V speeds, Vlb

staat daar niet Vlo ??

miss gear speed? ik weet niet bij hoeveel kts je gear kan bewegen bij een citation....
 
Nope, staat V LB, als je op groter formaat klikt dan kun je t beter zien. Op de foto die ik heb is het goed te zien, helaas minder duidelijk hier. Vlo = 210 kts
 
Volgens mij staat er Vle. Kijk maar eens goed.
Nog nooit van Vlb gehoord, ben benieuwd of het ook bestaat en waar het dan voor staat.
 
Ok, volgende keer kom ik met een betere foto. Ben er nog niet achter wat t betekent, had er ook nog nooit van gehoord. Vlo zou logisch zijn, snap ik, maar waarom dan een B ervan maken. En ja t is een B, ik zit er 20cm vanaf.
 
Het is VLE, Landing Gear Extended Speed, alleen als de display fel is dan lijkt t op een B. Probleempje opgelost
 
Dat je nu -5 of +5 mag hebben voor je Klasse 1 betekend nog wel dat je dan een bril op moet (in iedergeval tijdens het vliegen..) ..:grijns:
 
Daarom ben ik ook zo blij dat er een stickshaker opzit als ik bij een stall kom, en een dikke toeter voor de overspeed
:grijns:
 
Basic T to the rescue :

Ik hoop dat Wall fly bedoelde 20cm van z'n computerscherm , en wanneer hij de Citation vliegt in FS2004 is hij blij met een stickshaker?? :grijns:

...mag het hopen tenminste.... :(
 
Oorspronkelijk gepost door wall fly
Het is VLE, Landing Gear Extended Speed, alleen als de display fel is dan lijkt t op een B. Probleempje opgelost

Persoonlijk ben ik van mening dat er VLO staat. Operating dus. In de wereld die digitaliteit heet kan er in bepaalde modi wel eens een horizontaal streepje verschijnen... :1855:
 
Staat er geen Vls? Is voorzover ik weet een Airbus term (lowest selectable speed) maar misschien heeft deze fabrikant dit wel overgenomen. 210 knopen is vrij laag voor een Vle/ Vlo. Als ik m'n approach verkloot wil ik het gear wel al eerder hebben......
 
VlB = beer speed!!!
Dit is de minimale snelheid waarmee de crew zich naar de bar moet begeven.
In de meeste gevallen is dit hoger dan Vmo/Mmo, dus inderdaad is het wel raar op deze foto om de Vlb zo laag te zien; misschien een trainingsvlucht ofzo.

Nog meer vragen?
 
Vlb is geen limitation laat dit duidelijk zijn.

FD
 
Last edited:
" Ik hoop dat Wall fly bedoelde 20cm van z'n computerscherm , en wanneer hij de Citation vliegt in FS2004 is hij blij met een stickshaker?? "


Ja, best lekker hoor!! :grijns:
 
Ik vlieg zo'n c-650 en maak even een einde aan de onduidelijkheid :D

Dit is VLO maximum gear operating speed.



Als ik m'n approach verkloot wil ik het gear wel al eerder hebben......

De speedbrakes werken voor ons gelukkig ook erg goed...;)
 
Wall fly:
Het is VLE, Landing Gear Extended Speed

Ik sprak eergisteren met de mensen van Universal, en vroeg ze over de dingen die ze zoal op het scherm konden zetten, verschillende snelheden etc.

Terug gegaan in de computer van t vliegtuig, je houd een paar knopjes een paar seconden vast, en je krijgt een heel mooi lijstje te zien van alles wat je kunt programeren. En voila bij de entry Vle staat 210kts!
 
Dat is mooi, maar over welke kist heb jij het? Een Citation 6 of een Excel?

Maar goed, in de boeken van de C-650, de 6 dus, staat VLO 210, wellicht dat het voor de Excel VLE is.

Daarnaast zijn er voor sommige citations ook nog verschillen tussen Max Gear Extended, Max Gear Extention en Max Gear Operating oftewel: lekker verwarrend allemaal...
 
Back
Top