Lynx piloten

wat ik niet snap is: waarom doen piloten, die zo'n mooie baan hebben, zo iets stoms! je weet toch wel dat je de kans loopt je baan te verliezen. (dit vroeg ik me dus af nadat ik ook al die post had gelezen over die F-16 die even over zijn thuisdorp cirkelde)
 
Nog gekker

Nog gekker

Je komt nog wel eens gekkere dingen tegen hoor:
Foto's van een recce pod die de onderkant van de Brienenoord brug laten zien...
 
ja dat begrijp ik, thx :D... staan die foto's op i'net? dan wil ik best wel even gaan zoeken. Want zo 'n stunt vraagt om bewijs.
 
Ik denk dat die piloot die Recce Pod naar huis mee heeft genomen en die foto's via USB op de computer heeft gezet inderdaad.. :rolleyes:
 
Zo zijn er ooit eens 2 engelse vliegers hier in Ned. betrapt op het onder een brug door vliegen. Ik ken het hele verhaal niet meer maar het kwam er op neer dat de brugwachter foto's van de stunt had gemaakt en die vond het zo geweldig dat ie die vliegers ook een exemplaar wilde sturen, alleen hij wist natuurlijk de namen niet.........:rolleyes: Heeft ie ze maar opgestuurd naar de commandant van het squadron met de datum en de tijd erbij in de hoop dat deze zo kon traseren wie de foto's toebehoorden...........nou dat kon die commandant zeker wel :grijns: :grijns: :grijns: Alleen hij kon het niet waarderen
 
Recce pod pics

Recce pod pics

Verhaal van de Brienenoord stamt uit begin jaren '80 dus foto's op 't net lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Destijds kon ook veel meer dan nu... misschien juist wel daarom is 't nu allemaal wat minder.
Verhaal is echter op diverse (Klu) squadrons beaamt, vandaar dat ik 't voor waar aangenomen heb. Betreffende foto's heb ikzelf ook nooit echt gezien, de verhalen kwamen mij destijds echter van diverese kanalen ter ore (ook vanuit de milATC community die 'even' een kist misten). :radar:
 
ik heb een zelfde soort verhaal gehoord over een Starfighter piloot die op een zomerdag, het was al lang droog geweest, over het huis van een vriend zou scheuren en dat zo laag deed, met volle naverbrander, dat het rieten dak vlam vatte...

t klinkt een beetje als een broodje aap verhaal, maar de persoon van wie ik t hoorde zou ik toch wel omschrijven als een "redelijk betrouwbare bron".

Maar ach, ook als het niet waar is, is het toch een mooi verhaal :p
 
Arjen/ACVZ said:
wat ik niet snap is: waarom doen piloten, die zo'n mooie baan hebben, zo iets stoms! je weet toch wel dat je de kans loopt je baan te verliezen. (dit vroeg ik me dus af nadat ik ook al die post had gelezen over die F-16 die even over zijn thuisdorp cirkelde)

Omdat het vliegers zijn ;)
 
Omdat het vliegers zijn...

Omdat het vliegers zijn...

Quote uit een boek uit de 60-jaren...

De Nederlandse vliegopleiding vindt plaats op WOENSDRECHT. Vier maanden zit xxx achter de knuppel van een Fokker S11. Zijn instructeur is tevreden. De xxx landbouwerszoon maakt 15 geslaagde vlieguren met zijn instructeur en vervolgens nog 25 in zijn eentje. Volledig vertrouwd met de Fokker S11, waagt xxx zich aan de stunt die bij de jonge vliegers een publiek geheim heet.

Hij jaagt de Fokker onder de beide bruggen nabij Moerdijk. Het is gebruikelijk bij de jonge piloten in opleiding, om onder eentje over het water te scheren. Maar om in één keer beide bruggen te nemen is een zeldzaamheid. Een dergelijk stukje bravour maakt indruk. En xxx wil indruk maken. Mogelijk is zijn bescheiden vooropleiding debet aan het feit, dat hij zich op deze wijze manifesteert. Zijn stunt maakt onder de kameraden grote indruk. Ook de vliegeropleiding is van de stunts op de hoogte. En hier geschiedt het tweede kwaad. Enerzijds wordt een dergelijke onderneming verboden. Anderzijds staat men het, stilzwijgend, toe. Het wordt aan vliegers in opleiding overgelaten om zoiets wel of niet te doen. Loopt de stunt goed af, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Gebeurt er iets dan staat de Marine-opleiding altijd in zijn gelijk. Het uitvoeren van dergelijke bravour-stukjes is tweezijdig uitlegbaar. Positief en negatief. Voor xxx heeft de Moerdijkstunt geen nadelige gevolgen. Hij sluit zijn Nederlandse opleiding af met goede punten. Voor een vervolgopleiding gaat xxx naar het Belgische Sint Truiden.
 
Back
Top