Beste iedereen, als ik de Amerikaanse instrument departures vergelijk met de Europese, dan valt mij een verschil op, in Amerika worden er headings opgegeven om te vliegen, bijv.
Ft Lauderdale "nine departure", rwy 13, turn left heading 090, climb to 1300 thence expect radar vectors.
Rotterdam "woody departure", rwy 24, 238 track, at RTM 2.8 DME turn right, 279 track, at RTM7 DME turn LEFT 159 track intercept TRM R-189 to Woody Int.
Nu is mijn vraag, vertrekkend vanaf Rotterdam met je king air of cessna wordt er daadwerkelijk de computer gebruikt om een WCA te bepalen, of zijn er andere trucjes/middelen voor??
Ft Lauderdale "nine departure", rwy 13, turn left heading 090, climb to 1300 thence expect radar vectors.
Rotterdam "woody departure", rwy 24, 238 track, at RTM 2.8 DME turn right, 279 track, at RTM7 DME turn LEFT 159 track intercept TRM R-189 to Woody Int.
Nu is mijn vraag, vertrekkend vanaf Rotterdam met je king air of cessna wordt er daadwerkelijk de computer gebruikt om een WCA te bepalen, of zijn er andere trucjes/middelen voor??