het is hardstikke gaaf als je kunt zeggen dat je bij KLM vliegt :), vind ik dan.
overigens denk ik dat je je eerder thuis zal voelen bij de maatschappij.
 
Omdat als je bij de KLM werkt, je geen energie hoeft te stoppen in het afkraken van het aannamebeleid op Airwork. En dat scheelt gewoon veel tijd.. :grijns:
 
kan et ook omdraaien.. waarom zou ik niet bij de klm willen vliegen?

ik kom van de kls.. dus ik heb nogal een aantal punten waarom maatschappijen mij niet aan zouden nemen.. klsers zijn arrogant,. we hebben overal veeelsteveel stickers geplakt en zo kun je op dit forum nog wel een aantal nadelen aan de kls vinden.
dus waarom klm?
zij wilden me gelukkig aannemen.
verder; moet je in et "oooo KLM/vliegers te kort" eens lezen.. zelfs mensen met 8000uur vlieg ervaring willen bij de kls opnieuw beginnen om bij de klm aan genomen te worden.
Ik vind t een onwijs grote eer om met zulke ervaren mensen te kunnen vliegen.

serieus?
klm; neemt low time abinitios aan van mijn school,
huis-bmc in 24 minuten met open baar vervoer.
leuke carriere veel verschillende types en operatie
goed pensioen.
nederlands kunnen praten in de cockpit
me kunnen vermaken om rare discussies over klm, kls, nls, etc
verder is t gewoon een baan om te vliegen en ook bij de klm moet je landen met gear down en flaps full enzo
 
- KLM heeft een van de betere contracten voor piloten op deze wereld. Zal het niet snel toegeven maar van dat contract krijg je, zelfs als piloot, bijna tranen in je ogen. Als ik KLM collega's hoor klagen gaat het echt 10x nergens over. En als ik coco vrienden van me hoor klagen over de telefoon verdienen ze echt een schop onder hun reet.

- variatie in vloot

- inderdaad een toko waarmee je (over het algemeen) je pensioen veillig bij kan stellen

- nederland wonen (voor de mensen die dit willen)

- part time vliegen (bij welke maatschappij zie je dit?) voor de mensen die in het buitenland willen wonen o.a. handig.

- wip verlof !?!??!!? (need I say more? snap ik als klote yank natuurlijk geen bal van)

- vm'ers in de cockpit. Houden de kls'ers een beetje in de maat.

FD
 
kan et ook omdraaien.. waarom zou ik niet bij de klm willen vliegen?

verder; moet je in et "oooo KLM/vliegers te kort" eens lezen.. zelfs mensen met 8000uur vlieg ervaring willen bij de kls opnieuw beginnen om bij de klm aan genomen te worden.

Je leesvaardigheid verbeteren, en nog een beetje tussen de regels door weten te lezen, want dat staat er niet.
 
..................
verder; moet je in et "oooo KLM/vliegers te kort" eens lezen.. zelfs mensen met 8000uur vlieg ervaring willen bij de kls opnieuw beginnen om bij de klm aan genomen te worden.
Ik vind t een onwijs grote eer om met zulke ervaren mensen te kunnen vliegen.

............


Larspl dit was sarcastisch bedoeld, denk je nu echt dat ze dat meenden? Jullie leven echt in een compleet andere wereld hè?
 
hahaha! Waarom KLM, het is een baan en het betaald, en door in Nederland te wonen sponser je ook je buurman in een sociale huurwoning nog, wat wil je nog meer?
 
Kom op Peut, je ziet toch wel dat Larspl dit ook sarcastisch bedoeld?

Verder is het ook gewoon een goede openingszin in de kroeg: 'Hey baby, I'm a KLM pilot, I fly Boeing 747's for a living!'
 
Qnimbus...
kleine correctie, I operate 747s for a living!!! AP zo snel mogelijk aan bij de klm

en als je die openings zin moet gebruiken ben je in en in triest!!

ik gebruik meestal als openings zin "we re the dragons so take a hike, this corner of the bar is ours"

k.
 
- KLM heeft een van de betere contracten voor piloten op deze wereld. Zal het niet snel toegeven maar van dat contract krijg je, zelfs als piloot, bijna tranen in je ogen. Als ik KLM collega's hoor klagen gaat het echt 10x nergens over. En als ik coco vrienden van me hoor klagen over de telefoon verdienen ze echt een schop onder hun reet.

- variatie in vloot

- inderdaad een toko waarmee je (over het algemeen) je pensioen veillig bij kan stellen

- nederland wonen (voor de mensen die dit willen)

- part time vliegen (bij welke maatschappij zie je dit?) voor de mensen die in het buitenland willen wonen o.a. handig.

- wip verlof !?!??!!? (need I say more? snap ik als klote yank natuurlijk geen bal van)

- vm'ers in de cockpit. Houden de kls'ers een beetje in de maat.

FD

Zou je ons aub ook kunnen laten weten, WAAROM dit contract zo goed is. Graag de voor- en nadelen ervan op een rijtje :kiss:
 
Contract: Pensioen is top, ook voor je evt nabestaanden mocht je te overlijden komen, er zijn ook dingen geregeld voor arbeidsongeschiktheid etc. Verder mag je nog steeds op je 56ste met pensioen. Betaling: is aan het begin niet denderend, het gaat alleen redelijk rap omhoog, (bij mij 1700 euries in 2 jaar tijd). En je topsalaris is erg goed. Je kunt ontzettend veel verschillende kisten en routes vliegen. Verder zijn de roosters op long haul net wat relaxeter dan bij andere europese majors, short haul is het gewoon hard werken. Dat was het wel een beetje, gruss got!
 
Back
Top