Kijktip: 1 vandaag om 1820

Wepz

New member
(Zo direct op Nederland 1. Een onderscheiding voor een SAR bemanning van de Koninklijke Marine).

Redders krijgen hoge onderscheiding

Met gevaar voor eigen leven redden vijf bemannningsleden van een marine-helikopter in december 2003 twee zwaargewonde opvarenden van een Iraans schip. De reddingsactie werd uitgevoerd voor de Nederlandse kust in een zware storm en onder zeer moeilijke omstandigheden. Vandaag ontvangen de redders uit handen van de Minister van Defensie de Erepenning voor Menslievend Hulpbetoon, een van de oudste onderscheidingen die Nederland rijk is. Deze werd zestig jaar geleden voor het laatst uitgereikt. Vandaag in EénVandaag een reconstructie van de bizarre reddingsactie en een interview met de ontvangers van de medaille, die alleen bestemd is voor mensen die ‘moed, beleid en zelfopoffering’ heben getoond.

Zie link
 
Hey Wezz,

Ik heb het gezien, leuke reportage trouwens. Ik zag ff J. in beeld maar heb je lelijke kop niet kunnen spotten...

gr. E.
 
Is ook niet representatief voor de Koninklijke Marine als ik in beeld verschijn, ook al is het maar voor enkele seconden. ;)
 
Back
Top