Recent content by wall fly

  1. W

    Aandeel in Stemme

    Ik ben op zoek naar mensen die geinteresseerd zijn om te participeren in het aandeel van een Stemme motorzwever. De combinatie van een glijgetal vergelijkbaar met een zweefvliegtuig, en een kruis snelheid van een C172 maakt dit vliegtuig aantrekkelijk voor zowel de motorvliegers, motorzwevers...
  2. W

    Landingen na behalen type rating

    Is iemand op de hoogte van het aantal vereiste landingen in het daadwerkelijke vliegtuig na het behalen van een type-rating in de (level D) sim?
  3. W

    Vista Jet

    Zijn er hier mensen werkzaam bij Vista Jet? Heb al het een en ander gelezen over Vista Jet op veelal Duitse forums maar heb hier nog niets kunnen vinden. Ze zijn op het moment aan het selecteren en aannemen voor Lear en Challenger. Alvast bedankt.
  4. W

    Zijn er hier mensen die bij Solid Air vliegen?

    Heb van meerdere mensen gehoord dat Solid Air piloten aan het aanemen is. Daarom de vraag, zijn er hier mensen die voor Solid Air werkzaam zijn en kwijt willen hoe de sfeer er is? Tevens zijn er mensen die direct zijn aangenomen als captain? Ben aan het overwegen om eens wat verder te kijken.
  5. W

    12 hours between bottle and throttle

    Het is een populaire vraag tijdens interviews.... wat zou je doen als je collega (crewmember) drinkt voor de vlucht of je denkt dat hij gedronken heeft. Hieronder een manier om het aan te pakken......... Japan: ANA Captain Drank Alcohol 9.5 Hours Before Flight Source: Japan Today Author...
  6. W

    JAA ratings geldig houden

    Op het moment vlieg ik op een Amerikaans geregistreerd toestel met mijn FAA papieren. Graag zou ik mijn JAA papieren geldig willen houden. (ME en IR-ratings) Onderstaand informatie kreeg ik van een meneer van Inspectie Verkeer en Waterstaat betreffende het geldighouden van mijn ME- rating. -...
  7. W

    Nieuw FAA Instrument Procedures Handbook

    Sinds een paar dagen op de website van de FAA, de nieuwe versie. http://www.faa.gov/library/manuals/aviation/instrument_procedures_handbook/media/FAA-H-8261-1A.pdf Heb er even snel ingekeken, een aantal nieuwe dingen zijn erin gekomen zoals LAAS en WAAS, ook is er meer aandacht besteed aan hoe...
  8. W

    Vliegtuig huren in NL / Belgie....

    Weet er iemand een club waar ik makkelijk een Cessna kan huren voor een uurtje vliegen, zonder lid te worden etc. Omgeving Zuiden van NL, dus Belgie of Duitsland kan ook nog. Heb van een aantal clubs info maar deze vragen een lidmaatschap etc.
  9. W

    Denim Air salaris

    Op ppjn.com, "Denim Air is now in the hands of new owner, Panta Holdings, following the sale by holding company AirTon in August last year." Entry requirements: FO E21000, E350 each month is held from your bruto salary for the first 5 years. Dat is 21OOO Euro in totaal dat ze inhouden...
  10. W

    V speeds, Vlb

    Iemand enig idee waar de Vlb voor staat, op de airspeed tape? Probeer het op te zoeken maar tot op heden nog geen antwoord kunnen vinden. Hier is de link naar de foto: http://www.airwork.nl/photopost/showphoto.php?photo=784&password=&sort=1&cat=2&page=1 Dank U
  11. W

    Chineese AIS

    Heeft iemand toevallig een PDF file van de Chineese AIS/AIP thuis liggen? Ben dringend naar eentje op zoek. Ik heb de Hongkong AIP op PDF. Alvast bedankt.
  12. W

    Vision 1

    Heeft er iemand ervaring met Vision 1 van Universal? Het vliegtuig komt net uit de hangaar met alles erop en eraan, maar er is geen manual. :rolleyes: Voor de duidelijkheid, Vision 1 is een display dat een 3D plaatje laat zien van het vliegtuig en de omgeving, plus de lijn die gevlogen word. T...
  13. W

    Light, Medium and Heavy

    Ben het effe kwijt, kan iemand me aub de gewichten vertellen wanneer een vliegtuig Medium is qua wake turbulence en wanneer Heavy? Heb op het moment de boeken niet bij me. Thanks
  14. W

    CAE Madrid

    Heeft er iemand ervaring met de selectie gedaan door CAE Madrid? Ze selecteren op het moment piloten voor Vuelling, en ik vroeg me af wat ik kan verwachten op hun selectie.
  15. W

    Begrip "track" vs "heading" op een DP

    Beste iedereen, als ik de Amerikaanse instrument departures vergelijk met de Europese, dan valt mij een verschil op, in Amerika worden er headings opgegeven om te vliegen, bijv. Ft Lauderdale "nine departure", rwy 13, turn left heading 090, climb to 1300 thence expect radar vectors. Rotterdam...
Back
Top