Chineese AIS

wall fly

New member
Heeft iemand toevallig een PDF file van de Chineese AIS/AIP thuis liggen? Ben dringend naar eentje op zoek. Ik heb de Hongkong AIP op PDF.
Alvast bedankt.
 
jo,

wat wil je weten, heb m niet thuis, maar hebben m wel op kantoor in HKG. en ik ga vrijdag as weer naar hkg.

beste regels in china, GEEN 250 below 10000, en weinig of geen noise restricties.

k.

edit: of wil je alleen info van velden?
 
Hey,

Ik ben vrijdag voor een dagje in Hongkong, het vliegtuig is gestationeerd in Beijing. Het zou fijn zijn om een AIP te kunnen zien, voor Trans. Level en Speed restrictions. Verder is t me nog niet duidelijk of ik nu wel of niet een start up clearance nodig heb.
 
start-up werkt hetzelfde als op andere grote velden. effe met ground bellen, eerst effe je klaring op delivery halen uiteraard

beijing is vrij makkelijk, 2 parallel banen , hoog terrein aan de noordkant, dus laat ze niet te lang doorvectoren op de 18 anders gaat de gpws af.

Trans alt is meestal 3000mtr en trans level 3600mtr
de conversie tabel staat op de jeppesen enroute kaarten, wij zelf hebben conversiekaarten in de cockpit.

weinig tot geen speed restricties.

china is nog geen rvsm

HKG/VHHH
veel gevector om binnen te komen, en veel speedrestricties op de approach, 220kts van sokoe op de 07 en op de 25 vanaf TD
180kts tot 8dme 160 tot 4dme

met de wind door tung chung gap kan het nog wel eens windshear veroorzaken op shortfinal

lees de extra bladen in de jepp's

ga je naar velden die hoog liggen bv, chegdu, daar wordt nog op QFE gevlogen.

succes

k.
 
Back
Top