CAE Madrid

wall fly

New member
Heeft er iemand ervaring met de selectie gedaan door CAE Madrid? Ze selecteren op het moment piloten voor Vuelling, en ik vroeg me af wat ik kan verwachten op hun selectie.
 
Een kennis van me is daar geweest. Zal ff vragen wat hij er voor heeft moeten doen... Kan wel ff duren, hij heeft net zo'n hectisch rooster / leven als ik..
 
Vriend van me is uitgenodigd voor de assessments daar in Madrid, enige info over wat daar te verwachten is zou wel op prijs gesteld worden :)

Is iemand daar de laatste tijd nog geweest, of weet je een beetje wat hij kan verwachten, dan hoor ik dat graag :)
 
Heel vaak komt de vraag voorbij wat je eventueel zou kunnen verwachten bij een grading ..:confused:

Is het niet over het algemeen hetzelfde wat ze willen zien? Ik bedoel: veel andere dingen dan vliegen kan je niet met een sim.....dus heel waarschijnlijk zal het een stukje vliegen zijn. Beetje vliegen op de hand... Wat intercepties, een approach (pr/non pr), misschien een holding, accelereren/decel. go around en een steep turn?.... Vaak is het toch gewoon VLIEGEN in de sim? Sleutelwoord is PROGRESSIE--> 2e keer moet beter dan de 1e keer. Foutjes zijn niet erg, zolang je maar corrigeert. Echt geheim is het dus niet....:biertje:
 
wat dacht je van qdm/qdr...holding....n-1...G/A....landing....evac....standaard grading...learn to live with it, because thats your future

Maar dat weet je als je 4000+ uren hebt
Zou je trouwens voor Vuelling willen werken als ze weinig toekomst hebben?
 
Hey Addy,

Onderstaande is de info die ik kreeg van een kennis die de selectie deed in 2006. Geen idee of CAE nog steeds dezelfde punten doorloopt.

1. Welcome briefing on the selection process
2. written technical test, about 100 questions ATPL stile, review ICAO anexes,
performance, flight planning, W&B, electrics, etc.
3. Psycological profile-its a computer based questionary on line-Just be yourself,
4. Sim ride A320 fixed base-briefing by chief instructor and Vueling observer, fly a
simplified SID out of barcelona and back for an ILS with flight directors, same
sid for a vor raw data , go around, ils raw data, turns, climb, descent, speed
change with no autothrust.
5. English language interview-its an acessment of your proficiency in inglish on a
one to one interview, you will be ascked to talk about you and general subjects
and retrieve information from a test read aloud.

Thumbs en Onassis, rare instelling qua selecties hebben jullie. Dat alles in grote lijnen hetzelfde is lijkt mij duidelijk. Maar ik zie het probleem niet als iemand ervaringen van anderen willen weten over een specifieke selectie.
 
Precies, vor raw-data is niet echt standaard. Ik heb ooit ook een grading op de rauwe data moeten vliegen terwijl mij door het bedrijf waar ik het heb voorbereid was verzekerd dat zulke dingen altijd met de fd erop gebeurden, zo standaard is het dus allemaal niet. Zorg gewoon dat je je ifr stuff weer op orde hebt (holdings, intercepties, ndb-approaches, vor raw-data), en dat je het gevoel van een jet weer even hebt (duurt even voordat het gas wat doet), dan ben je wel binnen denk ik, succes!
 
Back
Top