Recent content by Wepz

  1. W

    Kosten afgifte brevet in buitenland?

    Momenteel ben ik aan het inventariseren of de kosten voor het afgeven van een vliegbrevet in Nederland significant hoger liggen dan die in omringende landen. Deze inventarisatie zal worden aangeboden aan een medewerker van de tweede kamer die hier kritisch naar zal kijken om daarmee eventuele...
  2. W

    Kijktip: 1 vandaag om 1820

    (Zo direct op Nederland 1. Een onderscheiding voor een SAR bemanning van de Koninklijke Marine). Redders krijgen hoge onderscheiding Met gevaar voor eigen leven redden vijf bemannningsleden van een marine-helikopter in december 2003 twee zwaargewonde opvarenden van een Iraans schip. De...
  3. W

    Heldair Show Maritiem

    Na een jarenlange samenwerking is het eindelijk zover: Den Helder Airport en marinevliegkamp De Kooy organiseren op zaterdag 15 september 2007 een gezamenlijke Open Dag, genaamd Heldair Show Maritiem. Deze naam is bedacht om te benadrukken dat het gaat om een Airshow / Open Dag, die plaatsvindt...
  4. W

    Piloot worden

    bij de Belgische Luchtmacht: mms://video.mil.be/televox_nat/2007/nat_nl_2007-04.wmv PS. Mocht de link niet werken, kan je het via deze site proberen: http://www.mil.be/ipr/nattv/index.asp?LAN=nl
  5. W

    Viva la Brazil

    Heb dit filmpje nog niet op de airwork gezien. Kwam deze op een ander forum tegen. How low can you go. :D http://www.liveleak.com/view?i=96309eda84
  6. W

    Film centrifuge training

    Was aan het surfen op patricksaviation.com en kwam toen het volgende filmpje tegen dat ik jullie niet wil onthouden: Centrifuge Training. Wat geweldige quotes die je gaat tegenkomen: Trainee: "Im loosing it" Instructor: "Not yet, not yet, it is only 2G's" Trainee: "Ok" en Instructor:"Put...
  7. W

    [KM Algemeen] Slowchat

    Aangezien posten in de stand van zaken geen optie is, dacht ik, laat ik maar eens een nieuw topic starten voor de mensen van de Marine. Er zitten namelijk een aantal op het KIM, een paar op De Kooy en één op Curacao. Je kan hier van alles kwijt zolang het maar met de oudste krijgsmacht van...
  8. W

    Carrier in Rotterdam

    Rotterdam blijft maar in de picture staan! http://www.hetleger.nl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3357 Er ligt een Amphibious Assault Carrier vlakbij de Erasmusbrug. Volgens mij zie je die niet zo vaak in Holland. Ik heb helaas geen tijd om te kijken, misschien een van jullie wel!
  9. W

    Straks op TV! (1625LT)

    Spectaculaire vliegwedstrijd waarin de acht beste piloten ter wereld, waaronder de Nederlander Frank Versteegh, een parcours afleggen tussen negentien meter hoge pylonen. De piloten doen in totaal negen wereldsteden aan, waaronder Rotterdam. De piloot die het parcours het snelst aflegt en...
  10. W

    De stand van zaken [Deel 7]

    Ik trek mijn handen er vanaf, de professionaliteit is de laatste tijd soms erg ver te zoeken. Als er mensen zijn die de stand van zaken willen overnemen, drop a PM!
  11. W

    Charts CYYQ

    Zijn er hier mensen die (digitale) charts hebben van Churchill (CYYQ). Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de SIDs en STARs. Bij voorbaat dank!
  12. W

    METAR [CYVR]

    CYVR 251100Z 29002KT 12SM MIFG SCT080 05/05 A3002 RMK AC2 VIS SE-SW 11/2 DUE FG SLP167 Ik kom niet uit de dikgedrukte termen, heb overal gezocht maar kan deze Canadian METAR niet decoden. Bij voorbaat dank!
  13. W

    De stand van zaken [Deel 6]

    Beste KLu/MLD-PBB'ers! Het is weer tijd voor Deel 6. Zie ook --> Deel 5 , Deel 4 , Deel 3 , Deel 2 en Deel 1 Zoals het er nu voor staat; De selecties zijn volop aan de gang, en de problemen die er tijdens de selectie waren door de bezuinigingen zijn nu wel opgelost. Er is dus geen reden meer...
  14. W

    Lynx piloten

    http://cnews.canoe.ca/CNEWS/WeirdNews/2005/02/08/924176-ap.html :D, goede actie ... van pearl! Zal wel aan lynx piloten liggen :p:
  15. W

    Opendag KMA woensdag 23 februari

    Klik hier! Op de airwork meeting hadden we het er toevallig over, dat we de KMA weleens van binnen wilden zien. Dus ik ben de 23ste van de partij. Ik ga maandag even bellen, nog meer mensen die dan van de partij zijn?
Back
Top